Visa ämne
SFP bloggen..
|
|
Publicerat 2010-05-20 14:47
|
|
håller med du granQ, hade det varit ett par ögon och en rejäl haj käft hade det nästan varit taget ur nån obskyr hollywood produktion
Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-21 00:00
|
|
då var det dags för lite "semester", idag gick inget som det skulle. Massa knasigheter.. börjar bli lite orolig över hur mycket buggar som verkar finnas i SFP också och för en gångs skull har vi gott om folk som gör texturer, modeller.. tillräckligt med kod (även om princip bara jag).. beta testers.. men ingen som riktigt tar fixar buggar. så tillhör du dem som saknar konstnärlig talang men förstår spelet och dess "dynamik" samt har lust åtgärda buggar så är du välkommen.. idag var helt värdelös.. roligast för min del var att jag "hittade" ett nytt kommando som jag tror jag kan få stor nytta av i kommande SFP kampanjen om den blir klar någon dag. Runt 16 missions planerade.. och kan ju som sagt inte göra så mycket, har inte editorn ens.. men tror ett mission är 50% klart nästan, skrev lite script för det idag. Iallafall.. imorgon morgon, 06.30 kommer taxin, flyger jag till cancun för 6 dagars solsemester.. jag hoppas jag kommer hem till en riktigt FET svn update och välfyllt forum |
|
|
|
Publicerat 2010-05-21 12:25
|
|
Du får ha det så himla jävla jättebra på ledigheten! Jag lovar att vara flitig som en myra med modellerna under tiden |
|
|
|
Publicerat 2010-05-21 16:46
|
|
notera idag att en "exakt" likadan båd med nummer 276 ligger i karlstad, dock verkar torn osv vara bortmonterade på den men ändå. skall jag smyga iväg och plåta den nån dag åt er? Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-23 02:22
|
|
Ojoj, vore verkligen trevligt, skuggan, speciellt om du kunde få lite "intimare" bilder, också... Skulle få lite bilder av Nordins kompis också, men han har inte hört av sig ännu... Mest akut är aktern (ska vara en utstickande del vid aktern som jag inte har någon referens på), sedan lite random bilder från insidan och styrhyttten, har en bild på insidan och två väldigt dåliga bilder på styrhytten... Saken är ju den att jag KAN göra färdigt modellen, men då blir ju som sagt aktern och i princip hela insidan (view cargo och view pilot) improviserad... Upp till er ;P | |
|
|
Publicerat 2010-05-25 14:48
|
|
en liten modifiering av hkp15, lägga till ksp i framtiden måntro? [img]http://www.forsvarsmakten.se/ImageVault/Images/id_13840/ImageVaultHandler.aspx?~13840~Bes%C3%A4ttningen%20f%C3%A5r%20nytt%20uppdrag[/img] |
|
|
|
Publicerat 2010-05-27 18:59
|
|
Citera Daffman skrev: vad är det där för hemvärnslösning? Näh.. hkp14 kommer med ksp58, 2 st..och hkp15 kör vi "hkp 9 ersättare" dvs slänger på lite robotar och möjligen en fast monterad tung kulspruta som är låst.. inget torn. Kolla på denna, 4 st tow robotar.. exakt som hkp9. http://www.baha.be/Webpages/Navigator...dbx_05.jpg eller lite mer "kompetent".. http://www.aviastar.org/foto/agusta_h...undo_1.jpg personligen lutar det åt "hkp9 ersättare", känns mer logiskt osv. Monterar man en tksp betyder det att fienden också kan skjuta tksp mot helikoptern och den är så gott som chanslös. Däremot som anti tank helikopter kan den fungera bra och taktiskt. Så.. nu lite blogg update. granQ har under helgen haft denna vyn från hotellet.. http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-a...3569_n.jpg Steel Rat har jobbat vidare med jas39, arbetet är nu på cockpiten och utsidan börjar bli mer eller mindre klar. Subroc har lekt med google's 3d verktyg och det funkar riktigt bra för göra hus, objekt faktiskt även om inte blev helt optimerat. Sen jag kom hem har jag hunnit mappa ett av subroc's hus, möjligen löst buggen med skuggan på soldaterna (läste på lite om smart sätt göra dem).. så de börjar bli klara... oh yeah. |
|
|
|
Publicerat 2010-05-27 20:29
|
|
nädå hkp15 är faktiskt RML godkänd att flyga med ksp58, är även godkänd för hkp-prickskytte | |
|
|
Publicerat 2010-05-27 23:19
|
|
fast rbs55 är tyngre, tuffare och mer gameplayigare än ksp58 (speciellt då hkp14 kommer med dem). Slängde på rb55 hållare, skall mappas och få texturer. Snygga "robotar" i stället skall sättas dit och buggen som syns med rotorbladen måste fixas.. men det börjar likna något nu |
|
|
|
Publicerat 2010-05-28 08:42
|
|
Dock inte särskilt svårt att slänga dit motsv ksp58-hållare också? Det tuffaste tycker jag vore om man lyckades fixa prickskytte-grejen på ngt snyggt sätt. Fullösningen är ju att man har en hkp15 "sniper" med en psg90 som finns i gunner position på tex höger sida. Sedan kan man ha "sniper coverage" från hkp! Det hade varit nice och gameplaymässigt något helt nytt för OFP/A1/A2? |
|
|
|
Publicerat 2010-05-28 13:22
|
|
