Visa ämne
SFP bloggen..
|
|
Publicerat 2010-04-26 22:43
|
|
förutom julreleasen? nix http://anrop.se/news.php?readmore=713 vi har inte snackat något i teamet direkt om när/hur släppa.. kanske kan komma en "demo" eller patch till julreleasen.. fast just nu jobbar vi med få klart 1981 scenario grejerna och 2015.. och släppa när "more or less klart".. |
|
|
|
Publicerat 2010-04-27 13:25
|
|
Citera ugga skrev: Det där är mer eller mindre som det ser ut idag, C är grunden även till GRT.... |
|
|
|
Publicerat 2010-04-27 14:50
|
|
Yeah, approved by military expertise Nordin du få börja ge feedback snart.. minns buggrapporten från SFP julrelease.. var väldigt bra Dock är det ju väldigt lite som är "klart klart" och mycket som är "halvvägs". |
|
|
|
Publicerat 2010-04-29 01:08
|
|
laddade in gamla OFP för ha något sätt pröva lite script idéer osv... tyvärr är det mest idéer som går pröva då ArmA har annat sätt hantera det mesta för själva strukturen.. men vem har sagt OFP inte är kul längre.. Tog denna bilden efter släppt en bomb från en A10 och sen scriptat lite.. tanken är att göra ett RBS 15 script för visby där man har snyggt interface med kartan fram för sig och kan markera ut waypoints till målet, och sen välja om den skall smälla "on impact" eller i luften.. men under tiden prövade fick jag som sagt fint screenshot.. EDIT: Wow detta var bra roligare än jag kunde tänka mig.. försöka koda in realistiskt beteende så den följer terrängen och anpassar sig så den inte kör rakt in saker. .. kommer bli mer och mer avancerat det här tror jag
Granquist bifogade följande bild:bild:
Redigerat av Granquist den 2010-04-29 02:11 |
|
|
|
Publicerat 2010-04-29 21:21
|
|
mest for komma ihag for mig sjalv men min tanke nu for visby. "Chefen" for visby kan: Satta ut waypoints for Rbs15 och skjuta den mot mal pa andra sidan kartan.. Starta en skeldar (om finns) och styra den for ge UAV stod at marktrupper. Vara "flight tower" for visby.. nagra stod for lasa hkp mot visby och ladda om osv. For mission, inte for addonet men fixa sa commandern kan skriva briefings for grupperna och ge dem objectives. fler tankar? det for gora kul att vara chef pa visby nar resten av spelarna flyger runt och loser uppgifter. Redigerat av Granquist den 2010-04-29 21:26 |
|
|
|
Publicerat 2010-04-30 03:55
|
|
började på en insida.. tanken med visby är att göra 2 st.. "Attack visby" Är en visby som går köra, skjuta 57 mm kanon, rbs15 direkt mot sjömål eller mot land via ett interface. Bemannas med förare, skytt (kanonen) och Commander som bemannar RBS 15. Möjligen landa en helikopter.. men halvt om halvt kasst. *Halvt statisk* Är en visby som inte kan köra, däremot blir "effekten" att man kan landa på den och springa runt utan problem. På "grundvisbyn" slängs sen ett fungerande 57 mm torn, och rbs 15 grej för commander. Så därför den blir halvt statiskt men den kommer inte kunna göra någonstans. I denna versionen planerar jag även en insida där man kan ha ammo och ordergivingar för missions.. tänkte göra i enklaste laget. En "mässhall" (för ordergivningar), ett förrum (där ammo kan placeras eller bara för skoj skull).. funderar nu på om skulle göra ett sjukvårdsrum också kanske? Något annat.. förslag? Som sagt, vill hålla enkelt..
Granquist bifogade följande bild:bild:
|
|
|
|
Publicerat 2010-04-30 08:42
|
|
jag har en fråga, det går inte via script att byta enhet från attack till statisk och tvärt om? för nu menar du att man måste byta dem mellan varje uppdrag va? |
|
|
|
Publicerat 2010-04-30 14:22
|
|
mm,hade en tanke på göra något sånt men blir väldigt knas tror jag.. sen finns vserligen gnat's båt där tror han löst genom använda attach för helikoptern.. hur blir med folk som vill gå runt vet jag inte. Chris, du få gärna tanka hem och testa: http://www.armedassault.info/index.ph...ns&id=1295 Kan ju inte pröva själv direkt. och tror sfp har nått stadiet där fler fordon inte bör läggas till, utan bara satsa på slutföra det vi har... |
|
|
|
Publicerat 2010-04-30 15:02
|
|
Citera granQ skrev: Håller med dig granQ de är bra om de som finns blir klara till 100% Blir de sen tid över kan man alltid fylla på |
|
|
|
Publicerat 2010-04-30 16:47
|
|
instämmer | |
|
|
Publicerat 2010-04-30 16:59
|
|
säger samma sak! men det jag syftade på var som man fick se i OFP rätt ofta om någon gjorde en Harrier. Enhet #1: Flög som ett flygplan Enhet #2: Flög som en helikopter Undrade om det var så som granQ hade tänkt sig eller om det var göra en som var 'mer avancerad' |
|
|
|
Publicerat 2010-05-01 21:25
|
|
sista båten som planeras läggas till.. http://images.nightcrawler.se/978058n...koping.png Nu får det vara nog.. om inte teamet blir större. Tgb 11 klar.. 80 fordon to go typ |
|
|
|
Publicerat 2010-05-02 01:00
|
|
Citera granQ skrev: ojoj vad hon kommer att bli fin !!! "Snart sitter det Moskoviter på gasledningarna i Östersjön" General Lundgren - 2006
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-02 05:31
|
|
japp.. bra jobbat tonner.. glöm inte kolla PM | |
|
|
Publicerat 2010-05-02 09:15
|
|
oh so sweeeeeeet! Båtar ftw! =D Jag menar, o man ska vara krass består ju sveriges gräns till 75% av vatten... Redigerat av ogion den 2010-05-02 09:15 |
|
|
|
Publicerat 2010-05-02 23:31
|
|
ok, tänkte lite på hur vill ha.. detta är gjort i paint och inte ingame, bara för brainstorming.. Förklaringar. Commander (chefen) på visby kan få upp följande dialog. Översta menyn: * RBS 15. För skjuta RBS 15 mot landmål, mot sjömål skjuter skytten själv efter låsning. * UAV Kan aktiveras av uppdragsmakaren via en game logic, ger visbyn en UAV (skeldar) som kan användas för spaning. * Flight deck Kan aktiveras av uppdragsmakaren via en game logic, ger möjligheten att tanka helikoptrar som landat med nytt bränsle och titta ut via en kamera på flight deck.. andra förslag? * Command Kan aktiveras av uppdragsmakaren via en game logic, ger chefen för visby möligheten att skicka "uppdrag" till grupper. T ex task "anfall position x och y". Kan manuellt uppdateras/avslutas eller med triggers. "sidmenyer". Bara designat på rbs15 men tanken är att man skapar ett nytt target, där kan man klicka på kartan för sätta ut mål och om man vill waypoints. 5 olika fire missions kan skapas. Sen kan man välja när man vill ta fire. Så man kan t ex markera ut alla fasta mål i "långsam takt" och sen snabbt skjuta mot 5 mål samtidigt. När man skapar nytt firemission får man även välja om den skall smälla 15 meter upp (mot infanteri osv) eller on impact mot hårda mål. Kommentarer? EDIT. Inkomna förslag: Exit knapp...
Granquist bifogade följande bild:bild:
Redigerat av Granquist den 2010-05-02 23:35 |
|
|
|
Publicerat 2010-05-04 15:22
|
|
wow, feedbacken strömmar in idag är jag glad.. för efter x antal försök och skicka filer till chris som en tok så funkar 57 mm kanonen på Visby och Norrköping... de två tunga kulsprutorna på bevakningsbåten funkar också. Stridsbåt 90h funkar "sådär", har samma problem som med strv103 med att vill få föraren ha kontroll över ett "torn". Bakre tornet styrs av en skytt men finns 2 främre kulsprutor också. Möjligen blir det en Skytt som skjuter tornet där bak, och en "vagnchef" för stridsbåt 90 som sitter jämte föraren men styr främre ksp.. vi får se. |
|
|
|
Publicerat 2010-05-04 20:07
|
|
Hmm... ja...ha... hmmm Det låter ju bra... men det är ärligen lite svårt att bilda sig en bra uppfattning om hur det ska fungera... gör man en dylik interface prototyp "skarpt" så brukar man typ printa skiten och sen sitta och "leka" med den för att bilda sig en uppfattning över hur interaktionen fungerar (och då även låta någon som har 0 erfarenhet av systemet pilla på skiten också... gärna flera personer - dock inte på samma gång). Så det kanske du borde göra också, inte bara leka med det i ditt eget huvud |
|
|
|
Publicerat 2010-05-04 20:17
|
|
eh ja, funderade på att skicka den för utvärdering hos google's beta team.. men sen kom jag på att jag har begränsad budget och möjlighet så paint + posta på anrop fick duga.. så.. om man kan få lite idéer på gränssnitt, funktioner osv.. snarare än feedback på att jag inte arbetar på ett vetenskapligt bevisad bra metod så vore det uppskattat.. |
|
|
|
Publicerat 2010-05-05 00:51
|
|
inge ljud men litet klipp på strv 103 iallafall.. http://www.youtube.com/watch?v=eDuucs...DuucsksWa4 |
|
|
Gå direkt till forum: |