Visa ämne
Vad är det att vara kristen?
|
|
Publicerat 2007-01-07 22:56
|
|
Citera Hornet85 skrev: Men Jesus har "superkrafter" enligt bibeln, om han nu fanns. Och Hornet, han är ingen gud, inte ens enligt bibeln. Bara guds son. |
|
|
|
Publicerat 2007-01-07 23:10
|
|
Hört talas om den heliga treenigheten? | |
|
|
Publicerat 2007-01-07 23:44
|
|
Fadern, sonen och den heliga anden?
|
|
|
|
Publicerat 2007-01-24 18:24
|
|
Han är lika mycket Gud som människa, se det som tristate! | |
|
|
Publicerat 2007-01-24 20:02
|
|
Citera ZiP skrev: jepp. |
|
|
|
Publicerat 2007-01-24 20:47
|
|
Citera theOden skrev: Vem fan är Odan ![]() ![]() |
|
|
|
Publicerat 2007-01-24 21:25
|
|
bug?!?!? jag sysslar inte med sådana, avancerade onödiga script kanske.. /Odan |
|
|
|
Publicerat 2007-01-24 23:03
|
|
*host* OdenCTI *host*
|
|
|
|
Publicerat 2007-02-01 01:32
|
|
"The Case For A Creator" En serie på 7 delar om Kreationsläran. Helt otroligt bra! Jag rekommenderar att ni börjar med part 2 och sedan alla andra parts (part 1 är inte så jätteinnehållsrik). Här är part 2: http://www.youtub...YTtORaT1wk De andra delarna hittar ni till själva. ![]() Min kommentar: "I was glued at the screen all the time! Great videos!! Thank you for posting this. My faith in God were much in the heart before (even though I knew that the evolution is ROFL ![]() Thank you for bringing us this! God bless you! 5+" Holycow.se - Comics of Wisdom. Roliga enruta-serier. (Producerad av bland annat min bror)
Datorspel.xforum.se - Ett litet hemtrevligt forum. Snacka om gamla eller de senaste spelen. Eller dela rykten om kommande intressanta spel. Välkommen! |
|
|
|
Publicerat 2007-02-01 12:54
|
|
http://www.thebricktestament.com/ En bra och vettig tolkning på bibeln ![]() |
|
|
|
Publicerat 2007-02-01 13:32
|
|
Något som kristna förr eller senare kommer få äta upp är evolutionsteorin. Tyvärr, men den är alldeles för påtaglig. Jag är säker på att det kommer sluta med "Gud såg till att djuren utvecklades till det dom är idag". | |
|
|
Publicerat 2007-02-01 15:53
|
|
Evolutionisterna blir så grymt överbevisade i den där videon att jag nästan tycker synd om dom. ;'(
Holycow.se - Comics of Wisdom. Roliga enruta-serier. (Producerad av bland annat min bror)
Datorspel.xforum.se - Ett litet hemtrevligt forum. Snacka om gamla eller de senaste spelen. Eller dela rykten om kommande intressanta spel. Välkommen! |
|
|
|
Publicerat 2007-02-01 16:18
|
|
rekommenderar att mikael_h lär sig göra länkar. Det är inte så svårt. Markera texten som är länken, under där man kan göra tjock stil, osv klicka på "url".. och det är klart.. evolution överbevisad.. tja? Om den vore bevisad så hade vetenskapen användt sig av den. Relgionen ändrar ju sig inte baserat på bevis, förutom när det är helt omöjligt att förneka längre (jorden är platt), medans vetenskapen ändras så sort något bevisats. EDIT. http://www.thebricktestament.com/the_...1_02a.html Tänka sig var bra bibeln är..mer shoppningtips? Redigerat av Granquist den 2007-02-01 16:20 |
|
|
|
Publicerat 2007-02-01 18:36
|
|
Citera Mikael_H skrev: Jag tycker att du borde ta och se om den där serien med videosnuttar, allt jag såg var ett gäng människor som satt och dillade om sina egna åsikter och försökte motbevisa vetenskapliga fakta genom att säga "dom har fel". Till skillnad från kreationsteorin så finns det vetenskapliga bevis för evolutionsteorin, och framförallt så är evolutionsteorin en vetenskaplig teori medans kreationsteorin är någonting som ett antal människor har valt att tro på. Vetenskapsmän, och vi som väljer att tro på vetenskapen, vet att de teorier vi har idag förmodligen inte är den slutgiltiga förklaringen och att det kommer att komma fram mer bevis som verifierar eller omkullkastar teorin. Fast, som vi vet så går det ju inte att verifiera en vetenskaplig teori egentligen, eftersom även om du har fullständigt upprepningsbara experiment och utför de experimenten 100 gånger i rad så kan du inte dra några säkra slutsatser om hur det kommer att utfalla den 101:a gången. Därmed så stämmer en vetenskaplig teori om det a) finns upprepningsbara experiment eller observerbara bevis som