klart man kan slänga in en ksp58:a.. men känner att tiill för inget, såfall lägger jag heller mer energi på göra mer en Hkp15B (visby versionen). en prickskyttversion vore inte helt nytt men skulle man väl kunna göra.. om blir massa intresse kanske jag överväger, annars får väl någon annan fixa. Är ju bara ta bort dörren och ta bort cargo, ha bara en skytt som ligger ned. |
|
|
|
Publicerat 2010-05-29 01:31
|
|
Här är listan på tänkta grisar för SFP.. (Dvs galten, aka RG32M).. klaga nu om ni tycker är dumt.. istället för vid release. *Galt. Obeväpnad, plats för 4 passagerare + förare * Galt med Tksp. Oskyddad skytt som kan agera som understöd med sin tunga kulspruta. * Galt med Ksp 58 och torn, anpassad för strid i städer, vakta konvoyer osv där man förväntar sig fienden på "close distance". IRL Bild (OBS Tksp på bilden, kommer vara ksp58 ingame) http://2.bp.blogspot.com/_rhsqgvw5iCw.../Bild2.jpg * Galt med protector, en st Galt med plats för 3 passagerare men där skytten sitter "helt" skyddad nere i fordonet och styr en tksp som sitter på taket. Den lyxigaste modellen.. IRL bild: http://www.fmv.se/ImageVault/Images/i...ndler.aspx Om ni undrar varför ksp58 och inte tksp i modellen med torn så är det 2 anledningar. 1) Andra fördelar, Ksp 58:an kan ha högra "eldhastighet" och mer ammo innan om laddning.. 2) Variation.. Att ha 3 st galtar med samma vapen men olika skyddsnivåer "förtråkigar" lite.. kan tyvärr inte bjuda på några direkta screens då jag saknar arma2 som bekant men 3 av 4 är klara (det vi väntar på är ksp58 tornet men subroc håller på med det.. så antagligen klart nästa vecka). I övrigt har jag fått lite spridd information rörande hurvida skuggorna funkar på soldaterna eller ej.. men jag har börjat på att ge dem mer utrustning, "tyvärr" så har den feedback Nordin gett mig betytt att inte är så stora skillnader mellan gruppchef och vanlig soldat.. men skall försöka vara kreativ. Hkp15 för skytten buggar också.. funkar utmärkt för ai att skjuta tow men vill få att en mänsklig skytt måste styra siktet för träffa och med det uppmuntra till teamplay samt realism. Är orolig över kan vara begränsning i ArmA2 (fanns i Operation flashpoint iallafall) där tow kan styras från hmmwv och statiska vapen men från helikopter klass går det bara att låsa... får undersökas. Redigerat av Granquist den 2010-05-29 01:36 |
|
|
|
Publicerat 2010-05-29 11:40
|
|
wip på tornet, kan meddela att det är sketasvårt att använda sketchup om man ska använda sig av lutande eller rundade ytor..
subroc bifogade följande bild:bild:
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-29 16:05
|
|
tack till julvort för denna finna screenshot. Som ni ser saknar ksp58 tornet textur.. har ju precis fått in i oxygen skall fixa lite mer optimering, sen mappa sen kommer textur. inget prioriterat eller lovat men skall försöka få lite mer kärlek på galten texturen, fram för allt hjulen och lamporna. Tänkte även slänga på ett par "feta" antenner. |
|
|
|
Publicerat 2010-05-29 20:47
|
|
på hjulen så är det väl mer modellen som behöver lite kärlek? | |
|
|
Publicerat 2010-05-30 11:08
|
|
Nej, modellen är fullt tillräcklig. Tro mig. Det är texturarbete som behövs | |
|
|
Publicerat 2010-05-30 12:26
|
|
Tycker dom ser söta ut!
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-30 16:50
|
|
för verkligen gå till botten och samtidigt visa att (trots många klaga) att SFP's modeller är av dålig kvalitet.. Kolla på denna bilden.. för min del skall jag optimera "tornet" på galten nästa vecka och mappa upp ddet. Möjligen tar jag och börjar justera så istället för 1 st 2048x2048 textur så gör jag antingen 2 st 2048x2048 med tornet. Eller troligare (enklare) 2 st 2048x2048 och en 512x512 med tornet. Sen är ulfen på väg tillbaka efter massor med skolavslutningar, så eventuellt kan han kolla på galten då. Vi får se.. det är inte direkt prio 1 jobb.
Granquist bifogade följande bild:bild:
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-31 15:46
|
|
idag har jag fortsatt med galtarna samt fått tillstånd till använda en ch46 modell, dvs helikopter 4 är säkrad för 1981 scenario Helikopter fronten ser nu alltså ut att bli följande: 2015 Hkp15 med rbs 55c (Tow2) Hkp15 vanlig, transport Hkp14 Hkp14 med 2 st ksp58 1981 Hkp 2 Hkp 3 Hkp 4 Hade tankar på försöka fixa en Hkp 6 men känns som ytterst låg prio nu.. dock hade det varit skoj göra en polis hkp6:a om vi hade någon polisbil. Men innan börjar med sånt är det fokus på 2015 och 1981. |
|
|
|
Publicerat 2010-05-31 19:24
|
|
ang att galten skulle behöva puts på modellen... knappast! jag mins de gamla MT-LB varianterna till OFP... inga superbra modeller, men oj vilka genomarbetade texturer... vad hände med Marfy egentligen? allt han gjorde texturer till skulle ju nästan hålla idag i A2. Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
Gå direkt till forum: |