Visa ämne
Sida 2 av 2: 12
|
OP Weatherman Söndag Juni 3
|
|
Publicerat 2012-06-03 16:14
|
|
Squad Leader < Hjulvort > Team Leader < RPGprayer > MG < Grip> MG Ass < Finarvas > Rifleman Pskott < Skagget > Rifleman Pskott < Vrazalica > Rifleman Radio < Xealot > Rifleman Radio < Hampe > Sniper < Snajperbitar > Engineer < Poppe > Rifleman < woop > Rifleman < > Rifleman < > Rifleman < > |
|
|
|
Publicerat 2012-06-03 16:30
|
|
BRA ZIP!
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
|
|
|
|
Publicerat 2012-06-03 16:32
|
|
Squad Leader < Hjulvort > Team Leader < RPGprayer > MG < Grip> MG Ass < Finarvas > Rifleman Pskott < Skagget > Rifleman Pskott < Vrazalica > Rifleman Radio < Xealot > Rifleman Radio < Hampe > Sniper < Snajperbitar > Engineer < Poppe > Rifleman < woop > Rifleman < ZiP > Rifleman < > Rifleman < > |
|
|
|
Publicerat 2012-06-03 17:58
|
|
Squad Leader < Hjulvort > Team Leader < RPGprayer > MG < Grip> MG Ass < Finarvas > Rifleman Pskott < Skagget > Rifleman Pskott < Vrazalica > Rifleman Radio < Xealot > Rifleman Radio < Hampe > Sniper < Snajperbitar > Engineer < Poppe > Rifleman < woop > Rifleman < ZiP > Rifleman < Demo > Rifleman < > |
|
|
|
Publicerat 2012-06-03 19:32
|
|
woop, ZiP eller Demo är välkommen att byta mot min PSKOTT. | |
|
|
Publicerat 2012-06-03 23:01
|
|
--Debrif-- Negativt ACRE(Hur svårt kan de va!) Kommunikation(Hur svårt kan de va?) Kanske kan göra de lite svårare under uppdragen, alla meddelanden om att fienden ser en är lite stämnings sänkande. Själv kontrol, detta gäller som vanligt under brifing/ordergivning. Revive/respawn är en stämmnings sänkare för mig personligen känner att folk inte är lika försiktiga när de finns. Positivt Perfekt avsluttning på uppdraget vi förtjänade inte att klara av de. Bra tanke med bomben om de finslipas kan de bli perfekt. |
|
|
|
Publicerat 2012-06-03 23:48
|
|
nice uppdrag och bra spelat vi körde ändå med bis-sniper ai å gick rätt bra Hörni om alla pratar samtidigt så hör man ingenting
|
|
|
|
Publicerat 2012-06-04 00:21
|
|
Frågan är hur man skall besvara = " hur gick det, vad var bra eller dåligt " ? I grund; jag hade väldigt roligt. Så på den fronten så tackar jag gärna alla som deltog till en rolig spelupplevelse ! Men spelmässigt då; Jo jag håller med Grip; speltekniskt med alla hintar osv om att man blir övervakad var nog lite fail. Det kändes bra i tanken, men föll väl i spel. Bomben i sig var väl en fail, men bra och roligt avslut ändå hehe. Jag gillade skarpt att man kunde göra överfall emot FI om man hade tillräckligt med avstånd. Däremot tycker jag väl att Revive är bra och ger en skön känsla av möjlighet att klara av bra motstånd och trovärdigt patcha-upp varandras liv. Det jag kanske har svårt att släppa är väl Respawn efter att ens tid går ut så att säga.. gillar inte att man Respawnas, roligare lösning vore intressant. Något jag ger minus till är de personer som fick för sig att uppdatera ACRE bara för att det släpptes en ny precis innan ett OP. Gjorde så att alla blev tvungna att uppdatera och en förskjutning på en timme bara där. Något man borde fixa rent Radiomässigt är väl hur ren grund-kom funkar. Tråkigt att prata militär, men de använder radiokom på ett sätt pga att det funkar bäst så. Man anmäler vem man är och till vem man söker, man använder korta direktiv och inget svammel. Det är lite tråkigt att tänka och fundera på hur ett mera seriöst och taktiskt bra Operation skulle vara. Där man sätter krav på spel och kommunikation tex.. tråkiga där är att jag gillar ju det roliga också =/ Men samtidigt så känner man viljan också för seriöst spel.. så mjah.. Hursom haver.. Jag kommer fixa mycket av det som inte funka så bra. Även om man kanske inte köra om tidigare OPs så är det en bra minnesbeta att lära sig och förbättra. Jag hade skoj ! /Skägget APPROVE |
|
|
|
Publicerat 2012-06-04 05:08
|
|
Kul med ett mer seriöst lir då det är ganska ovanligt numera. (såg fram emot detta) Det är klart att en del missar gjordes men jag tänker inte peka finger utan tack för en bra insats. Mina egna synpunkter på uppdraget: Ingen respawn vore bättre även om vi blev ägda samt att Skägget borde multiplayer testa sina script lite mer.. tänkte främst på bombnedräkningen t.ex. som gjordes hos varje klient Hoppas på nya uppdrag snart. - X PS. Fraps av hela uppdraget är på G från mig, Det var underhållande att se det hela från eran sida via zips livestream. Redigerat av xealot den 2012-06-04 05:12 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-06-04 10:57
|
|
Tack för spelet! Har inte spelat på minst ett halvår.. närmare ett år. Positivt * Kul! * Härligt med så pass många att man kan ha fler grupper Negativt * Att det alltid ska bli strul med ACRE. Satte upp allt för ca en vecka sedan för att förbereda för detta, funkade bra när jag testade med Skagget. Allt behövdes bytas ut.igår. * Disciplin - Jag är inte intresserad av att det sköts zombies i just den skogen. Lämna det oseriösa till oseriösa moddar? - Svårt att höra ledaren när man måste trycka ner talk-knappen för att äta chips. Ja, det var lustigt EN gång. - Svårt att höra i största allmänhet när det babblas. Klart man ska få prata, men kanske inte om allt onödigt när det inte passar. * Skillz - Vi suger. - Själv hoppade jag från skyttetornet i vagnen och skadade mig - twice. - Jag kan inte radiokommunikation (eller kommunikation generellt). * Operationen - Konstigt att få meddelande om att Fi kanske ser oss. Det gör bara att folk gasar på vägarna tills man får sådana meddelanden, och tar nästan hela den stora fina kartan ur spel. Transportsträckan ska inte vara en transportsträcka. . Verkade buggigt. Förbättringsförslag * MANÖVER! - Ledningen [eller vem som helst för den delen?] ska få be folk sluta prata. Lyder man inte är kanske nackskott lösningen. Detta blev tydligt redan under briefingen. Istället för att prata om vad som skulle göras, hur vi skulle göra det, så pratades det om var folk bor (?). * Vila? Vi kanske behöver order om att få babbla, om disciplinen är för dålig annars? * Skillz - Vi får kanske ha några små träningsmissions där kommunikation krävs för att slutföra jobbet. |
|
|
|
Publicerat 2012-06-04 18:49
|
|
Mycke gnäll om kommunikationen, vad var problemet? I min grupp funkade det fint, märkte inget under briefingen heller? |
|
|
|
Publicerat 2012-06-04 19:56
|
|
Tyckte det var ett roligt uppdrag, kunde varit lite mer patrullerande AI/vägspärrar kanske, BMPs vi mötte brydde inte om oss alls. O andra sidan så lyckades vi ju att skapa spännande situationer med den AIn vi mötte såatte... ^^ Det var väl bara ACRE som strulade till det med coms, vi hörde woop men han hörde inte oss och RPGprayers radio krånglade massa. |
|
|
|
Publicerat 2012-06-04 23:15
|
|
Redigerat av xealot den 2012-06-04 23:15 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-06-05 08:49
|
|
hade ni inget lulz-mission innan uppdraget? det har ju hjälpt mot svammel i huvuduppdraget tidigare.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-06-05 09:17
|
|
Vi körde lol uppdrag innan och sedan 2000 var alla taggade och seriösa men sedan fungerade inte acre så vi fortsatte lol spela tills vi började uppdraget. om man kör 1 eller 2 lol uppdrag innan och inga fler sedan startar man uppdraget som ska köras på tiden som man satt att det ska starta, då undviker man att folk blir för oserösa av uppdragen innan och att dom sedan kan starta när dom har skrivit upp sig att starta. står det att OP börjar kl 20.00 prick så är det inte "aah men då kommer jag 20.03 och hör vad jag ska ladda ner" utan då kommer man innan och ser till att allt fungerar. vissa har skrivit det förut men jag skriver det igen, vissa kanske har en lucka dom två timmarna och bara kan spela då, ska vi inte låta dom vara med hela tiden som dom kan utan att behöva lyssna på jakten på den som har sfp-light. Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
|
|
|
Sida 2 av 2: 12
Gå direkt till forum: |