Visa ämne
Söndag 29/1 20:00 - Viking Operations Executive - Del 1
|
|
Publicerat 2012-01-29 17:28
|
|
Ja, dom har ändrat sen jag länkade först, men det blir som det blir | |
|
|
Publicerat 2012-01-29 17:37
|
|
Blir ju samma sak med acre 1.1.15 som de länkas till.... | |
|
|
Publicerat 2012-01-29 18:00
|
|
så klarsprak, ska vi uppdatera? är acre uppdaterat?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 18:41
|
|
jag spelade från kl. 20-21 tills 7.00 på morgonen med kent och innan dessa hade jag lirat ca. 4-5 timmar med både senaste ACRE och TS och har än så länge inte upplevt något problem.
Redigerat av JonathanE den 2012-01-29 18:43 |
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 18:44
|
|
Vi behöver en frivillig ledare för gruppen för övrigt | |
|
|
Publicerat 2012-01-29 18:45
|
|
jag är frivillig.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 19:29
|
|
Nvm, kan visst.
Redigerat av Emperor Archaeon den 2012-01-29 19:29 Galaxens räddare.
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 21:23
|
|
Bra: Jävligt bra mission, stämningen var på topp med helikoptrar som flög, vakter, patruller, intressanta missions. Dåligt: Att folk är så jävla dåliga på spela mission.. och göra endast det. Kan man inte rollspela lite? Och om man inte rollspelar så var tyst. Är skit tråkigt med folk som springer gör saker som de inte fått order till, diskuterar ai (jag vill tänka mig att det är civila, inte bli påmind om att det är civila eller liknande), jag vill njuta av missionet, inte höra allt annat osv.. jag tröttnar totalt när folk håller på "tönta" sig.. det finns dagar och missions (typ när alla är fulla och man spelar zombie missions) då det är helt ok att skratta, skrika rakt ut osv. Men när man kör seriösa missions som detta vore det mycket roligare om folk tog det på större allvar. Fraps: Försökte frapsa lite, men gick knappt 30 sekunder utan "brus" dvs störningar som inte har något som helst med missionet att göra. Så finns inget som är direkt värt lägga upp, kanske om jag klipper sönder det kan jag få ihop något. Redigerat av Granquist den 2012-01-29 21:25 |
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 21:56
|
|
Riktigt bra jobbat Finarvas även om vissa gubbar stod på bunkertaken Problem att folk inte klarar av de mest enkla saker. typ stå still och lyssna vilka instructioner vi får innan dom russar iväg åt 20 olika håll... Inget superlätt uppdrag att chefa på för Joel när man inte får någon info och allting går genom Finarvas som alla dessutom hör. Viktigt då är att styra upp lite mer och kommunicera vad man vill ska hända och när. En sak man måste lära sig som ledare är att dom andra inte ser samma sak som man själv gör, typ ställ upp vid muren när vi är omgivna av murar är lite för ospecifict speciellt när grupperna inte änns är på samma plats. Men de är inte värre än dom som rapporterar in fiende vid trädet när vi är i en skog. Ett minus får du dock för att du tog kpist45 joel, om du ska leda hela rasket så gör du bäst i att glömma att du behöver bling bling bättre att ha tre skyttar med Kpist som koncentrerar sig på att va skyttar och du som koncentrerar dig på att va chef. |
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 22:13
|
|
Bra uppdrag finarvas! markers kan vara en bra idé och fler fordon. mitt fel med muren där men blev lite trött på att folk försökte ta kommandot. Kpist m45 tog jag och iggy eftersom folk hade svårt att stå still och lyssna så folk inte hörde order, sedan var det lättare för folk att se deras gruppledare på det sättet tänkte jag. sedan när folk ska ta fordon för att dom är lata är fel, tycker man inte om det och vill ragequita så kan man göra det men att dra av ett skott mot folkmassan är att sänka sig till dom som inte kan spela riktigt nivå. ingen anna ville vara teamleader så jag tog på mig ansvaret och gjorde mitt bästa, kritik är varmt välkommet men klagomål som pekar ut att allt var mitt fel kan hållas till "bakomryggen snack" men om folk vill ha högre standard kan dom sätta upp privata spel med inbjudningar vilket resulterar i att det blir en closed community (lite som ssg och andra seriösa klaner) men diciplin på att lyssna så man hör vilka order ledaren gör om radio kanaler och sådant är inte helt fel så folk hör och inte ballar ur så dom börjar leka domination. Jag har inte kört ledare på väldigt länge så jag gjorde självklart fel ibland och det ber jag om ursäkt för. Från toppen av mitt huvud så här after action. /Joel Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 22:17
