Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
Elefantbajs 2001 - Eller Ugga ger aldrig upp!
|
|
Publicerat 2009-01-23 14:46
|
|
Ok, min idé om "Lost continent" eller vafan jag nu kallade det föll platt på Armas gay jävla scripthantering (addweaponcargo som är cp lokalt, jättetråkigt om man vill göra random cargo). Jag har dock återvunnit mycket av den övriga strukturen från uppdraget och pimpat det med ett script som jag hoppas ska fungera i MP. Det spawnar fi dynamiskt i städer när man kommer nära. Jag har gjort två versioner, en SSG version med alla SFP vapen och lite tyngre fordon som respawnar (ett par gånger). Den andra versionen är BADASS verra som enbart ger M16a2 till spelaren samt enklare fordon (mest hightech är en m113 afaik). Sen har man inga supplytrucks motsv :evilgrin: Sen är det mening att man ska skada fienden så mycket som möjligt. Sabba infrastruktur á la stealthninjas, ge sig på konvoyer eller självmordsattackera befästa städer, ditt val Dock finns det ingen "Skademätare" på fi... får helt enkelt räkna kills Finns en end-trigger då alla städer är rensade samt alla fi är döda. Jag hade velat ha lite intro som i Bastige Island (om någon nu kommer ihåg det) med start på en annan ö och sen att man måste luftlandsätta allt mtrl själv (dock pallar jag inte leta/göra ett script för airlift så fuck d) men palla. Kanske i en senare version. Har lagt upp båda uppdragen i mission DB:n, hoppas det blir tillfälle av att testa dem. |
|
|
|
Publicerat 2009-01-24 23:44
|
|
Initiala tester indikerar att det *borde* fungera | |
|
|
Publicerat 2009-01-26 16:40
|
|
Me wanty play it, me wanty play it! | |
|
|
Publicerat 2009-02-09 21:40
|
|
(Anrop cepeade så gjorde ny användare) JD är gärna på och testar mer av banan när den har fixats. Du kan väl highlighta mig på IRC när du är på att spela? Vi brukar spela de flesta kvällar ändå så jag borde kunna ragga ihop åtminstone en handfull. |
|
|
|
Publicerat 2009-02-15 19:44
|
|
Rev 3.5 uppe i uppdragsdatabasen "Det fria kriget" Finns i vanilla(formely known as BADASS) och i SSG version |
|
|
|
Publicerat 2009-02-16 22:44
|
|
Lite funderingar generellt: -Halvera taket som mischief tickar upp? Det tar nämligen fet långt tid att transportera sig någonstans och verka mot mål -Minska kostnaden för att dö från 3% till 2% -Bättre plats för bas? BADASS version: -Lägga till Ksp 58/GRG m/48? |
|
|
|
Publicerat 2009-02-17 05:15
|
|
mischief takten kunde sänkas lite flytta basen lite söder ut, var bättre mål att börja på där, inte en bunt suicide missions mot bron. nja tyckte ammo/vapen tillgågnen var schysst i BADASS, grg från start skull sabba lite |
|
|
|
Publicerat 2009-02-17 09:28
|
|
Jo... men måste hitta en alternativ plats som funkar också... Den förra platsen på andra sidan bergen funkade bra på ett sätt... jävla transportsträcka men det blev fortfarande suicide runs mot bron......... Har flyttat Ikv91 nu också så den måste man hitta för att få använda |
|
|
|
Publicerat 2009-02-17 18:52
|
|
tips på objectives: döda military high command i fetebevakad bas, men om dom dör så minskar probability för reinforcements |
|
|
|
Publicerat 2009-02-18 10:11
|
|
Har vi ju typ redan... Officern i den norra basen Bara det att jag föredrar att snipa honom istället, så mycket lättare |
|
|
|
Publicerat 2009-02-18 19:10
|
|
Citera ugga skrev: står bergis i nån bortglömd lada som du råkat hitta... Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2009-02-18 21:50
|
|
Förändringar: -Medic samt medictält i basen -Slopa/Synka väderscript så det funkar med JIP -Ta bort weapon/magazine cargo i de egna fordonen så man kan ta med sig egen ammo -Scripta så att Finarvas inte kan köra något fordon Shadow: Typ Redigerat av ugga den 2009-02-18 21:52 |
|
|
|
Publicerat 2009-02-18 21:52
|
|
Du kan inte göra banan lite mer... balanserad? Jag gillar konceptet, men målen är oftast alldeles för ambitiösa. De är inte omöjliga, man har ju respawn, men när man behöver respawna 5 gånger för samma mål förstörs flödet. Då är det bättre med fler, lättare mål. Mina två 5.56. |
|
|
|
Publicerat 2009-02-18 22:06
|
|
Hade inte tänkt att man ska ge sig på o spränga grejer... med en gång i alla fall... därför tror jag att jag kommer försöka märka ut konvoyer så man kan slå till mot istället, de är oftast enklare tills man blir varm i kläderna | |
|
|
Publicerat 2009-02-18 22:40
|
|
Jag syftar nog inte så mycket på power station-målet som jag syftar på supermegalaserbaserna som verkar bestå av fyra kompanier var. | |
|
|
Publicerat 2009-02-19 07:37
|
|
Vad är det i väderskriptet som inte lirar? Har ju det i Invasion Warfare så ev. behov av justering är intressant. |
|
|
|
Publicerat 2009-02-19 09:32
|
|
Det verkade inte fungera med JIP... Jag hade dimma och 200 m sikt medans andra hade klart väder dmakatra: Jo, men det är inte meningen att man ska anfalla och döda alla i baserna Det står tom. i briefingen Har funderat lite mer kring hur man ska förstärka känslan av gerillakrig: -Ändra respawndelay från 15 sekunder till 180 sekunder (3 minuter) -Ändra upptickstakten på mischief från 0.5% i minuten till 0.2% i minuten och samtidigt öka straffet när någon dör från 2% till 5%. På detta sättet tror jag att man får fram en försiktigare spelstil. Alternativt att vi gör som i någon av Odans Warfare versioner, att begränsa spelaren till 5 stycken liv. Redigerat av ugga den 2009-02-19 12:13 |
|
|
|
Publicerat 2009-02-19 19:45
|
|
bra idéer Ugg've, tänk bara på att enorma transporttider kopplat till AI'ns one-shot-one-kill-from-670m-oh-fuck-off tenderar till att ge spelare damp rusning i allt ovanför halsen. sfp-emo-quit varning liksom. |
|
|
|
Publicerat 2009-02-19 19:48
|
|
ni får plinga på MSN när ni skall spela... nån av er har säkert den... Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2009-02-19 20:25
|
|
jupp lite high dispersion vore schysst på ai | |
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |