Visa ämne
SFP bloggen..
|
|
Publicerat 2010-02-16 18:12
|
|
Ser ok ut för mig. Har fina gröna bockar på alla filer i svn under a2dc. Undrar varför det inte funkar??? | |
|
|
Publicerat 2010-02-16 18:59
|
|
kolla i din arma1 mapp då.. la in en config som funkar för arma2. Skrev lite "instruktioner" på msn också.. försöker komma in men vet att svn inte funkar i skolan.. brandväggar usch :/ |
|
|
|
Publicerat 2010-02-16 23:50
|
|
Lite news då.. stålråttans tgb är ingame Halva veckans mål uppnått iallafall. Börjat brainstorma lite på "ifall sfp blir en egen mod", snarare än bara addons eller som modul till ACE/FDFMod liknande.. vilka grejer skulle man vilja ha då? Ge förslag, gärna enkla grejer.. en del grejer från t ex ACE kräver ju en hel del jobb.. |
|
|
|
Publicerat 2010-02-17 02:18
|
|
hittade kod som gör möjligt att enkelt och snyggt påverka hur snabbt ett fordon skall vara i vatten (för typ ikv91, pbv302).. trevligt och börjat göra om tgb från tjeckiska till engelska namn.. |
|
|
|
Publicerat 2010-02-17 21:15
|
|
Hur fasen var det man satte upp O2 för att unwrappa?
Redigerat av Steel rat den 2010-02-17 21:16 |
|
|
|
Publicerat 2010-02-18 00:17
|
|
oj för unwrappa.. du menar inte klicka "Surface->Uv map->UV editor" va? tänker du på när man gjorde animationer och sen kunde dra runt grejerna som man ville? Gå windows->Animations, markera en ny "animation", och flytta runt som du vill. (Akta dock så du inte flyttar i första läget). Kom på att jag kan "pröva" lite, inte ingame men pboa.. och den config jag la upp på svn funkar att pbo:a för mig iallafall.. |
|
|
|
Publicerat 2010-02-18 06:42
|
|
Jag tänkte på när man plockade isär bilen bit för bit och sedan tog Surfaces --> Unwrap structure per detalj, då "rullades" delen ut så man sedan kan plocka in den i UV-editorn. Tänkte göra om vissa bitar. Går det att pbo:a utan error? pbo-loggen från när jag provade ligger på svn. |
|
|
|
Publicerat 2010-02-18 13:19
|
|
for mig ar det funkis.. skall forsoka vara online ikvall, men blir nog sent, runt 21.00 kanske, kan maila min pbo annars sa kan du se om ga battre med den. | |
|
|
Publicerat 2010-02-18 14:01
|
|
Är tyvärr upptagen med annat i kväll men e-posta gärna filen så tittar jag vid tillfälle. | |
|
|
Publicerat 2010-02-18 21:00
|
|
fick en uppenbarelse igar.. "invaders" spelet, men SFP style.. aret ar 1981, du bemannar en Bofors 40 mm kanon och skall skjuta ned an12 (transport flyg typ c130), mi24r.. och pa sista nivan kanske forsvara en strand mot batar.. later det kul? iallafall en gang som singelplayer eller 2-3 i multiplayer.. maste fila lite pa konceptet bara |
|
|
|
Publicerat 2010-02-19 21:23
|
|
Har inte haft så mycket motivation till att göra så mycket den senaste tiden. Det har vart ganska mycket den senaste tiden med begravning och jobb. Men jag hoppas på att komma igång snart igen | |
|
|
Publicerat 2010-02-20 17:25
|
|
Beklagar sorgen Cribban, inte lätt när de är unga människor :/ för återgå till SFP.. artilleri spaning/flygradar börjar bli klart. Lite tankar om vagnar, vad jag tänkte stridsfordon 90 familjen:: Strf 9040 Adam kommer (trots knappt inte ens använd idagsläget..) har inte stabliserat torn. Strf 9040 Bertil, stabliserat torn Strf 9040 Ceasar, stabliserat torn, extra pansar. Strf 9040 Ceasar, med ir dämpad camo Strf 9040 David "future concept",ir dämpad camo och skjuter ned inkommande Rpg osv.. Lvkv 90 Lvkv 90 Ceasar Stri 90 (stridsledning, ser ut som en vanlig 9040 men har ingen kanon) Epbv 90 (Leda in artilleri..) Strf 9040 56, prototypen med rb 56 monterad. Grkpbv 120 (Amos, granatkastarversionen) Vad sägs om den listan? Funderar på skippa 9040 Adam och göra epbv 90 och stri90 som samma modell men skilja endast i koden (de är ändå snarlika och vill inte ha mega downloaden och tusentals versioner). Förövrigt vill jag ha "woodland", "öken", "vinter" och ir dämpade versioner.. vilket blir en hel del. Får bygga vidare med övriga fordon.. Redigerat av Granquist den 2010-02-20 19:06 |