|
|
det var jag som sköt, och det var en arg reaktion, jag lackade ur som fan och ville rage quita, men kom åt musknappen. Så olyckshändelse. Tycker inte någon har sagt något sånt joel? Lite kritik yes men ingen har sagt att något är ditt fel. Personligen börjar privata game låta riktigt trevligt, tråkiga är att man blir så få då. Skoj när vi är många på servern, tråkigt när ribban ligger riktigt lågt. Minns inte hur gammal firetank var, 8-12 någonting och tillhör de som kört mest seriöst. För han fick "vara med de stora grabbarna". Tänk om fler kunde tänka så. |
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 22:25
|
|
Tänk på att ni spelar med främlingar och att en svordom kan ha en helt annan effekt på en annan. annars får jag hålla mig till enbart de oseriösa co-op:en hädanefter. mitt blodtryck är redan på gränsen och jag orkar inte med en massa sura människor. sura människor är jobbigare än bollmongon för de bidrar inte med mycket de heller. känner ni till ngn trevligare grupp som spelar arma 2 så peka mig gärna i den riktningen för jag är så sjukt trött på hur vissa beter sig här ibland. det känns så onödigt att ta till med elakheter (ex. svordomar) för att få uppmärksamhet och tyder för mig oftast på omognad. | |
|
|
Publicerat 2012-01-29 22:29
|
|
jag ber om ursäkt för mina.. men jag är riktigt arg (inte på någon enskild person, eller händelse) så mina svordomar kommer naturligt i mina inlägg nu. I brist på annat vill jag länka till detta gamla missionet. Notera att det är ganska tyst, så order hörs.. sen småprat när inget viktigt görs. Folk som skjuter på kommando, drar sig ur snyggt, osv. Helt klockrent. Nu behöver man alltid börja med 10 minuters "Tyst, tyst, håll käften, kan ni vara tysta? HALLÅ GRUPPCHEFEN FÖRSÖKER SÄGA NÅGOT" innan man kommer vidare.. och redan där är min vilja att slutföra missionet runt 0. |
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 22:41
|
|
jag kan säga att det är en aning svårt att höra om någon ber alla att vara tysta när folk pratar i mun på varandra. det finns några på den hära sidan som jag knappt kan höra även när det är heltyst. jag tror inte det finns någon här på Anrop som har samma ljudinställningar på datorn så försök att tala högt och tydligt. det vore bättre om det fanns flera gruppledare istället för en som befinner sig flera meter bort och inte går att höra så bra.
Redigerat av JonathanE den 2012-01-29 22:49 |
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 22:48
|
|
mm, det är dock mission specifikt. Blev lite konstigt idag. Min erfarenhet är att bäst om man kör max 4 per grupp, för annars har gruppchefen ingen chans hålla koll på gruppen. Idag vart ju 10 personer som alla stod lite som får.. där var lite brist på engagemang. Kred till Joel som tog på sig uppgiften och visst hade saker kunnat gjorts bättre, order via radion, tydligare markers, mer uppstyrt innan osv... mitt klagamål är dock att det är omöjligt att styra upp när folk är så otåliga och pratar i mun. När man kör såna här uppstyrda missions, där ingen har spelat innan (skillnad mot sultansafe som vi spelat sönder) så är det bästa att vara ganska sparsam med orden. Då går allt fortare, blir roligare och snabbare flyt. Tro eller ej, det som gör att det tar mest tid är när folk pratar och skall "hjälpa".. t ex: Jag springer till ammo lådan, jag springer till fordonet, jag springer till staden, jag har börjat snipa. Då kan gruppchefen bara säga "halt, återsamling" för att försöka få klarhet i situationen. Så lyssna, följ.. = awesome |
