Visa ämne
SFP bloggen..
|
|
Publicerat 2010-04-20 09:37
|
|
Citera ... inte lika spännande och visa men då Ogion visat intresse för läsa logg filer och skriver script kanske han kan finna lite nöja i läsa detta. Det fann jag verkligen stort nöje i, eftersom jag nu fått lösningen på ett problem som gäckat mig en tid angående pekriktning på kanoner och sådant... Thanx Q |
|
|
|
Publicerat 2010-04-20 10:49
|
|
Hej hej Gott folk som ni vet så jobbar jag vidare på ak4an och det som behöver fixas just nu på ak4an är: -Bössan är genomskinlig i förstapersons läge -Den har utgångshål för hylsor på båda sidorna -Den har inget slutstycke. |
|
|
|
Publicerat 2010-04-20 12:50
|
|
Citera -Den har utgångshål för hylsor på båda sidorna Beror på mappningen. Vänster och höger sida ligger på varandra i UV och då får de samma textur. Jag har delat på dem i mappningen så du måste nu göra textur till den "nya" halvan. Fixade en del andra konstigheter i UV också. Du får kolla att allt det ser bra ut. Citera -Den har inget slutstycke. Kan jag också fixa på modellen. Måste bara kolla på lite bilder först hur det ska se ut. Obs! Det kommer medföra att du får förändra/göra nya delar av texturen också. Redigerat av Steel rat den 2010-04-20 12:52 |
|
|
|
Publicerat 2010-04-20 14:38
|
|
Citera Ogion skrev: dags att du skaffar ArmA2 och börjar jobba med oss Behövs fler roliga script. |
|
|
|
Publicerat 2010-04-20 15:59
|
|
Citera Steel rat skrev: Fan vad nice, men du ja kan fixa bilder åt dig när ja kommer hem på slutstycket. Haru tid att fixa det idag kanske? skulle jätte gärna vilja bli klar me den |
|
|
|
Publicerat 2010-04-20 17:31
|
|
fick en jädrans massa ak4 ref av 121 nilsson, lngar upp på svn ikväll | |
|
|
Publicerat 2010-04-20 17:36
|
|
Citera subroc skrev: Gött som fan! |
|
|
|
Publicerat 2010-04-20 20:21
|
|
Citera granQ skrev: Kanske det... Men eftersom att A1 redan ser ut som LEGO Arma på min laptop så kommer nog A2 att få vänta till ett senare tillfälle. |
|
|
|
Publicerat 2010-04-20 20:29
|
|
Citera Kanske det... Men eftersom att A1 redan ser ut som LEGO Arma på min laptop så kommer nog A2 att få vänta till ett senare tillfälle. Frown Det var synd, för du blir så utanför nu. |
|
|
|
Publicerat 2010-04-20 20:57
|
|
Någon som vet. tgb 40 är den antingen med flak och lyftkran eller flak med personalhytt? Finns den i variant flak utan kran/personalhytt? | |
|
|
Publicerat 2010-04-20 21:59
|
|
Citera -Den har inget slutstycke. Sitter och kollar på subs bilder men ser inte vad det är som fattas? |
|
|
|
Publicerat 2010-04-20 22:37
|
|
Citera Steel rat skrev: Kolla bild DSC_0065.jpg Haru möjligtvis msn eller något så vi kan snacka lite mer Live? |
|
|
|
Publicerat 2010-04-21 02:22
|
|
Ulfen finns ju en chatt och dags du lär dig kolla upp uv mappningen med oxygen. Kan vi ta på MSN senare. |
|
|
|
Publicerat 2010-04-21 06:48
|
|
Citera Kolla bild DSC_0065.jpg Ah ok. Fixar dit den. Citera Haru möjligtvis msn eller något så vi kan snacka lite mer Live? Smile Du tittar på UV:n i Oxygen, se klotterplanket. Kom in på chatten också. Om inte jag är där så finns alltid någon annan som kan visa dig Edit: Spaken till slutstycket är klar Redigerat av Steel rat den 2010-04-21 07:26 |
|
|
|
Publicerat 2010-04-22 06:00
|
|
Jag har jobbat vidare med rbs 70.. att justera styrningen gick inge vidare idag (oförklarligt felmeddelande) men listade ut var röken är definerad i ArmA2.. Så har sett till att Rbs 70, Grg, pskott osv har en "rök fri robot" medans Rbs 15 och Rbs 97 skall bli riktigt rökiga.. Skall bli kul göra olika effekter... Målbild för Rbs 97 är: [url]http://www.youtube.com/watch?v=640-AVbYBWw&feature=related [/url] För Rbs 70.. (skall inte ha rök.. men denna var kul titta på) http://www.youtube.com/watch?v=lVlfyH...VlfyHc4OtU Och lärde mig att Rbs 15 även kan vara gps styrd osv (samt fattade äntligen från var de skall avfyras).. och klart den coolaste filmen: http://www.youtube.com/watch?v=GLYKuS...re=related blir till fixa så man kan skjuta markmål, gör nog en mandole missile version ( på sikt) men egna script också.. kanske inte blir lika bra, men det är roligt att jobba med, vore kul lägga in stödet för olika waypoints. Men i första hand är det ju en sjö robot.. om någon är duktig på mandole missiles så vore det nice ifall någon kunde hjälpa tll med implementeringen. Gjorde även ett "proxy fuse" script idag som tanken är skall användas för Rbs 70 och Rbs 97, ett annat proxy fuze script (lite simplare) kommer användas till Lvkv90 och Bofors 40 mm (eftersom de spyr ut kulor jämfört med 1-2 robotar) . Skall även ta studera lite hur Bofors 40 mm användes, och "effekter" får de gärna höra av sig. Mest intresserad om de brukade användas som "flaks" som fyllde luften med svarta mål som i il-2 om ni har lirat.. Min tanke är att ha sånt som gör att ai skjuter och kulorna sprängs efter fasta "intervaller", säg varje 100de meter.. och målar himmelen svart. Det ingår hel del research och arbete för få rätt "verkningsgrad" på de olika robotar osv kan jag säga.. följande script är helt otestat.. men då Ogion gillar de så.. http://nopaste.php-quake.net/280281 tanken är att RBS 70 skall flyga där man peka.. och om inte kan få till det med ammo kodningen så blir det script. Det kommer nog krävas hel del träning jämfört med skjuta Stinger osv.. och har man inte intresset kanske inte värt det.. men den kommer inte gå att avledas med flares osv så kan nog bli intressant i multiplayer (Dock bör man ha rbs 97 för försvar av basen mot stridsflyg.. och rbs70 mot helikoptrar som kan smyga sig in..) Offensivit är dock rbs70 att föredra, går smyga in bakom fiendens linje och gruppera.. Redigerat av Granquist den 2010-04-22 06:03 |
|
|
|
Publicerat 2010-04-22 10:48
|
|
Citera granQ skrev: I Il2 är Bofors kanonerna mer som railgun aimbots. Hittar ingen data på vad för typ av am. som används under ww2 motsv. Dock hittade jag denna http://www.janes.com/articles/Janes-A...weden.html Tillverkades typ 75, så för 1981 scenariot kan du nog lägga in någon form av proxyfuse utan att jag ska behöva hemsöka dig och strypa din hamster för att du tar dig för stora historia och tekniska friheter |
|
|
|
Publicerat 2010-04-22 19:35
|
|
Några bilder på tgb40: http://i73.photobucket.com/albums/i23...b-40-1.jpg http://i73.photobucket.com/albums/i23...b-40-2.jpg Fortfarande ska det till en del saker men man ser hur den artar sig. Redigerat av Steel rat den 2010-04-22 19:36 |
|
|
|
Publicerat 2010-04-22 19:56
|
|
Update på ak4an, nu behöver vi bara fixa "FPS" buggen |
|
|
|
Publicerat 2010-04-22 20:54
|
|
wow ulfen, tidigare var det "foton".. men som sagts tidigare, riktiga texturer blir alltid snyggare än foton. Det ser sjukt fint ut. önskar kunde fixa FPS buggen men sån där grej som man vill helst kunna "pröva ingame" själv och fixa.. (buggen är att vapnet är "utanför" händerna i första person). om man kollar nu så håller han dock inte riktigt i vapnet, vänster hand borde upp lite och höger hand ned. För FPS läget vet jag inte om vi bara skall flytta vapnet lite till vänster eller ej. Kan pröva med annan handanim kanske bara försöka se var felet ligger. Riktigt impad över dina texturer dock.. sfp har alltid haft bra modeller och kodning men texturer har lämnat lite att önska. Med dig och subroc nu så lyfter allt flera gånger om. |
|
|
|
Publicerat 2010-04-22 21:00
|
|
Jäklar Ulfen! Skitsnyggt | |
|
Gå direkt till forum: |