Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Rolling Thunder #9 Nov 7
All info om moddar hittar du här:
http://www.rollingthunder.unit19.org/...c.php?1141

För att undvika problem så bör du ladda hem moddarna som länkas i tråden och lägga separat,
t.ex. så har jag @ACE_RT, @CBA_RT osv. så att versionerna stämmer överens med vad alla andra har.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
ni vill nog samla på er lite reserver, för det är inte säkert längre att jag kan spela. min flickvän bestämde sig precis för att onsdag var en bra dag att åka långt bort med buss och komma hem på obestämd tid.
(med andra ord, det finns möjlighet till att hon kommer hem i tid till RT.)
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
hon hade tagit fel på onsdag och fredag, så än kan jag vara med!
för info (och tips till andra vagnar)..

jag brukar be skytt/förare att turas om.. föraren är livsviktig men inte så kul köra en hel timme.

Dessutom sitter man mycket i försvar kan det ibland vara värt att commandern/föraren byter plats. (Då kan "föraren" använda siktet och spana medans commandern kan lägga tid på kolla kartan, göra planer och kommunicera)..

anfaller man är det dock lite annat stuk som gäller..

nåja, Anrop har aldrig förlorat Rolling Thunder.. och på onsdag skall vi visa igen var skåpet skall stå.

First to kill!
First to die!
Ska vi dra en liten repa ikväll också kanske?
Tenta imorgon! Så jag är fullt upptagen med att !plugga
Jag kommer att försöka slänga ihop ett enklare uppdrag tills imorrn kväll så vi kan i alla fall få köra runt lite i det området som vi kommer att kriga vid på onsdag.

Det kan ju vara bra att man bekantar sig lite med terrängen och vet bra ställen som man har sikt ifrån.

Vi bör köra med de addon versionerna som kommer att användas på RT så vi vet att alla har det ordnat och att det fungerar, Detta är ett ypperligt tillfälle att lära sig hur ACE fungerar för skytt och till viss del chef om man aldrig använt det i en strv förrut.

ACE tank crash course:
För att aktivera range findern trycker du tabb en gång, ett gäng siffror dyker upp i mitten av din skärms underkant som eventuellt nollar till 0000.

För att skjuta statiska mål
Flytta siktet över till målet och tryck tabb en gång för att lasra målet, sifforna kommer därefter att justeras med avstånd mot målet i antalet meter- om siffrorna blinkar 0000 så är avståndet för långt.
När du väl rangeat in målet så har datorn automatiskt justerat elevationen hos pipan så det är bara att skjuta med siktet rakt på målet för att få in en träff. Observera att pipans elevation automatiskt justeras för varje individuell ammunition du väljer och behöver inte rangea om målet igen om du skulle byta ammo samt att det är automatiskt när du byter till ksp.

För att skjuta mål under rörelse
Placera siktet på målet och följ målet med siktet försiktigt i ca 2 sekunder och därefter tryck tabb, Datorn bör nu ha justerat in både lead mot målet samt elevationen för att träffa så skjut med siktet på målet.
OBS! Om din egen vagn eller målets vagn ändrar hastighet eller riktning efter du har rangeat så bör du nog göra om ovanstående process.
Redigerat av xealot den 2012-11-05 19:38
OBS att det kommer att vara T-72 hos båda sidorna. Se följande bilder postade av våran CC (Den övre är fi T-72B och nedre är våra T-72BA)

www.ollem.com/arma_map/1s_comp.jpg
www.ollem.com/arma_map/2s_comp.jpg
www.ollem.com/arma_map/3s_comp.jpg
www.ollem.com/arma_map/4s_comp.jpg

Som ni kan se är våra T72s lite mer skarpare i konturen med en kantigare layout av ERA plattor i typ triangel liknande format medans deras är lite rundare utformat samt att vi har en lite tjockare antenn på tornet som deras saknar.

Det kommer att vara extremt svårt att se dessa skillnader på avstånd om inte rent av omöjligt (beroende på hur LODarna blir på avstånd) så det gäller att man har koll på vart våra egna håller hus för att undvika FF.
Redigerat av xealot den 2012-11-05 19:52
riktigt bra, dock bild på 1-2 km.. går det se skillnad? Annars blir kommunikation och vagnchefens jobb ännu viktigare för att hålla koll på friendlies.
Se min edit ovan, Jag ska kanske kolla i editorn hur det ser ut på avstånd med LODar och så vidare om jag orkar annars så märker vi imorgon.

OBS att utöver vanliga ACE och CBA så tillkommer ett Extrapack denna matchen, se länken till battle info som postades tidigare i tråden.
i.imgur.com/gncor.png
http://i.imgur.com/gncor.png

Det är som sagt väldigt väldigt svårt att se detaljer hos fordonen på dessa avstånd utan vad som är mest utmärkande är att deras har betydligt mörkare ton än våra.
Kul att så många var med på träningen, nu blev det ju som det blev med acre och hela det köret; men, men... PltCh får ju styra upp så allting fungerar som det skall i morgon. Som sagt, tror det svåra blir att identifiera mål när fordon rör sig hit och dit, samt att vi delar vissa fordon (UAZ och Mi-8). Tror att återsamlingsplatser är the way to go, för att undvika blue on blue efter (förhoppningsvis få/inga) utslagningar.
Lite info om hur man ska konfa ts på bästa sätt:
http://www.rollingthunder.unit19.org/...pic.php?12
Lystring!

20.00 skall vi samlas, men anropare som vill mingla, diskutera strategi osv så är det 19.00 som gäller (blir briefing 20.00 också så klart).

Är ni redan nu sugna, så kontakta xealot på chatten så ger han er tillgång till briefingen.

Det som kan sägas är att First platoon är Foxtrot.. och därför har jag i egenskap av plutonchef utsett följande låt till vårat ledmotiv:

i vanlig ordning så är min middag sen, jag skall göra allt i min kraft för att komma i tid!

privat Sad
ja, jag håller den privat medan den bearbetas för att ingen skall se den i dålig kvalité. och sen så höll den på så länge så att jag gick och la mig. jag har startat dator nu och jag skall fixa det så fort jag kan.
haha, är väl bättre att INTE länka den isåfall eller att låta någon se den i sämre kvalitet.. nu blir det ju bara mer störande (såg vart samma på rolling thunder forumet)..

så tips, se till folk kan se innan länka, påminner annars om hemsidorna på 90 talet där alltid var: "Under construction"