Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Intressekoll "Nybörjarträning"
Japp då var det Gripen som höll i det hela, hade inte möjlighet att delta tyvärr.
Bra förslag! vill du ha hjälp calzon så finns det resurser på andra sidan heden Smile
Pretty disabled, Regards.
Jag har en plan i mitt huvud om en grundläggande utbildning men jag är inte så övervass på att koda i A3 så några snygga whitebords osv kommer jag antagligen inte lyckas få till. Men att slänga ut en radiolåda och stå och prata om den är inga konstigheter.

Kan istortsett bara måndag kväll nästa vecka sedan drar jag på utbildning på annan ort fram till fredagskvällen. Hur som, vem som helst som vill får hålla i det här. Det finns helt klart de som kan Anrop bättre än jag. Är lite skadad från jobbet Wink

Min plan var dock följande:

Radio:
Versioner (343, 148 osv osv)
Handhavande och vanligaste användningsområde för anrop (främst 343 och 148)
Radioprat (hur använder jag radion, callsigns osv)

Vapen och utrustning (Beroende på utbildnigsnivå)
Inventory (hur plocka upp/kasta ifrån sig/lasta bilar osv)
Vapen och tillbehör (olika sikten, magasin, ir osv)

Fordon
Olika fordon (vilka platser, turn in/out, artilleridator osv)
Vilka platser (enkla tips på vad man kan göra som förare, skytt, vagnschef osv)

Helt och hållet beroende på vad folk vill göra går det att slänga ihop något men jag tror att kan man ovanstående har man en bra grund till att sedan gå över på att öva striden med allt vad det innehåller.

Slänger upp ett OP till måndag kväll, alla som vill får komma.
Tror det är mer vettigt att börja lära folk hur fan man kör bil innan vi går över till tyngre fordon. Hur man beter sig i en fordonskolonn osv.
Bra förslag Tomten Smile
Det där hände aldrig!
Självklart. Tanken är som sagt inte att göra alla experter på allt. Min tanke var att man går igenom vad man kan göra, kanske testa lite snabbt. Det primära första rundan (det kommer ta några timmar om man ska gå igenom hela arma) är att gå igenom grunderna. T ex, tryck inte G om du inte vill spränga något.
Jag inväntar väl själv då med det jag sagt om att ta tag i det.
Vi kan ta måndag som ett pilotprojekt. Vara lite försökskaniner. Ska vi göra någon form av "riktig" träning kanske de som känner sig manade att hålla i en specifik del sätter sig på TS och gör upp en riktig plan. En plan som kan användas löpande när behovet uppstår med nya spelare?

EDIT: OP uppe till måndag kväll. Detta blir en väldigt basic intro till nya spelare där vi blandar arma-basics och anrop-basics. Detta kommer vi tillsammans utveckla till mer avancerade utbildningskvällar där de som känner sig lite extra bra på något håller i utbildningen. Förslag på utbildningar? Jag tänker fordonskörning, strid, radio, artilleri, flyg osv osv. Gruppchefsutbildning kanske?
Redigerat av Calzon den 2013-11-28 22:12