Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
Operation Bronx Lördagen&Söndagen 8/9&9/9-2012
|
|
Publicerat 2012-09-06 00:20
|
|
Operation Bronx(Lördagen 8/9-2012) Info Nu på lördag kl1900 tänkte jag köra en Mini Operation i I44 Mini Operationen kommer bestå av minst 4 uppdrag där jag räknar med att varje uppdrag kommer ta ungefär en timme. Detta kommer va en ganska lätt operation som mer går ut på att ha roligt än att klara av några super svåra Ai, men jag tänkte försöka baka in lite 40tals taktik i de hella... Tanken är att man har samma roll rakt igenom alla uppdragen, så slipper vi funder på vem som gör vad hella tiden(Men måste man gå så måste man.) Historia De allierade armerna har bruttit sig ut från invasions stränderna i Normandi. Den 15 augusti landsteg allierade trupper i södra frankrike framrycker norrut. Den 24 anlände de första allierade trupperna till Paris och dagen därpå kapitulerade paris garrison. De är nu den 27 augusti och amerikanska trupper närmar sig den lilla staden Neville i norra frankrike. Addons Om ni helt saknar I44http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=12465 Om ni har I44 v.2.61 patchar ni http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=17527 Roller/Roster *Roller som bör besättas Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - Daffman Scout/Rifleman - Alwandy Baker(Understöd) Automatic Rifleman - granQ A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - Rifleman - Xealot Rifleman - Rifleman - Rifleman - Fler slots Dog(ksp/MMG) Machingunner - A.Machingunner - Ammunition Bearer - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Om jag kan - Om jag får - Beväpning(För den intresserade) 10x M1 Garand 1x M1918 BAR 1x M1903 Springfield + Eventuella vapen som tillförs för särskilda ändamål. Redigerat av Grip den 2012-09-10 00:20 |
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 01:06
|
|
Har inte tid på Lördagen, men vill ändå peppa och säga "skitkul att det görs uppdrag" =) | |
|
|
Publicerat 2012-09-06 03:55
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - * A.Automatic Rifleman - * Ammunition Bearer - Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - * Rifleman/Grenadier - * Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Om jag kan - Om jag får - ------ Jag skiter egentligen i vilken grupp jag är i så länge jag får en garand så omplacera efter behov Redigerat av xealot den 2012-09-06 03:57 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 04:04
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - * A.Automatic Rifleman - * Ammunition Bearer - Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - * Rifleman/Grenadier - * Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Om jag får - |
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 12:35
|
|
Citera Xealot skrev: Kod Källa If player name = "Xealot" removeallweapons; this addweapon "I44_M1A1Thompson"; this addmagazine "I44_30rd_1143x23_Tracer_M1A1Thompson"; this addmagazine "I44_30rd_1143x23_Tracer_M1A1Thompson"; this addmagazine "I44_30rd_1143x23_Tracer_M1A1Thompson"; this addmagazine "I44_30rd_1143x23_Tracer_M1A1Thompson"; :P |
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 12:42
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - * A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - * Rifleman/Grenadier - * Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Om jag får - Redigerat av Grip den 2012-09-06 13:09 |
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 13:35
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - * A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - * Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Om jag får |
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 15:04
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - * A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - * Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Chris_Acrobat Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Om jag får - CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 15:54
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - * A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - * Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Chris_Acrobat Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Om jag får - Se om ni kan använda chris server så kanske jag kan vara med för en gångs skull. Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 16:48
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - granQ A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - * Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Chris_Acrobat Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Om jag får - Se om ni kan använda chris server så kanske jag kan vara med för en gångs skull. |
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 17:05
|
|
Joel, varför kan du inte vara med om ni inte använder min server?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 21:06
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - granQ A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - * Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Chris_Acrobat Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Vesterberg Om jag får - Se om ni kan använda chris server så kanske jag kan vara med för en gångs skull. Redigerat av vesterberg den 2012-09-06 21:14 |
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 21:16
|
|
Able(HQ+Span) dl.dropbox.com/u/40357100/USSgt.pngSquad Leader - Grip dl.dropbox.com/u/40357100/USPfc.pngScout/Rifleman - * dl.dropbox.com/u/40357100/USpvt.pngScout/Rifleman - Baker(Understöd) dl.dropbox.com/u/40357100/USPfc.pngAutomatic Rifleman - granQ dl.dropbox.com/u/40357100/USpvt.pngA.Automatic Rifleman - Nielsen dl.dropbox.com/u/40357100/USpvt.pngAmmunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) dl.dropbox.com/u/40357100/USSgt.pngA.Squad Leader - Finarvas dl.dropbox.com/u/40357100/USPfc.pngRifleman/Grenadier - Poppe dl.dropbox.com/u/40357100/USpvt.pngRifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. dl.dropbox.com/u/40357100/USpvt.pngRifleman - Chris_Acrobat dl.dropbox.com/u/40357100/USpvt.pngRifleman - dl.dropbox.com/u/40357100/USpvt.pngRifleman - [img]http://imgur.com/8T0kLK2[/img]
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 21:54
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - granQ A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - Poppe Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Vesterberg Chris_Acrobat (skit!, ser ut som om jag får ännu en chans att se Batman på bio!, kanske kommer in som sista-minuten ifall det blir inställt ännu en gång. Om jag får - Redigerat av Chris_Acrobat den 2012-09-06 21:54 CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-06 22:20
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - * Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - granQ A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - Poppe Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Vesterberg Chris_Acrobat Spellefantastian Om jag får - Redigerat av Dirk McStride den 2012-09-06 22:20 |
|
|
|
Publicerat 2012-09-07 14:49
|
|
Grip, arbetar du fortfarande på missionet, eller är det redo för att laddas upp?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-07 17:01
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - Daff*(star) Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - granQ A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - Poppe Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Vesterberg Chris_Acrobat Spellefantastian Om jag får - |
|
|
|
Publicerat 2012-09-07 20:46
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - Daff*(star) Scout/Rifleman - Baker(Understöd) Automatic Rifleman - granQ A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - Poppe Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Vesterberg Chris_Acrobat Spellefantastian Topex Om jag får - |
|
|
|
Publicerat 2012-09-08 00:13
|
|
Able(HQ+Span) Squad Leader - Grip Scout/Rifleman - Daff*(star) Scout/Rifleman - Alwandy Baker(Understöd) Automatic Rifleman - granQ A.Automatic Rifleman - Nielsen Ammunition Bearer - Joel Charley(Stormstyrka) A.Squad Leader - Finarvas Rifleman/Grenadier - Poppe Rifleman - X E A L OT är sjukt pepp på spel. Rifleman - Rifleman - Rifleman - Reserver(Om ni är osäkra på om ni hinner hem i tid eller om ni får va uppe så sent på lördagskvällen) Kan va med till 21:15 - Hjulvort Om jag kan - Vesterberg Chris_Acrobat Spellefantastian Topex Om jag får - |
|
|
|
Publicerat 2012-09-08 00:38
|
|
De finnns fler slots om de kommer folk |
|
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |