Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP bloggen..
Medan vi väntar på en riktigt vass grafiker så får ni hålla tillgodo med det här tills vidare... Allt WIP.
vccv9040 bifogade följande bild:bilder:
wip201302_3.jpg wip201302_2.jpg wip201302.jpg
alltid kul när man ser "senaste inlägg i SFP Bloggen vccv9040".. då bara hålla tummarna Smile

dock, seriöst, börja använda SVN. Risken är att du har hårddisk krash en dag och allt är borta (detta gäller även dina PSD filer.. även om du inte är grafiker.. så är de bra).

sen.. är det en saab 340 jag ser i bakgrunden? Smile
90an, 121an, Gripen, alla ligger på svn. 102R var ett 5 mins jobb så den har jag inte hunnit lägga upp än. PSDerna kan jag tänka mig att lägga upp om ingen pillar i dem. Jag backar ju upp dem på ytterligare en disk som ytterligare säkerhetsåtgärd.

Hm, ingen aning om vad som dök upp bakom Gripen när jag var ute och flög, men det ser ju onekligen ut som en SAAB 340. Märkligt...
jadå, ingen som pillar just as back up..

håller på försöka skriva ned lite dokumentation så sfp blir mer standardiserat i fortsättningen. Var vi lägger filer/döper, checklistor för vad som skall finnas med/kontrolleras för undvika vanliga buggar osv.
Mixtrat med textur till verkstadskärran. Så här ser den ut nu.

i73.photobucket.com/albums/i236/steel_rat1/verkstadskaumlrra-1-3_zps6c3174af.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i23...3174af.jpg
Ooookay lang, mahaaaal! <3
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
det fanns en gång en stålråtta som sa "Jag kan göra modeller men inte texturer", sen gjorde han texturer..

najs, ser riktigt bra ut och då vet jag (som kanske inte alla vet) att Buldozer har en tendens att visa grejerna lite fulare än vad det blir ingame.

Tre tankar..
1) Jag skall skynda mig hem och börja spika vilken "grön grund/rvmat" vi skall använda för garantera att det känns som försvaret är enhetligt. Det där ser bra ut, men vi få kolla in alla fordon lite..

2) Känns som du snålat lite på hjulen vad gäller faces/points, göra de lite mer mjuka?

3) Reflexerna? (oranga delarna..) är det även i krigstid osv.. jag tycker de bör stanna oavsett, höjer "detaljnivån" vilket gör känns mer trovärdigt, men hade man reflexer så eller är det bara matt färg?
Ser ju asnice ut Stålis!! Fixar du den orangea Volvo-bilen härnäst kanske? Grin
Tack alla för de glada tillropen Smile

Citera

1) Jag skall skynda mig hem och börja spika vilken "grön grund/rvmat" vi skall använda för garantera att det känns som försvaret är enhetligt. Det där ser bra ut, men vi få kolla in alla fordon lite..


Färgen har jag tagit från pbv:n. Kan vara att den ser annorlunda ut på den här bilden. Färger är allmänt ett skumt kapitel. Kan se väldigt olika ut i olika ljus och vinklar.

Citera

2) Känns som du snålat lite på hjulen vad gäller faces/points, göra de lite mer mjuka?


Är samma hjul som tgb 11 osv. Du börjar blir kräsen Pfft
Är nog dags att piffa till alla hjul inför ArmA III.

Citera

3) Reflexerna? (oranga delarna..) är det även i krigstid osv.. jag tycker de bör stanna oavsett, höjer "detaljnivån" vilket gör känns mer trovärdigt, men hade man reflexer så eller är det bara matt färg?


Ingen aning om man tog bort reflexerna i krigstid men på alla bilder jag hittat så är de där. Sitter röda trianglar baktill och vita framtill också. Kan tona ner färgen lite så de inte blir så framträdande. Har gärna kvar dem för de gör mycket för intrycket av modellen.
yes de stannar, möjligen göra som en ny face eller se om kan fixa rvmat direkt så att de blir mer som reflexer. Coolt om de lyser upp.

Förövrigt, jag får ta animera stödbenen men hoppas verkligen blir lite bättre stöd för vagnar i arma3. T ex att man kan tvinga fram animation av hjulen.
Eller att vagnarna faktiskt följer efter fordonen... Kan man fixa sånt i t.o.m GTA så borde det kunna fixas i Arma.

Edit: Vore nice om BV206 inte blir osynlig efter 5 meter också, och att man kan gasa och svänga samtidigt.. För som det är nu så går det inte att köra med vagnen.
Redigerat av Dirk McStride den 2013-02-22 22:59
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
bv206 osynlig var liten miss från min sida.. gjorde en ny detalj nivå för arbeta, tog bort "innehållet" men inte nivån.

Enkel fix, svänga och köra borde funka utmärkt?

Anyway, hemma om 2 veckor, on it.



ps. Subroc föreslog vi borde ha denna i ArmA3 och ja.. det är väl helt klart bästa sättet för ett par svenskar att landstiga på ArmA 3. http://www.theseal.se/products/the-se...al-carrier
Jag började jobba med en liten annan undervattensfarkost, nämligen ubåten HMS Gotland. Eftersom jag inte är så bra på modeller valde jag en med få detaljer och är rätt nöjd måste jag säga Smile

Tack till subroc för screenshotet.
www.ingaklena.se/tmp/bilder/gotland2.jpg
http://www.ingaklena.se/tmp/bilder/go...tland2.jpg
Redigerat av Granquist den 2013-02-24 12:20
I princip hela utsidan är klar av modellen, skall optimera lappningen och påbörja texturen.


Lite oklart hur ubåten skall göras med interiör och funktioner, torpeder fungerar inte som normala vapen i arma2 då de sprängs vid kontakt med vatten. Försökt scripta tidigare men inte helt lätt. Så hjulvort eller någon få gärna kolla gnats ubåtar, skriva checklista, krav specifikation. Med arma3 hoppas jag att det blir bättre stöd.. Vi får se.
ett projekt som jag gärna vill se i arma3 senare är Archern.. och då måste man jobba lite.

Så har nu mappat klart hela archern och fixat till en del brister, felaktigheter på modellen.

Det som är kvar nu är dock ganska mycket..

3 texturer skall målas, 2 för utsidan, en för insidan.
Insidan när man sitter inne i fordonet måste förbättras.
Hel del kodning måste fixas för arma3.

Någon frivillig? Wink
Granquist bifogade följande bild:bild:
archer_mapping.jpg
Om de går bra att du får den i helgrönt kan jag testa.