Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
ZluskeN's Mini-Mod-Moddar
|
|
Publicerat 2016-03-23 23:52
|
|
Denna tråd tillägnas några av mina småprojekt i config-editering. Mest saker jag gjort för att lära mig hur configs fungerar. För att vara tydlig så är det här inte saker jag själv gjort från scratch, utan det är modifierade configs och script till existerande moddar, saker som jag själv önskat att någon skulle göra men ingen gjort, så jag gjorde det helt enkelt själv. Citera Först ut, Sovjetiska styrkor från 80-talet Jag har funderingar på att göra en Amerikansk motsvarighet baserad på US Military Mod, men det är än så länge ont om 80-tals fordon för NATO-Sidan. EDIT: Ny version uppe, RHS-scripten ska nu köras som de ska på vagnarna Redigerat av ZluskeN den 2016-03-25 20:32 |
|
|
|
Publicerat 2016-03-24 00:31
|
|
Ååh!! Äntligen, har saknat Sovjetryssar! Fattas bara 'muricaner och gärna även Tyskar från 80-talet så kan man smälla ihop en asfet Red Storm Rising-kampanj! | |
|
|
Publicerat 2016-03-24 11:53
|
|
Hade varit nice om de fixade till https://forums.bistudio.com/topic/164...pired-mod/ så den funkade med senare patcharna bra
|
|
|
|
Publicerat 2016-03-25 20:14
|
|
Amerikanskt 80-tals infanteri Baserat på "US Military Mod" av Delta Hawk och AFI's fixade config till densamma. US Military mod innehåller Amerikanskt infanteri och personlig utrustning från Desert storm och framåt. Portningen från Arma 2 gick dock inte helt smärtfritt och det finns några fina brasklappar under "known issues". AFI har även här gjort lite fixar, som jag har infört i den här versionen Modden innehåller en hel del oanvänd 80-talsutrustning och i den här modden har jag pusslat ihop det till trovärdiga 80-talsloadouts med CUP och HLC-vapen. Modden innehåller Marinsoldater, Rangers och reguljära Arméstyrkor i kategorierna: - men (80s Regular, woodland) - men (80s Regular, desert) - men (80s Rangers, woodland) - men (80s Rangers, desert) Tyvärr inga fordon eller flygtyg den här gången, men CUP Vehicles tror jag är det bästa alternativet bland släppta addons. Tanken är att de ska funka som A-styrka (B-styrka?) till Sovjet-ryssarna https://drive.google.com/file/d/0B77T...sp=sharing Krav: Delta Hawk: US Military Mod - http://www.armaho...p?id=30004 CUP: Weapons - http://www.armaho...p?id=27489 HLC: M60 Pack - http://www.armaho...p?id=24621 HLC: Core - http://www.armaho...p?id=24620 |
|
|
|
Publicerat 2016-08-03 17:07
|
|
Ny Version Uppe Här kommer försök två. Jag har slagit ihop moddarna till en och skrivit om configen från grunden för att göra sidorna mer symmetriska. Modden finns numera på PW6, vilket borde underlätta för servern. http://withsix.co...-war-units De enda yttryckliga kraven är: Disclose: Soviet Troops in Afghanistan Mod - http://www.armaho...p?id=30119 Delta Hawk: US Military Mod - http://www.armaho...p?id=30004 Men för att det ska funka på ett meningsfullt sätt bör man också ha: CUP: Units - http://www.armaho...p?id=29301 CUP: Weapons - http://www.armaho...p?id=27489 Dessutom finns det enheter konfade med följande addons. CUP Vehicles - http://www.armaho...p?id=29716 HLC: M60 Pack - http://www.armaho...p?id=24621 HLC: Core - http://www.armaho...p?id=24620 Chains M72 LAW - http://www.armaho...p?id=27247 Om man vill ha amerikanska LAW-skyttar, kulspruteskyttar och fordon för alla sidor. Båda sidor använder numera CUP-vapen, men det finns även valfria configs för Öst och Väst med HLC respektive BOW-vapen (rekommenderas varmt, åtminstone för den sidan man tänker spela som) http://www.armaho...p?id=25099 http://www.armaho...p?id=30698 Enheterna finns under BLUFOR: - 80's U.S. [Army, Marines, Rangers] [(Desert)] OPFOR: - 80's Soviet [Airborne, Army, Marines] [(Desert)] Jag har lite planer på att göra öst- och västtyska enheter i framtiden, men det blir inget stort projekt. |