stödjer teorin och b) ingen har lyckats motbevisa teorin. Darwin framställde den första modellen för evolutionsteorin redan på 1830-talet, och under de 177 efterföljande åren så har teorin utvecklats och förfinats. Experiment har utförts och bevis har observerats som stödjer teorin, men ingen har hittills lyckats motbevisa evolutionsteorin ännu. Det betyder naturligtvis inte att det inte går att motbevisa den nästa år eller om tjugo år, men det betyder att evolutionsteorin i alla avseenden är den enda förklaringen för hur livet har växt fram som har någon som helst form av beräknelighet. Andra icke-vetenskapliga teorier, som t.ex. kreationismen, har inga observerbara bevis eller upprepningsbara experiment, och kvalificerar därmed inte som förklaringar utan det är åsikter uppklädda i fint språk som vallas runt av folk som inte kan hantera det faktum att dom är personligen ansvariga för sina egna handlingar och kan inte gömma sig bakom en fantasifigur i himlen som vakar över deras steg. Men, det var egentligen inte det jag ville säga. Evolutionsläran säger i sig ingenting om hur livet på jorden uppstod, utan det är ett sätt att förklara hur (och varför) olika arter och raser har uppkommit. Om du vill komma hit och försöka argumentera att evolution är felaktigt och kreationism är rätt så bör du dels ha lite mera kött på benen och framförallt inte tro att vi är får som blint följer en ledare precis som de andra i din församling. Redigerat av kungtotte den 2007-02-01 18:36 |
|
|
|
Publicerat 2007-02-01 22:11
|
|
Citera Mikael_H skrev: Skulle du kunna lista överbevisen för folk som inte orkar kolla på videos? |
|
|
|
Publicerat 2007-02-21 20:25
|
|
Jesus, en modernare Särimner ![]() Offtopik är riktigt kul ibland ![]() |
|
|
|
Publicerat 2007-02-23 09:06
|
|
Det finns faktiskt inga som helst bevis för evolutionsteorin heller... Den är lika mycket religion som all annan tro. Evolutionsteorin, idén om alltets uppkomst ur intet osv. är enbart baserade på backwards engineering. Det finns många tänkbara scenarion i det hela men de är inte baserade på något annat än observationer av vad som redan finns. Att mena att evolutionsteorin är bevisad är faktiskt helt fel. Det är en teori. De allra flesta tror på den utan att ha studerat den. De allra flesta tror helt blint på det de fått höra är sant. Men ingen forskare som arbetat med den säger att det finns bevis för att den är sann. Däremot brukar religiöstaktigt ivriga ateister hävda det. Läste för övrigt Darwins "Origin of Spieces". Bra bok! Hans egna invändningar mot teorin är nog de mest intelligenta jag mött... Synd att folk inte är lika ödmjuka inför vetenskapen som han var. Jag tycker en Gud verkar mer trolig. Den som tror allt uppstått ur inget av en slump har en bra mycket mer tro på mirakel än någon religiös jag mött. Dessutom kan man ju uppenbarligen uppleva Gud. Evolutionsteorin går ju varken bevisa eller uppleva. För övrigt tycker jag också big bang går bra ihop med vad jag läst om i Bibeln hur Gud skulle ha skapat världen. Först fanns inget... sen sa Gud "bil till" och pang så fanns det dät. Coolt! Men... vad jag. |
|
|
|
Publicerat 2007-02-23 15:16
|
|
Evolution ser jag som ett faktum. Saker utvecklas. Sen hur fan allt uppstod, tänker jag fan inte lita på en religion att säga vad jag ska tro. | |
|
|
Publicerat 2007-02-23 15:50
|
|
Citera Toffe skrev: Finns däremot bevis som stöder evolutuionsteorin. Som det tidigare sades; evolutionsteorin handlar inte om hur livet uppstod. |
|
|
|
Publicerat 2007-02-25 13:10
|
|
Toffe, du får gärna läsa mitt inlägg igen. Evolutionsteorin behandlar som sagt inte livets uppkomst, den behandlar _evolutionen_ (utvecklingen) av arter och raser. Att påstå att evolutionsteorin skulle vara lika mycket religion som kristendom är bara ett desperat försök att värja sig mot verkligheten, jag bjuder in er att läsa på den här sidan för mer information om att "det bara är en teori". Att försöka förneka evolutionen gör bara att ni framstår som fjantiga och verklighetsfrämmande, och det ökar icke-religiösa människors misstro mot kristendom och religion i allmänhet. |
|
|
Gå direkt till forum: |