Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Serious Sunday; Sön20(DEBRIEF samt tack)
+1

SFP ökensoldat med ksp58 = allt osynligt utom hand/vapen/huvud
vet ej vilka andra klasser som är buggade dock - men öken- rifleman och ksp90 funkar.

Versionen är 2012-12-15.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Alla spelbara soldater är Rifleman, så det är lugnt. Sen kan man ta på sig lite andra vapen.

Så vi är Safe.
Jag är på men är inte SFP units fuckade ?
Vissa units verkar vara lite fel-configade.. men dom jag har använt är bara Rifleman. Dom är funkis så inget fel där Smile
Hejsan!
Jag är ny här på Anrop och vill väldigt gärna vara med o lira ikväll.
Var hittar jag info om vilken server det är?

Hälsningar Tb
Har du fixat moddarna så är det bara att gå in på vår ts server runt 19:30 så får du infon där.

ts.anrop.se
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
Jag var smart för en gångs skull så jag vet att allt fungerade för 2h sen med det senaste
Altså, det kan ha varit jag!
Debrief och vad hände ?
------------------------------
Uppdraget gick ut på att svenska styrkor skulle slå ut de onda Taktistanernas färdmedel för opium. För att få reda på vart dessa lastbilar fanns, så användes informatörer. Givna områden angavs efter lite letande efter dessa informatörer. Vid eldstrider mot både patruller samt de som vaktade lastbilarna så kunde man med sprängmedel spränga lastbilar samt ting runtom. När fyra objekt vart utslagna meddelades det att det blev en lyckad operation.

Lite mera utanför spelet:
* Det var random placerade informatörer, så jag visste själv inte vart dom fanns.
* Det fanns random placerade patruller, så även där visste jag inte vart dom fanns, gällde även för vart lastbilarna hamnade.
* Det fanns några patrullbilar som rörde sig längs vägarna.
* Det fanns 1 suicide bomber som skrek "Alah ahkbar" och sprang sedan emot svenska bilen och sprängde sig själv. Det uppfattades som lastbilsdetonation.
* Helikoptern var utan bensin och hade inga rep-bilar i början, utan jag som leader aktiverade dessa fordon.
* Respawn fanns på fordon, därav spräng av fordon.

+ Bra kommunikation, trevligt snack via gruppchefer och ordergivning.
+ Bra spel, få (inga?)som gick emot och gjorde blajspel.
+ Kändes seriöst och roligt.
+ Ett OP som gick utan fel i skapandet, man klarade spelet.

- Mycket lag pga scriptade karaktärer i basen som gjorde samma animering om-å-om igen.
- Jag blev lite sur över sidechat snack, sorryz.
- Respawn, bra och behövligt, men kanske kunde haft en engineerklass hehe för det mindre fixandet.

Första gången tror jag som hela uppdraget kunde köras utan fel i scripts eller saknade uppdragsobjekt osv.. utan vi spelade genom det, klarade delmomenten osv !

Skall det fortsättas med flera OPs i den här settingen ?
Ja du måste göra MINST 2 till i den här serien!
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
ps Det var min egen inspelade röst som skrek " ALAH AHKBAR " förövrigt Smile
Taget ifrån ett mycket gammalt ARMA2 mission.
Redigerat av SkaGGet den 2013-01-20 22:35
Förlåt ZiP, jag tror jag körde över dig. Frown
Blev mycket förvånad över respawn, vilket skapade en del förvirring i David men det löste sig till slut så; vi spränger, vi spränger, vi spränger, vi spränger.
Altså, det kan ha varit jag!
Ingen fara MojoDog, borde kollat i backspegeln innan jag klev ut Wink

Mycket kul OP Skagget, gärna mer sådana här lite mindre för att blanda ut de stora 5h uppdragen Wink