|
|
|
Publicerat 2016-08-11 09:27
|
|
Snyggt! Mycket bra med PWS! Är den kompatibel med ALiVE? |
|
|
|
Publicerat 2016-08-11 13:57
|
|
Citera Dahlgren skrev: Borde vara, jag följde deras guide (https://forums.bistudio.com/topic/160...erability/) När jag gjorde faktioner och grupper. Kunde dock bara få det att funka på Altis, Stratis och Tanoa. Redigerat av ZluskeN den 2016-09-04 23:30 |
|
|
|
Publicerat 2016-08-11 14:24
|
|
Perfekt
|
|
|
|
Publicerat 2016-09-04 23:30
|
|
Efter storskaligt beta-test beslutar jag härmed att kalla modden 1.0 stable. http://withsix.co...-war-units Chains M72 LAW är inte längre med på grund av för dålig kvalitet, vi får hålla till godo med AT4. Modden innehåller nu också en Öst- och Väst-europeisk faktion samt två Resistance-faktioner (Europa och Mellanöstern) Jag har också lagt upp de två optional-configgarna på PWS, så att man kan köra dem på servern. http://withsix.com/p/Arma-3/mods/JMPJ...ts-BOW-Ars http://withsix.com/p/Arma-3/mods/zjlk...ts-HLC-Aks |
|
|
|
Publicerat 2016-12-13 19:17
|
|
PBV 501 Baserad på CUP's BMP-1P https://drive.google.com/file/d/0B77T...sp=sharing Placera filerna i din mission-mapp: swe_trup_ext0_co.paa och swe_veza0_co.paa för vanlig m/90 swe_w_trup_ext0_co.paa och swe_w_veza0_co.paa för vinter-version placera ut en BMP-1P från CUP Vehicles. De finns under CSAT, CSAT (Pacific) och Takistani Army. Plocka ut besättningen. skriv följande i init: this setobjecttexture [ 0 , "swe_trup_ext0_co.paa"]; this setobjecttexture [ 1 , "swe_veza0_co.paa"]; this setobjecttexture [ 2 , ""]; this removeWeapon "CUP_Vmlauncher_AT5_single_veh"; eller this setobjecttexture [ 0 , "swe_w_trup_ext0_co.paa"]; this setobjecttexture [ 1 , "swe_w_veza0_co.paa"]; this setobjecttexture [ 2 , ""]; this removeWeapon "CUP_Vmlauncher_AT5_single_veh"; Den kommer ingå som bonusfordon i nästa version av zsn_coldwar-modden om jag bara kan få bort pv-roboten via config, vilket verkar förvånansvärt svårt. |
|
|
|
Publicerat 2017-03-16 13:23
|
|
Visselpipa! Den här modden lägger till en visselpipa som item, som man kan blåsa i med ACE Self interact-menyn. (ACE är ett krav). Visselpipan hörs på 1600 meters avstånd (en brittisk mile, vilket är original-specen från 1884), dock väldigt lågt på maxavstånd. Finns i arsenal under misc items och läggs till inventory manuellt. Klassnamet är 'ZSN_Whistle'. Det här är mitt första försök med steam workshop som distributionsmetod och jag måste säga att det hittills känns riktigt smidigt http://steamcommunity.com/sharedfiles...=884372152 Redigerat av ZluskeN den 2017-03-16 14:55 |
|
|
|
Publicerat 2017-03-16 13:48
|
|
Tweet tweet. Och där försvann radio från alla förutom gruppchef på alla OP tidigare än 2001. |
|
|
|
Publicerat 2017-03-16 18:10
|
|
Citera ZluskeN skrev: Fantastiskt! |
|
|
|
Publicerat 2017-05-03 22:22
|
|
