Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Strojka part 2; Kl 1900
Ursäkta?

När gjorde jag något fel under hela spelet?
Ja, jag team-killade dig för att du buggade uppdraget och åkte ut till oss i en UAZ efter att du dött och utan att säga till om det och för stunden så trodde alla att du var fi, det var bara så att det var jag som var den som faktiskt träffade utav alla som skjöt på dig.

Efter den incidenten så fortsatte du med att köra runt i dina diverse fordon som ett mongo och allmänt spelade arma quake och det är väl ungefär den biten som jag syftade på med mitt föregående inlägg där jag tyckte att du kunde tonat ner på sådant när vi spelade ett planerat OP, Har jag fel som tycker det och befogar det ett butthurt inlägg från dig?

Nåja, jag försökte vara snäll i mitt ordaval första gången istället för att kalla dig för idiot rakt ut.
moar anrop drama änna

återigen, tack för gott uppdrag Skägget och jag ser fram emot nästa Smile
Redigerat av xealot den 2012-12-16 12:29
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

Xealot skrev:
Ursäkta?

När gjorde jag något fel under hela spelet?
Ja, jag team-killade dig för att du buggade uppdraget och åkte ut till oss i en UAZ efter att du dött och utan att säga till om det och för stunden så trodde alla att du var fi, det var bara så att det var jag som var den som faktiskt träffade utav alla som skjöt på dig.

Efter den incidenten så fortsatte du med att köra runt i dina diverse fordon som ett mongo och allmänt spelade arma quake och det är väl ungefär den biten som jag syftade på med mitt föregående inlägg där jag tyckte att du kunde tonat ner på sådant när vi spelade ett planerat OP, Har jag fel som tycker det och befogar det ett butthurt inlägg från dig?

Nåja, jag försökte vara snäll i mitt ordaval första gången istället för att kalla dig för idiot rakt ut.
moar anrop drama änna

återigen, tack för gott uppdrag Skägget och jag ser fram emot nästa Smile

Buggade uppdraget? mitt internet gick ner och arma krashade så jag rejoinade och då ver det ai slots som fanns.
satte mig på avstånd och kollade på er för att inte komma in som reinforcment utan satt och var död.
när ni sedan började rycka fram åkte jag ner lite och såg då att ni hade ryckt fram och stannat efter 20 meter.
Då stannar jag på vägen och ska precis börja backa när ni skjuter mig, då sitter jag sedan död och ser på er genom scriptet när ni sedan börjar leta efter den andra t34an som inte fanns, eftersom att ni sprang runt och irrade om den tänkte jag att det kan vara bra att säga till att den inte fanns i spelet alls så jag tar en ai slot och åker ner mot er igen för att förklara detta, när jag kommer fram dock så verkade ni ha förstått att den inte exsisterade så jag satte mig på en moppe och åkte ut i skogen bort från er för att du inte ska behöva störa dig på att jag kommer och går med i gruppen efter att ha blivit skjuten av dig. Finarvas skriker då på radion att jag ska åka och scouta så jag gör det åt honom nere i hamnen, I hamnen så tar jag eld av en snubbe som skjuter sönder däcket så jag hoppar av och skjuter honom. När jag sedan rör mig mot er för att säga att zip kommer bli skjuten på vägen av en uaz med två pers så skrämer jag finarvas som skjuter mig. Vid det laget ser jag på kartan att giant som dog tog ai slot så jag gör det samma och åker efter honom i min blåa volga. den åker jag ner till er men ni sitter i lastbilen och giant åker före som scout, jag kör om er lite och leker med zip som vill ramma mig.

Du som är så perfekt på din höga häst där xealot kan ju få förklara varför du skjuter mig när jag sätter mig i en bil som jag tänkte flytta på och ha som skydd under BMP uppdraget.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Joel: Min åsikt bygger bara på vad jag såg som är att en död spelare kommer åkande med fordon när vi andra går som grupp och utför uppdraget och sedan en sådan grej som att ni burnar runt med bilen och tillslut kör ut den av vägen tillför inte direkt till min uppfattning av seriöst spelande..

Så jag personligen tyckte att det var lite väl mycket lollande från mitt perspektiv, ja.. Sen att Finarvas och de andra kanske inte hade problem med att du respawnade och körde fordon hör väl inte till min åsikt att göra.

Slutligen sitter jag inte på någon "hög häst", jag gör misstag hela tiden och ja jag brukar råka teamkilla rätt ofta men i just nu adresserar jag dina anklagelser och jag bibehåller fortfarande min åsikt att jag inte gjort något fel det här OPt även när du försökte antyda annat.

BTW sä var RHS uppdraget med BMPn inte en del av OPt och inget jag har sagt eller tänker säga berör det, om du vill diskutera det kan vi ta det personligen över teamspeak.

EDIT:
Jag glömde lite kritik till Skägget..
Som jag sa under spelet så tycker jag att du borde ta bort meddelandet när någon blir skjuten då det blir lite väl för lätt att veta när någon dör, vad är meningen med att spela på expert då liksom Grin framförallt när vi redan har Skägget-gimpad-AI (tm) som bara skjuter tillbaka om man beskjutit eller gått för nära.
Redigerat av xealot den 2012-12-16 14:21
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Jag kan hålla med Xealot i att det blev en del LoL-lek. Jag sa i spel att om någon kommer tillbaka och gör det snyggt, anropar "jag är på väg tillbaka, kommer ifrån marker 9A i en UAZ och vill återansluta sig". Dvs påkallar spelande trupp, säger vart man kommer ifrån och att man planerar att bara ta sin plats igen.. då känns det hel ok. Man kan råka ut för DC eller på annat sätt att ens dator hänger sig. Men för det så borde man få en chans att på ett snyggt sätt; komma tillbaka.

Problemet som uppstod var att vi hade en eldstrid (som förövrigt var en uppvisning i otroligt dåligt skytte hehe). När den är slut så ser någon ett fordon som rör sig snabbt in på oss; ropar ut "FORDON" och de som vänder sig om ser fordonet som kommer emot oss i hög hastighet. Så instinkten tar över och man öppnar eld.

Sen blev det en del LoLande i form av prejas på bron, inte bara en som lekte utan flera som bidrog till det.

Det var de LoLande som jag störde mig på. Vill få OP-spelen till sen seriös nivå där vi höjer vårt spel utan att förlora "ha skoj". Vi behöver inte bli elitspelare som leker lumpen med alla komandon.. Men; spela seriöst, följa order, häng med och ha en trevlig upplevelse.

En annan sak jag störde mig på är att folk inte tar sig i kragen och står för att man skrivit upp sig på ett OP. Är tiden dum eller att man inser att det inte funkar; skriv det då. Jag har inga problem med att skifta tid till en annan om jag vet om det, men att bara skita i att dyka upp eller informera känns väldigt tråkigt och disrespect på något sätt.

Ett OP tar för mig ett antal timmar att göra, det är mycket avvägningar på vad som kan bli häftiga inbryt, scener, roliga strider osv.. hela tiden testa nya enkla scripts utan att förstöra utan att förhöja.. Det tar tid att fixa sånt här; så för mig känns det bortkastat om folk inte dyker upp eller tar det seriöst när så jag skriver att jag vill ha känslan där.

Inte sagt att vi spelat totalt oseriöst eller att det känts helt onödigt att göra OPs. Utan mestandels så får vi till en bra stil och känsla; bara att vi skall hålla den genom OP. LoLa runt och leka, det kan vi göra simpla lattjo spel till eller ladda ned något uppdrag och ramla runt.
Så viljan är väl att vi skall hålla oss ifrån att pusha varandras LoL-tendenser och istället spela som grupp och hålla ihop.

Så känner jag =)
Redigerat av SkaGGet den 2012-12-16 17:58

Citera

SkaGGet skrev:Så känner jag =)

jag håller med dig att folk borde komma om man skrivit upp sig eller inte skriva upp sig alls, tror det blev lite mindre seriöst när vissa inte.

Att du sagt att man kunde komma tillbaka hörde inte jag alls så därför tänkte jag hålla mig på avstånd och vara "död" men som jag sade innan så ryckte ni fram och sedan stannade när jag inte såg er vilket gjorde att jag lyckades komma upp nära er (detta var inte med mening på något sätt)

Jag skulle gärna köra detta OP igen där jag skulle vilja se att man kommer eller inte skriver upp sig och att AI slotsen försvinner i basen. men som sagt så gör du väldigt roliga OPen att spela skagget så fortsätt gärna! Smile
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?