Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Uppdragsidéer
En CIA agent har blivit tillfångatagen utav Ryssen och förvaras någonstans i Chernogorsk. Detta leder till att USA måste skicka in ett Navy Seal team för att hämta hem honom.
Den här agenten ska ha super hemlig information som är skadligt för Ryssland men även hemlig information som kan skada USA. Om Ryssland får reda på det, kunde hela världen hamna i ett kommunistiskt styre.

Amerikanerna inser att det kommer bli krig för eller senare och dom tror även att med denna informationen som CIA agenten har, kan vara så skadligt för Ryssland att det kan slå ut hela deras militära styrka. Så de beslutar sig för att skicka in USMC som ska göra en landstigning på Chernarus och inta Chernogorsk för att skapa en skenmanöver. Men det dom inte vet är att Ryssen har ett äss i rockärmen.

Världens öde avgörs i Chernogorsk!









Min tanke med detta OP hade varit att det skulle vara så dynamiskt som möjligt, så om någon t.ex sitter i Zeus och bestämmer över Rysslands armé. Sen så anser jag att det ska vara natt, och bara tracer bullets för att helt enkelt bara få till en cool känsla på det hela.

Sen så är jag alldeles för kass på Arma editorn, så om någon kanske skulle vilja ta sig på detta och skapa detta OP så får ni gärna ta och göra det. Hade varit riktigt nice att få spela ett sådan OP Smile
Ja!!!! Låter riktigt Nice. Grin
Får jag skriva det här?
Fick en idé häromdagen till ett grymt mission.

Scenariot utspelar sig vid Afrikas horn. Landet befinner sig i en konflikt mellan olika s.k. warlords som slåss om makten. En koalition av västländer ledd av USA befinner sig i regionen. I ett försök att få ett slut på striderna i regionen bestämmer sig USA för att skicka en styrka som ska ta hand om en av warlordsen alt. hans närmaste män.

Styrkan beger sig ifrån sin bas med UH60 Blackhawks och ska landsätta en grupp med rangersoldater via fastroping. Helikoptrarna hamnar under beskjutning och en av de träffas av en RPG i bakrotorn. Den tappar flygförmåga och dimper i baken. Kortdärefter kan det över radion höras "Blackhawk down, we got a Blackhawk down!".

Vad tror ni?

Skämtåsido så låter det kul R8ted Smile
Låter nice ZiP! Grin
skulle vara najs med typ ett natt op, med fokus på eldöverfall och tempo.... gärna med amfibiska dyk inslag och heli evac.

kanske inte med jätte mycket strid utan mera att infiltrera och lägga span för att möjliggöra framryckning in ett fientligt område.... väl därinne lösa en uppgift, spränga skiten och skjuta sig ut, säkra ett område och tillbaka rycka med heli, omgruppera för annan uppgift.

har inte en aning om hur man gör ops men har lite fantasi om vad som vore kul att göra Pfft
skulle gärna se något i stil med ett överfall, typ amfibie/båt landsättning för sen röra sig mot en position och överfalla en konvoj och dra sig ur medans fienden försöker jaga ner en
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Jag paxar befälet över HMS Norrköping! Grin
Suttit och testat lite varianter av @Alive missions, finns många möjligheter där. Game Master som styr uppdragen, massa dynamiska händelser runt omkring som styrs av AI modulen, realtids intel mm. Verkar som en lovande mod. Ett krux, SFP strukturen skulle behöva anpassas till @Alive se http://alivemod.com/wiki/index.php/Un...ardisation och som de säger "Please don't make custom CfgGroups categories, try to fit your units in one of Armored,Infantry,Mechanised,Motorized,SpecOps,Support if at all possible." I SFP har vi endast infantry under cfgGroups, vet att det är mycket kodning att göra denna klassindelning, men det borde vara möjligt, för fordon vi inte har "låna" några default som Place holders Smile
slöben och lite kod knackare Cool
Vi har inga grupper alls för fordon atm AFAIK.

Någon behöver egentligen bara förseslå lite färdiga lineups så är det enkelt att lägga in
Jo men om räknar antalet fraktioner i SFP så är det många.

Förslag till lineup.
West >> SFP >> Infantry >> [här delas de upp i Woodland-90, Woodland -15, Desert 15, Urban-35 och alla olika konstellationer som behövs,
West >> SFP >> Armored >> [här delas de upp i Wood, desert, urbanoch alla olika konstellationer som behövs]
West >> SFP >> Mechanized >> [här delas de upp i Wood, desert, urban och alla olika konstellationer som behövs]
West >> SFP >> Motorized >> [här delas de upp i Wood, desert, urban och alla olika konstellationer som behövs]
West >> SFP >> SpecOps >> [här delas de upp i Wood, desert, urban och alla olika konstellationer som behövs]
West >> SFP >>Support >> [här delas de upp i Wood, desert, urban och alla olika konstellationer som behövs]
West >> SFP >> Air >> Airborn Task Force i de camo varianter som går.

Det viktiga är att alla hamna i samma Fraction dvs. West >> SFP, sen att följa det gängse standard som finns för spelet är en god ide, sen hur grupperna i de olika typerna ska se ut är bättre om någon mer insatt ger sig på, Men att helt följa det som vi har i försvaret är inte helt nödvändigt tycker jag, men en utgångspunkt. Sen är det ändå den som gör uppdraget som bestämmer, men en bra kombination av grupper som ligger i par med doktrinerna vore bra.
Om vi får in alla enheter under samma Faction är mycket vunnet när det gäller automatisk sökning i script mm. cfgGroups>>SFP>>...
För @Alive gäller det att stänga den typ av camo som inte ska användas men alla klassnamn finns ju i pdf filen eller..., copy paste in i blacklist Smile tillsammans med javelinarna Smile och dess ammo bärare.

Så om någon kan definiera hur grupperna ska se ut kan jag hjälpa dig knacka koden Zip Smile

M
Redigerat av metal den 2014-10-27 01:39
slöben och lite kod knackare Cool