|
|
|
Publicerat 2010-02-20 20:22
|
|
Nått som jag skulle vilja se.. vore cv90 bärgaren.. Så man får nått som kan ersätta lastbilarna vid rep vid mplay / cti / warfare... men AMOS kan ju inte annat än bli FETARE än fet... 12x2 i magasinen.. mumsigt Håller med dig gQ.. - Skippa A versionen - Satsa på B och C dock borde D versionen istället för att skjuta ner inkommande RPGs ha en Overhead weapon station ( lemur ) samt baracuda cammo och högre min skydd och rpg galler ?.. * sexigt * |
|
|
|
Publicerat 2010-02-20 20:39
|
|
ahh kanske fixar en lemur med grsp eller något.. får funderas på. älskar 90 bärgaren, ser så cool ut men ingen som kan fixa modell :/ |
|
|
|
Publicerat 2010-02-23 15:47
|
|
lite nyhet från SFP bloggen.. vi fokuserar mycket på tgb 11 just nu, det är helt enkelt för fin modell för låta vara ogjord och vet många gillar den.. vi jobbar på lite små överraskningar där för göra den mer unik och mer "spännande" än en vanlig bil i ArmA2. har även fixat hjulomkretsen på patgb203 och galten, dvs när man kör med dem kommer hjulen snurra runt i "överstämmande" hastighet. På en del addons (antagligen även sfp julrelease) så kan man se att hjulen rör sig mer/mindre än vad fordonet gör. Sånt är ett minne blott i SFP efter hittat bra sätt att mäta omkretsen på modellerna och Hkp 15 och stridsbåt 90 börjar bli klara kodmässigt.. har lite brist på folk som kan pröva grejer åt mig, så om du är datorkompetent, ledig mycket på eftermiddagar eller nätter, lust vara med och pröva configs åt mig osv. hör gärna av dig/er.. ni bör även hänga på anrop chatten ofta då jag gärna använder det. EDIT: Alla platser som beta testare är fyllda just nu.. möjligen kommer fler utlysas när vi närma oss nästa större release. Redigerat av Granquist den 2010-02-24 22:09 |
|
|
|
Publicerat 2010-02-25 01:07
|
|
Föresten.. "roliga" idéer tas gärna emot.. speciellt om de inte är sååå svårt att omsätta i praktiken.. men säg vad ni tänker på. Tgb 11 börjar bli stadig, fler animeringar blev "korrekta" idag, subroc jobbar med textur och nästa steg blir att undersöka skadorna. Vad jag vill ha för skadesystem/modell på tgb11.. (med skott menar jag 5.56, typ från M16 i spelet).. Runt 200 skott (fortfarande 5.56) från en kulspruta för "spränga den", dvs helt paj. Ett skott genom fönstret räcker för döda förare/passagerare Tre-fyra skott för helt skjuta sönder fönstret Ett skott för få punktering Cirka 5 skott i motorn för få den att stanna (är detta realistiskt?) kommentarer på det från folk med kunskap eller åsikter.. speciellt vad gäller motorn mottages varmt. |
|
|
|
Publicerat 2010-02-25 18:36
|
|
Tja... Se det så här: När jag var ung, hade jag och en kompis som hobby att haverera B20 motorer. Det krävdes att man tömde både olja och vatten och körde cirka 5 mil innan motor gav sig. 5 skott, 5.56... Vet inte om det skulle räcka om man stod mer än 100 meter bort. hade du sagt 5 x 7,62mmR (SVD) hade jag inte yttrat mig. |
|
|
|
Publicerat 2010-02-25 18:41
|
|
På tal om fordon btw... Det skulle vara absolut AWESOME om någon kunde snickra ihop en bv206 eller kanske t.o.m. en 208(? nya bv'n) |
|
|
|
Publicerat 2010-02-25 20:44
|
|
Ogion, det finns verkligen på "vore kul koda in listan" för mig, skall bara hitta någon som kan bidra med modeller (kanske aot eller stålis).. våran stora svaghet i sfp teamet just nu är dock texturer. förövrigt imorgon (Fredag) går ryktet att SFP bjuder på lite film.. |
|
|
|
Publicerat 2010-02-26 07:13
|
|
En bandvagn vore toppen men vi får ta en sak i taget. Just nu ligger fokus på att göra klart terrängbilarna. BV 206 och 208 tror jag är samma, bara motorn som skiljer. Den nyaste bandvagnen heter 308. OM det blir en bandvagn så småningom så ligger 206/8 närmast i linje med kalla kriget scenariot. Trevlig helg alla! Jag återkommer på måndag el. sön. em. Redigerat av Steel rat den 2010-02-26 11:22 |
|
|
Gå direkt till forum: |