Visa ämne
Vi som vill ha upload till MPMission på chris server
|
|
Publicerat 2012-01-08 19:48
|
|
hur går det, mossarelli?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-09 09:10
|
|
Det är väll bara att alla som gör uppdrag vet vilka de kan skicka/testa med och då kan få upp sina uppdrag genom dessa utvalda få!
Altså, det kan ha varit jag!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-09 09:22
|
|
det var min tanke med. så länge en namnstandard följs och att det inte läggs upp en massa koncept-uppdrag så är jag nöjd.
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-09 09:27
|
|
förresten, mossarelli. du sa ju att du skulle lägga in att vid krasch så startar arma2oaserver.exe om, lägger du även till att den går igenom MPForce och MPUpload innan så att den uppdaterar MPMissions?
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-09 09:42
|
|
Kanske vågar mig på o göra fler uppdrag nu när man har tillgång till en server som klarar KRIVAKS!?!?!? JAA 12 STYCKEN SOM SKJUTER OAVBRUTET!? | |
|
|
Publicerat 2012-01-09 13:15
|
|
Citera Chris_Acrobat skrev: Det fixas. Stop. Hammertime.
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-09 16:57
|
|
grymt!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-18 10:17
|
|
Nu är skiten färdig. Den har bråkat med mig rätt så mycket och så glömde jag bort det under veckan. Men nu så är den här. Instruktioner finner du i Läs Mig.txt Annars är det bara att fråga. http://dl.dropbox.com/u/28058839/Serv...script.zip Redigerat av Zeon den 2012-01-18 10:17 Stop. Hammertime.
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-18 16:50
|
|
Haha, Fail #1: Jag har inte Notepad på servern, bara Wordpad. Men skitsam, jag får upp ett fönster som säger att den försöker öppna ett program som inte finns, så jag vet att det funkar. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-18 17:03
|
|
Men notepad är Windows defaultprogram. Installera notepad++. Stop. Hammertime.
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-18 17:12
|
|
kom på det ^^ något är det iallafall, men jag vill inte ha det på server. Wordpad WTF! Såg en miss, MPForce kopieras inte till MPUpload. Anledningen till att jag ville ha det så var för att folk som laddar upp missions ska se vad det är för missions som finns på servern. gQ: bikey-filerna, räknar de med Missions-filen i addon-mappen i SFP? funderar på om det går att ta bort den och sköta alla missions via FTPn. då får ni även en central databas med missions ni kan inkludera i missions-addon-filen. EDIT: mossarelli, jag fixade till det själv. servern är nog snart uppe med FTP! Alla tacka mossarelli.nu Redigerat av Chris_Acrobat den 2012-01-18 17:15 CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-18 17:18
|
|
MPForce skall kopieras. Det är nog bara namnen som bråkat. Jag vill ha ftp-access för jag är en mission maker. ID: Mossarelli PW: Skicka på pm till mig. Stop. Hammertime.
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-18 19:09
|
|
jag tar användarlista senare, först måste jag installera och confa FTP-servern. (nu återgår jag till arebet efter att besökstiden gått ut! )
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-18 19:47
|
|
mossarelli, kan du byta ut Notepad till Wordpad? det är Wordpad som är defaultprogram, Notepad är valbart.
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-19 00:31
|
|
ville få klart det idag, men så blev det icke, ny dag imorgon och då åka jag fortsätta. bara en bug kvar vad jag ser, att den inte startar. god natt allihop!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-19 10:32
|
|
ny dag, nya tag och jag hittade felet. du hade bara förkortat -config med -cfg ändrade till det nu, nu ska jag bara testa lite, sen ska jag installera FTP-servern. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-19 12:55
|
|
nu funkar inte byta-uppdragsdelen. men det skiter jag i nu för nu är jag på väg hem! (dock först skolan ^^)
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-19 19:27
|
|
Citera Chris_Acrobat skrev: Jag reserachade och man skulle använda cfg. Men bajs. Stop. Hammertime.
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-19 20:29
|
|
lugnt. det var bara kul att få greja runt i .bat-filen. ^^ dock är det ett annat problem nu. nu funkar den inte istället. den flyttar inte filerna längre och den koden har jag inte rört (så mycket). CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-20 00:25
|
|
mossarelli, jag hittade felet. det var jag som var noob och klantade till det. fixar .bat-filen nu, fixar FTP imorgon. nu är det för sent. föresten, i all hast så har alla SFP-uppdrag som varit manuellt inlagda blivit raderade. bara så ni vet. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
Gå direkt till forum: |