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 22:50
|
|
Det bästa vore om varje mission hade en commander som ger order till gruppledarna. http://img38.imageshack.us/img38/5092...548654.png så tror jag att de flest uppdrag brukar se ut ändå. men jag tycker att det är bättre om man skjuter fram på uppdraget tills nästa helg/dag om det inte finns nog med gruppledare istället för att låta det bli som ikväll. ps: ursäktar mina slarviga menigar. Redigerat av JonathanE den 2012-01-30 00:22 |
|
|
|
Publicerat 2012-01-29 22:52
|
|
nåja, jag hoppas att del 2 blir bättre.. på alla sätt | |
|
|
Publicerat 2012-01-30 00:13
|
|
> Joel < bra anda och ork att du höll ut och körde på. När du märker att folk glider ifrån så får du gärna bara ta tag hårdare och säga ifrån. Det som var svårt var att höra vad du sa då du sa vissa saker vanligt och andra över radion. Sen en gång där du sa att vi skulle ha radiokanal 2 och sen ändrat dig till 1 för alla men inte sagt det öppet på alla kanaler så jag hade ingen aning om det tex.. Men cred till dig, du stod på dig och körde på med bra anda rakt genom. Missionet och > Finarvas då < det var en skön känsla och stil. Man får in känslan för svenska PMC som försöker göra lite egna regler i annat land. I det stora hela så var det ju ett mission som funkade och kändes intressant. Visst var det lite action i jämförelse vad man är van vid, men det kändes ändå rättfärdigat gentemot att det är första mission i kampanjen så att säga.. Jag gillade det, och med lite tweaks så säkert köra igen. > till oss andra < Lyssna mera på gruppledaren, försök att köra seriöst när så spelet är lite nytt och försök till att skapa en kampanj. Nöjesvrål och allmänt tjatter på TS kan man väl ta över PVP, Domination, Patrol Ops.. Ragequit och ilska så här, är inget som gynnar någon, bättre att ta det öppet i efterhand. Möjligen om det störs så mycket så kan man ursäkta sig och logga av. Personligen gillar jag goa CooPs där vi är tillsammans som enhet och gör saker seriöst. Söker ingen klan eller behöv av att göra militäriska övningar eller så via ARMA2. Jag vill ha det roligt med PVP och dumma sig över Sultan Safe tex.. men vill köra seriöst när så väl en satsad CooP bana görs. Ikväll vart det inte kanon CooP känsla.. men vi siktar högt till nästa gång |
|
|
|
Publicerat 2012-01-30 00:40
|
|
Jag hörde inte en order, för jag hörde allting. Kunde lika gärna ha tagit av mig hörlurarna. Felet var gammal JayLib som inte ville uppdatera sig, men det är åtgärdat nu. Jag försökte följa med flödet, men det blev lite lustiga stunder när det plötsligt låg en handpistol och ammo på backen och alla bara kollar på mig. Jag kör gärna uppdraget igen, för jag vill gärna hänga med på vad som faktiskt händer omkring mig. *Kom ihåg* Lita inte alltid på auto-update. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-30 08:01
|
|
Kul mission, skön stämning, behöver inte bara spela duracell-kanin-som-skjuter-allt-den-ser-konstant-med-stor-jäkla-bössa. Själv vart jag lite trött och somnade under sista bilresan, tur det inte blev ett överfall kanske. Vaknade upp i basen med att folk stog o skrek åt två rullmongon uppe på bunkern, vart lite wtf över allt just då. Något missionskapare kanske bör tänka på, och som redan nämnts, är att från början göra mindre grupper så hierarkien blir mer tydlig. På gårdagens mission kunde det lätt varit två eller t.o.m. tre grupper med en förare i vardera. Kanske även en ledningsgrupp. Folk verkar få svårt att samverka när de är fler än fem i gruppen och förlita sig på en ledare. Värt att fundera på! Synd att folk hade problem med ACRE, borde styras upp en checklista för problemlösning av ACRE. När det kommit uppdateringerar etc blir det mer viktigt att folk är med på trialruns och kan testa sin setup. Slutligen så ser jag fram emot nästa mission, det var bra uppslutning och folk kan spela seriöst om de bara vill! Redigerat av Dahlgren den 2012-01-30 08:01 |
|
|
Gå direkt till forum: |