Visa ämne
SFP public beta 1.1
|
|
Publicerat 2010-11-19 15:54
|
|
det har jag .. när jag tryckerå rifleman då står det nånting så här: No enty: AK5C fast lite mer | |
|
|
Publicerat 2010-11-19 17:25
|
|
se till att du har sfp_dc_weapons.pbo. ja du det vette fan vad det kan va för fel men ta och ladda hem moddet från armaholic annars igen.
HÄR TALAR VI SVENSKA
|
|
|
|
Publicerat 2010-11-21 16:40
|
|
a det har jag (A) när jag startar rifleman då står det nånting så här No entry: .....AK5C | |
|
|
Publicerat 2010-11-21 20:51
|
|
ja du då vet jag inte vad som är fel, tyvär. men ta och ladda hem modden igen om det inte funkar så kan jag tyvär inte hjälpa dig.
HÄR TALAR VI SVENSKA
|
|
|
|
Publicerat 2010-11-23 18:45
|
|
Oj da lite dubble post här av mig den här och den här samma svaret typ: a det har jag (A) när jag startar rifleman då står det nånting så här No entry: .....AK5C och det har jag .. när jag tryckerå rifleman då står det nånting så här: No enty: AK5C fast lite mer men nu har jag tittat om jag har sfp_dc_weapons.pbo. och den har jag jag har laddat ner modet igen men den funkar inte nu eller tyvärr!!! |
|
|
|
Publicerat 2011-01-08 12:52
|
|
Funkar bra för mig, har testat med ACE också! Alltså jag har haft alla addons som vi i SSG kör med + det här igång. Gick bra. Har dock inte hunnit testa alla vapen eftersom jag inte orkat börja pilla med script. Ska bli roligt att testa 1985 också, bara testat 2015 än så länge. |
|
|
|
Publicerat 2011-01-08 15:23
|
|
har jobbat hel del del idag med fixa små saker, kommer även 2 ammolådor (container för vara ärlig, tack till Chris för tipset) med alla vapen för 2015 och en för 1981. Så blir lättare. | |
|
|
Publicerat 2011-01-08 16:57
|
|
yay, jag har gjort något nödvändigt. | |
|
|
Publicerat 2011-01-09 07:32
|
|
Hallå! Fick precis hem SFP till arma OA Har faktiskt samma problem med min AK5C. Jag kan alltså endast kasta handgranat och rökgranat. Väldigt skumt. Så här har jag gått till väga: 1. Köpt och installerat Arma2 + OA via Steam 2. Laddat hem CBA v 0-7-2 3. Installerat @cba i (D:\steam\steamapps\common\arma2\...) 4. Installerat @sfpmod i (D:\steam\steamapps\common\arma2 OA\...) 5. Startar spelet (felkod: Addon 'swedish forces pack' required addon 'extended eventhandlers' 6. i Mainmenu väljer jag Expasions SFP. 7. I editorn får jag felkod (no entry 'bin/config.bin\cfgweapons\sfp_ak5c_base\single.displayname'\ Jag antar att felet jag gjort är min installation av CBA. Jag är dock ganska ny på hela detta Arma-grejet. Så jag kommer nu att försöka lösa detta och återkomma med svar innan frugan slutar jobba |
|
|
|
Publicerat 2011-01-09 09:39
|
|
Citera sompan skrev: När du installerar addons räcker det med att du installerar allt i OA mappen och inte vanliga ArmA 2. Du behöver inte heller välja expansions i menyn, addons ska alltid vara på efter du skrivit in dom i launchern! |
|
|
|
Publicerat 2011-01-09 11:36
|
|
det skumma är dock att soldaten funkar men inte ak5:an och jämt folk som får problem, så låter som något jag borde kunna fixa till, skall undersöka lite vad som är speciellt med ak5:an. | |
|
|
Publicerat 2011-01-09 11:57
|
|
Ang SFP och ACE så, visst funkar det...Men inte allt.. Testa GRG skytt + AI med koger... Och delarna funkar inte heller såsom rök.. Tillägg: GRG funkar inte alls.. Man kan inte ladda. Försöker man ta upp Ammo från koger försvinner dom bara... Redigerat av Andersson den 2011-01-09 12:13 |
|
|
|
Publicerat 2011-01-09 12:50
|
|
mmm, men sen har aldrig SFP i arrowhead varit tänkt att lira ihop med ACE, har gått ut typ 200000000 gånger och frågat om finns någon som gillar ACE och vill fxa SFP till ace men ingen har nappat och då kan det lika väl vara. | |
|
|
Publicerat 2011-01-09 13:40
|
|
Alldeles riktigt, konstaterade bara fakta.. SFP+ACE=Njae |
|
|
|
Publicerat 2011-01-09 16:05
|
|
Men är det inte mest bara classnames som måste justeras till ace? isf borde det ju inte vara speciellt mycket jobb med att fixa configgarna, eller? Är ju inte helt insatt i det här, så upplys mig gärna.
Ingen bryr sig om vad du INTE gillar.
Oxymoron: en sammansättning av motstridande ord, till exempel ensamma tillsammans eller Microsoft Works |
|
|
|
Publicerat 2011-01-10 11:06
|
|
Ska det fungera tillsammans med ACE måste det nog till en del configs ja.. Har faktiskt inte testat så mycket SFP+ACE eftersom jag visste från början att det inte skulle var kompatibelt. Men jag skulle bli VÄLDANS gla om det gick... |
|
|
|
Publicerat 2011-01-11 17:14
|
|
har senaste dagarna mest optimerat kodningen och fixa små buggar ingen sett men ack ändå buggar.. Har även lagt massa tid på lära mig artilleri delen i Arrowhead, konfiguerat en massa och hållt på men har nu kört fast lite, grymt störande. Vi får se, alternativet är att skjuta befintlig "vapen" med SFP enheterna.. dvs 81 mm, mortar med grkpbv120, d30 kanonen till FH 77 och Bkan.. men jag vill ju få upp de olika eldhastigheterna osv, så skall kolla vidare men men, huvudsaken är att de fungerar och ser rätt ut. Att det är 122 mm spräng istället för 155 mm spräng märks knappast ingame ändå, lite värre med eldhastigheten (vill ju ha MRSI på grkpbv120 eller snarlikt). Vi får se.. in other news så finns nu armécykel 42 redo för nästa patch |
|
|
|
Publicerat 2011-01-12 12:38
|
|
Citera granQ skrev: Super bra! |
|
|
|
Publicerat 2011-01-12 14:18
|
|
Citera granQ skrev: reloadTime=1.0 Float ModeClass Time delay between each individual shot. MuzzleClass från http://community.bistudio.com/wiki/Cf..._Reference Ingen bryr sig om vad du INTE gillar.
Oxymoron: en sammansättning av motstridande ord, till exempel ensamma tillsammans eller Microsoft Works |
|
|
|
Publicerat 2011-01-12 18:07
|
|
jo det är ju lätt, men att få fungera med BIS artillery module och ai är svårt. Fast tror kan göra som så att lägger energin på att "Artillery Computer" funka, så kan man som spelare skjuta artilleri. Vill man sen ha understöd av Fh77 av ai så får man köra.. this addweapon "d30" motsvarande. |
|
|
Gå direkt till forum: |