Här är en liten loadout-modd som jag har hållit på med ett bra tag. Det började med att jag ändrade så att CSAT använder crew-hjälmar i stället för de där skumma pilothjälmarna. Det blir mer en starship troopers-look i stället för space invaders och jag tycker det är en klar förbättring. Dessutom blir det en välbehövd nerf för CSAT, som tål lite väl mycket annars. Sen spårade det ur och jag ändrade NATOs vapen till SPAR-serien i stället för MX. HK416 känns mer logiskt som framtida NATO-standard-vapen, och MX-Karbinerna är nu ett prototyp-vapen som bara CTRG använder. Gendarmerna har dessutom fått en SWAT-variant av SPAR16. AAF använder den beiga F2000-varianten som ingen använder annars, och har dessutom bytt pistol med NATO. Sen har jag satt ut lite marksman-vapen här och där och flyttat runt kulsprutorna mellan factions så att det är mer logiskt med ammunitionstyper och härkomst för vapnen. Överlag är det en uppfräschning av vanilla-enheterna och gör dem lite intressantare att spela med igen. Mer info finns på steam workshop https://steamcommunity.com/sharedfile...=877012223 |
|
|
|
Publicerat 2017-05-03 22:27
|
|
En grej jag stört mig på med vanilla är att NATO har så undermåliga ksp, om jag inte minns fel så får CSAT Zafir/Negev medan NATO får den kassa SAW-varianten av MX. Kinesiska CSAT känns mer balanserade gentemot NATO i så fall. | |
|
|
Publicerat 2017-05-03 22:41
|
|
Det är förhoppningsvis också bättre balanserat. CSAT använder nu Stoner-99:an (den är pipad för 6.5x39 som jag bestämt vill hävda är en "österländsk kaliber" ). NATOs nya SPAR16S är också klart bättre än MX LSW, Den har större magasin och framför allt mindre rekyl. Negeven är flyttad till FIA (som redan använder Tavor) | |
|
|
Publicerat 2017-05-04 21:19
|
|
https://en.wikipe...mm_Grendel | |
|
|
Publicerat 2017-05-04 21:37
|
|
Okej, jag tar tillbaka österländsk. Faktum kvarstår att det är en fiktiv ammunitionstyp (caseless) som används av CSAT. | |
|
|
Publicerat 2017-09-21 09:07
|
|
Jag har länge stört mig på att fiender i Arma alltid slåss till sista blodsdroppen. I en verklig krigssituation går det väldigt snabbt utför när det blir uppenbart för den ena sidan att de inte kan vinna och kapitulation är allt annat än ovanligt. Jag blev lite besviken över att bis inte implementerade ett system för 'Hors de combat' med Laws of War, men nu har jag i alla fall fixat ett själv. ACE är ett krav. Två filer behöver placeras i mission-mappen: description.ext Kod Källa
zsn_surrender.sqf Kod Källa
Flyende fiender kommer nu att kapitulera när de har fi i sina egna linjer. Scriptet behöver testas i en anrop-miljö, det kan vara så att man kapitulerar för ofta eller för sällan, men det kan i alla fall hända. Vagnsbesättningar kommer också att göra avsittning om de har fi inpå sig, så man slipper den där pansar-valsen som uppstår när en stridsvagn rullar på en. I verkligheten skulle antingen besättningen lucka upp och ha ihjäl fi som är nära inpå dem, eller så skulle skyttesoldaten kunna klättra upp på vagnen med kofot/handgranat/motsvarande och ha ihjäl besättningen, oavsett så skulle en närkamp mellan skyttar och stridsvagnar försöka undvikas till varje pris och vara över ganska fort. Det är de nu. Addon-version finns på workshop: https://steamcommunity.com/sharedfile...1139830447 Redigerat av ZluskeN den 2017-10-03 22:47 |
|
|
|
Publicerat 2017-09-21 09:11
|
|
Du kan slå ihop alla Soldier klasserna till CAManBase. Om du skapar en CfgFunctions med ditt script slipper du köra precompile överallt och kan anropa scriptet som ev variabel direkt
|
|
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |