Visa ämne
Söndag 12/2 20:00 - Viking Operations Executive - Del 2
|
|
Publicerat 2012-02-08 10:01
|
|
Grip, subroc, Finarvas und Skägget prezents: Viking Operations Executive - Multiplayerkampanj När: 2011-02-12 20:00 (uppvärmning startar något tidigare med lite PVP för att ta bort lite av snack å lek -andan) Addons: SFP + ACRE + Isla duala (se till att ACRE FUNKAR) Bakgrund: ---------------- Isla Duala. I norr kommunistiska staten Molatia. I söder kapitalistiska Afrenia i söder. Än så länge råder en bräcklig fred, fylld av provokationer vid gränserna. Sverige har via Wall-Enberg ägda Duala Mining Corporation intressen på Isla Duala och har via lobbying förmått staten att sälja utrangerade Viggen till Afrenia. Officiellt har Sverige ingen militär inblandning i konfliten, men svenska rådgivare följer med flygplanen för att utbilda lokal personal. Dessa skyddas av den svenska säkerhetsfirman Viking Operations Executive bestående av före detta elitsoldater. Nytt sedan Uppdrag 1: --------------------------------- VOE har gjort sin närvaro känt för befolkningen i Isla Duala. Viggen utbildningen fortsätter med goda resultat. Sverige har fortfarande ingen inblanding i stridigheterna som sker på ön, men NATO har hintat om att bistå med militärisk närvao samt humanitär. Oroligheterna trappas upp varje dag.. Uppdrag 2 - Secure HVT ---------------------------------- När så oroligheterna trappats upp så har även vissa nyckelpersoner begärt att få tas till säkerhet. VOE har fått uppdraget att initialt påbörja en lättare evakuering av vissa HVT, både personer och utrustning. Speldynamik ----------------- Ordergivning sker ifrån gruppens GL till Sambandcentralen som tar beslut om hurvida och vad som skall göras. Ingen kontakt mellan de mindre grupperna utan tanken är att ha en övergripande ordergivning via samband. Uppdraget kommer baseras på mindre grupper som kommer ha olika uppgifter. Beroende på hur många som kan spela så är det olika möjligheter. Minst är grupp KV2 samt UB1, men kan man få till många spelare så kan man använda en sambandsgrupp, rekgrupp och minst då en insatsgrupp. I mindre spelgrupper så kanske en Plutonchef ingår i en mindre grupp, som ett tex.. allt beror på spelarantal. Filip Adam; sambandsgruppen, kommer via luft samt mark bedriva kontakt samt samband till samtliga grupper om hot, närvaro samt ordergivning. Roller; PlutonChef (1) Pilot (1) Insatssoldat (1) Kalle Viktor 2; en grupp om Recon som skall ta reda på vart HVT håller hus. Det innebär lättare Rek på givna områden, samt söka efter information om vart HVT håller hus. Roller; GruppChef (1) Insatssoldat (1) Sambandssoldat (1) Urban Bertil 1; en grupp om insats som skall söka av områden som KV2 ger samt evakuera givna HVT. Roller; GruppChef (1) Insatssoldat (1) Sambandssoldat (1) Urban Bertil 2; understöd samt samma uppgift som UB1. Roller; GruppChef (1) Insatssoldat (1) Sambandssoldat (1) Urban Bertil 3; understöd samt samma uppgift som UB1. Roller; GruppChef (1) Insatssoldat (1) Sambandssoldat (1) Rollbesk. PlutonChef > Kommer ha övergripande ansvar och beslutande över samtliga grupper. Kommer via radio styra insatserna samt ha koll på helhetsbilden. GruppChef > Styr och för sin grupp via samband. Insatssoldat > Följer och gör insats där det behövs. Sjukvårdare > Kan sjukvård som får upp fallna soldater. Sambandssoldat > Samma som insats, dock med radio för kontakt till samband. Pilot > Via helikopter se över hotbilder som finns över ön, iom låg profil så kommer ej FI beskjuta helikopter. Signuplista (kopiera/fyll i bara den här listan, inte hela missionet så att säga) Behöver gärna en PlutonChef tidigt som kan tänkas styra upp grupperna till gemensamt tänk. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Filip Adam - Samband PlutonChef Pilot Insatssoldat Sjukvårdare Kalle Viktor 2 - REK GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 1 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Sjukvårdare Urban Bertil 2 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Sjukvårdare Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Sjukvårdare Redigerat av SkaGGet den 2012-02-08 23:47 |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 10:23
|
|
räkna med mig!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 11:05
|
|
Hur länge förväntas det att hålla på? Blir lite jobbigt om det blir för sent på en Söndag.
http://www.youtube.com/watch?v=geZPgy...re=related
Baptized in Fire |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 11:13
|
|
Allt beror väl på hur illa vi spelar ^^ Men tanken är inte att kampanjspelen är för långa generellt. Mera att det är en rolig spelupplevelse och möjlighet att spela om uppdragen om så vill via dynamiskt upplägg. Men ren speltid om det spelas utan massa avbrott så tror jag den ligger på 1-2timmar. Min vilja är inte att dra över för mycket.. jag jobbar ju 0700 på måndagen ^^ Så svaret blir väl innan 2300, förhoppningsvis så är alla taggade och vill köra på.. så blir det säkert tidigare än så. |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 11:33
|
|
Är på också, gör gärna sån där signuplista.
Galaxens räddare.
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 11:59
|
|
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 12:04
|
|
nu vill jag hem så jag kan skriva upp mig.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 12:22
|
|
Filip Adam - Samband PlutonChef Pilot Insatssoldat Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 1 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 2 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 12:35
|
|
Filip Adam - Samband PlutonChef Pilot Insatssoldat Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 2 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 13:10
|
|
Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot Insatssoldat Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 2 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat _____________________________ Tryck på Citera och kopiera listan från topp till tå för att få den vacka stilen. Copy paste gör så att all stilformatering försvinner. Kapten Amerikat vill pröva PlutonChef för att se var ribban går men litar på sin förmåga till fullo. Har läst briefing och förstår uppdraget. Jag skriver upp mig kl 19.00 så är jag med för eventuell pre-briefing och ACRE-installering för de lätthjärtade. @JOEL: Tag en yxa och sätt dig i PatGb:n. Nu kör vi! Ge oss Radio med kanal 36.625 nu så vi kan nyttja sambandet bara. Stop. Hammertime.
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 14:06
|
|
Låter grymt skoj!
Redigerat av Skogstoken den 2012-02-08 14:09 |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 14:07
|
|
Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot Daffcrash Insatssoldat Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Iggy - RECON FTW!!! Sambandssoldat Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 2 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Redigerat av Daffman den 2012-02-08 14:23 |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 14:19
|
|
Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot Daffcrash Insatssoldat Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Iggy - RECON FTV!!! Sambandssoldat DZHOEL Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 2 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Redigerat av Finarvas den 2012-02-08 14:32 |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 14:20
|
|
Iggy skrev: Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot Daffcrash Insatssoldat Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Iggy - RECON FTV!!! Sambandssoldat DZHOEL Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat- Skagget Sambandssoldat Urban Bertil 2 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Redigerat av Finarvas den 2012-02-08 14:32 |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 14:28
|
|
Jag är gärna med, men i vilken grupp osv får ni sätta in mig vart jag behövs.. |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 14:32
|
|
Iggy skrev: Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot Daffcrash Insatssoldat Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Iggy - RECON FTV!!! Sambandssoldat DZHOEL Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat- Skagget Sambandssoldat Urban Bertil 2 - Insats GruppChef - sillburk Insatssoldat - Kilmister Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Slängde in dig med mig Kilmister! Redigerat av Finarvas den 2012-02-08 14:35 |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 14:35
|
|
Iggy skrev: Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot Daffcrash Insatssoldat Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Iggy - RECON FTV!!! Sambandssoldat DZHOEL Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat- Skagget Sambandssoldat - Archaeon Urban Bertil 2 - Insats GruppChef - sillburk Insatssoldat - Kilmister Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat Redigerat av Finarvas den 2012-02-08 14:36 |
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 15:31
|
|
Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot Daffcrash Insatssoldat Poppe Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Iggy - RECON FTV!!! Sambandssoldat DZHOEL Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat- Skagget Sambandssoldat - Archaeon Urban Bertil 2 - Insats GruppChef - sillburk Insatssoldat - Kilmister Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat [img]http://imgur.com/8T0kLK2[/img]
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 18:43
|
|
Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot Daffcrash Insatssoldat Poppe89 Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Iggy - RECON FTV!!! Sambandssoldat DZHOEL Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat- Skagget Sambandssoldat - Archaeon Urban Bertil 2 - Insats GruppChef - sillburk Insatssoldat - Kilmister Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Sambandssoldat _________________________________ Tryck på Citera! Kopiera inte inlägget för då försvinner formateringen! Redigerat av Zeon den 2012-02-08 18:44 Stop. Hammertime.
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-08 19:12
|
|
Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot Daffcrash Insatssoldat Poppe89 Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat Iggy - RECON FTV!!! Sambandssoldat DZHOEL Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat- Skagget Sambandssoldat - Archaeon Urban Bertil 2 - Insats GruppChef - sillburk Insatssoldat - Kilmister Sambandssoldat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef Insatssoldat Chris_Acrobat ni vill inte ha mig på samband va? Sambandssoldat CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
Gå direkt till forum: |