Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Vi som vill ha upload till MPMission på chris server
Namninsamling för att chris skall ta tag i fixa dropbox/ftp eller annat så vi kan skicka mission till hans server...

1. granQ
1. granQ
2. Finarvas
3. Kungen
4. Silvia
5. Stalin
1. granQ
2. Finarvas
3. Kungen
4. Silvia
5. Stalin
6. Grip
Redigerat av Finarvas den 2012-01-01 19:40
1. granQ
2. Finarvas
3. Kungen
4. Silvia
5. Stalin
6. Grip
7. Chris_Acrobat

detta har jag frågat efter sedan länge. Smile men då var det ingen som var särskilt intresserad.
att lägga till nya banor är ju lätt, problemet är ju när man vill byta ut en bana med samma namn. jag har planerat att försöka göra en .bat-fil som ska utföra uppdateringsorder innan den startar ArmA2 servern, för som det är nu så är inte DropBox någon bra idé, med tanke på att ArmA2 servern startar mycket snabbare än vad DropBox hinner uppdatera. Även om DropBox skulle hinna börja uppdatera före ArmA2 hinner starta så tror jag kanppast att den skulle bli färdig, vilket gör att servern ej startar pågrund av låsta filer. Vilket ger att servern blir nerliggandes. Alldeles för osäkert för mig. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
men chris det är ju bara att du sätter upp en ftp server som bara delar ut /mpmissions
1. granQ
2. Finarvas
3. Kungen
4. Silvia
5. Stalin
6. Grip
7. Chris_Acrobat
8. Mossarelli

Hade inte skadat om Chris delade ut admin pass till några också. Eller bara kör med anrop default.

Om du behöver hjälp med .bat-fil så säg till eftersom jag kan det mesta med det.
Stop. Hammertime.
kan du göra en som jämför en mapp med mpmission och ser till att de är lika har samma innehåll, när de är lika så startar den servern?
Om man gör så så undviker man problemet med att filer inte går att uppdatera.
kan man gör att en FTP-server lägger filer på två ställen?
i mpmission och i (t.ex) vår-FTP-mapp.
xcopy commandot kan spegla innehållet i två mappar baserat på datum, storlek.
Grejjen är att du ska aldrig ersätta ett mission med en fil som är annorlunda då det kan krocka med andra som har det missionet.

Skriv utförligt hur du vill .bat-filen ska göra.

Typ:
Godkända banor: Här läggs alla banor först så att de hinner överföras till din dator innan servern får filerna.
mpmissions: En batch-fil synkar innehållet från Godkända banor till denna mapp så att om man tar bort filer från Godkända banor tas det även bort här.

Efter att ovan nämda operationer utförts ska arma2server.exe startas.

Om Arma2server.exe stängs av eller avslutas skall scriptet loopa och gå tillbaka till start där den jämför filerna för att sedan starta servern igen.
Stop. Hammertime.
1. granQ
2. Finarvas
3. Kungen
4. Silvia
5. Stalin
6. Grip
7. Chris_Acrobat
8. Mossarelli
9. Göteborgs anrop-skvadron
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
1. granQ
2. Finarvas
3. Kungen
4. Silvia
5. Stalin
6. Grip
7. Chris_Acrobat
8. Mossarelli
9. Göteborgs anrop-skvadron
10. IggY

Det vill till att det hålls lite disciplin på detta också, så vi inte fyller chris server med missions som inte går att använda osv. Någon (chris, eftersom det är hans server), får hålla lite koll så det inte går mot orimlighetens gränser med skräp. Smile
Då diciplinen ibland är lite dålig skulle jag rekomendera följande minimum krav för uppladning till servern.
* Brifing
* Någon typ av objective
* End trigger
* dukumentation på vem som laddat upp uppdraget.
jag tycker inte att alla ska få ha tillgång till att lägga till banor, bara en utvald grupp. så att en namn-standard kan hållas.

mossarelli, kan man göra så att .bat-filen är igång helatiden, men aktiveras bara på ändring i mappen? Att den är igång och när en ny .pbo-läggs tills via FTP, så flyttar .bat-filen den när den känner av den. Alltså inte att den gämför mappen var 0,1 sekund, utan bara när den märker förändring.

Citera

Iggy skrev:
Det vill till att det hålls lite disciplin på detta också, så vi inte fyller chris server med missions som inte går att använda osv. Någon (chris, eftersom det är hans server), får hålla lite koll så det inte går mot orimlighetens gränser med skräp. Smile

VI TITTAR PÅ DIG FINARVAS *host* FDF till OFP *host*

Citera

Chris_Acrobat skrev:
jag tycker inte att alla ska få ha tillgång till att lägga till banor, bara en utvald grupp. så att en namn-standard kan hållas.

mossarelli, kan man göra så att .bat-filen är igång helatiden, men aktiveras bara på ändring i mappen? Att den är igång och när en ny .pbo-läggs tills via FTP, så flyttar .bat-filen den när den känner av den. Alltså inte att den gämför mappen var 0,1 sekund, utan bara när den märker förändring.

Det enklaste är att batchen körs med -wait funktion på servern. Så när batchfilen känner att servern är avstängd så kopierar den alla filer från mapp a till b och sen startar upp servern igen.

Kolla och testa denna filen jag bifogar:

Filen ligger på Anrops dropbox.

Kod Källa  

title ftp_till_mpmissions
@echo off

:: Meningar som börjar med dubbelkolon är kommentarer.

:: Redigera följande meningar:

:: Ändra D till hårddisk och etc. Med slash på slutet
set Arma2path="D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\"

:: ÅÄÖ måste uteblivas i alla dess former.
:: D:\Dropbox\Kartor\ Använd slash på slutet
set Kartmapp="C:\Users\Administrator\AppData\Local\ArmA 2 OA\MPMissionsCache\"

:: copy kommer utgå ifrån Arma 2 OA-mappen, sen får du sätta serverns mapp och namn samt inkludera MPMissions i adressen.
:: Chris_server\MPMissions\ Använd slash på slutet
set MPMissions="D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\MPMissions\"

:: Namnet på programmet som startar servern. Använder du server manager program som TA2DST.exe så får du stå över det tills TA2DST.exe kan startas med parametrar.
:: Det Tophe's Arma 2 Dedicated Server Tool gör är att hjälpa dig med difficulty settings, mods och performance.
:: Men har du kört Tophes en gång så behöver du bara skriva Profilnamnet i -name för att det ska rulla.
:: Om ARMA2OASERVER.exe inte ligger i Arma2path så måste du skriva hela adressen.
set Serverprogram="ARMA2OASERVER.exe -name=Mossarelli -mod=D:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\Common\ArmA 2;expansion;PMC;@CBA;@gnt_frigates;@SMK;@SFP_mod;BAF;Expansion;@JayArma2Lib;@ACRE"

::Skapar en mapp för serverloggning
::%DATE% blir till dagens datum 2000-10-10
set serverlogpath="D:\Serverlogs\%DATE%\"
::Namnet på .txt-filen.
set serverlogname="Serverlog.txt"
:: Funktion som vi kallar på varje gång vi göra filerna.
set typetolog=%serverlogpath%%serverlogname%
mkdir %serverlogpath%

::
REM Härifrån behöver du inte ändra något:
::

:: Håller koll på logfiler till dig.
echo. >> %serverlogpath%
echo Sessionen startas %TIME%. >> %typetolog%

::Restart är dit vi går efter att servern stängts av.
:Restart
::Change Directory
cd /d %Kartmapp%
::Visar innehållet.
dir /B
copy *.* %MPMissions% /Y
dir /B
::echo visar text på skärmen.
echo.
echo Tryck CTRL+C for att avsluta scriptet eller kryssa rutan.
echo.

echo. >> %typetolog%
echo. Server starts at %TIME%. >> %typetolog%
echo. >> %typetolog%

cd /d %Arma2path%
"%Serverprogram%" /WAIT

echo. >> %typetolog%
echo. Server has quit at %TIME%. >> %typetolog%
echo. >> %typetolog%

:: ping ger oss 10 sekunder innan mapparna synkas och servern startas om.
ping -n 10 localhost>nul

::Skickar information till logfil om vilka program som kördes när servern stängdes av.
echo. %TIME% >> %typetolog%
echo. Following programs where running at %TIME% >> %typetolog%
tasklist /V >> %typetolog%
echo. >> %typetolog%
echo. >> %typetolog%

:: Skickar MPMissions innehåll till logfilen.
echo. The following files is in MPMissions of server: >> %typetolog%
echo. >> %typetolog%
cd /d %MPMissions%
dir /B >> %typetolog%
echo. >> %typetolog%
echo. >> %typetolog%

:: Går till :Restart
goto Restart

Redigerat av Zeon den 2012-01-02 04:18
Stop. Hammertime.
[Förkrav]
* .BAT-filen skall ligga och köras ifrån arma2server-katalogen
* 3 katalogen skall finnas i arma2server-katalogen
* MPForce
* MPUpload
* MPMissions

[Utförande]
1. Kopierar och ersätter vid kollesktion allt innehåll från MPForce till MPUpload
2. Tömmer allt innehåll i MPMissions-katalogen
3. Kopierar allt innehåll från MPUpload till MPMissions
4. Kör arma2oaserver.exe
5. Känner av förändringar i MPUpload
// Beroende på vad en .bat-fil kan klara av och hur resultatet blir så får understående variera. Det viktiga är iallafall att inget errormedelande kommer upp vid krock.
5.1 Vid förändring i MPUpload så skall förändringen kopieras över till MPMissions
5.2.a Vid att förändringen har samma namn som redan finns i MPMissions så skippa
5.2.b Vid att förändringen har samma namn som redan finns i MPMissions så läggtill tecknet “sträck” (-) i slutet av fil-namnet. Loopa om 5.2.b.
6. Vid avslut av arma2oaserver.exe så stäng denna .bat-fil.

[Kommentar]
Detta är vad jag hade tänkt mig skulle hända. MPForce är en kontrollkatalog för mig själv, där jag kan lägga saker och jag vet att de alltid kommer vara kvar. Syftar mest på Jolly Green. Smile
MPUpload är den katalogen som kommer vara FTP-utdelat. Det är där de utvaldas filer kommer att läggas upp.
Ända bekymmer jag ser är punkt 5, men för mig är det också den som är den viktigaste. Tanken är att filer automatiskt ska föras över utan att errormedelande kommer upp. Om ett uppdrag redan finns vid samma namn så ska den antingen hoppas över eller få ett nytt namn, hur det än blir så kommer det ändå att fixas vid nästa omstart av servern.
Några kommentarer på det jag har skrivit? Detta tycker jag känns rätt vattentätt eller kan någon komma på något scenario som skulle kunna orsaka problem?
Redigerat av Chris_Acrobat den 2012-01-02 14:40
men ärligt talat varför göra sån big deal av det? Bara se till att nya filer kan lägga upp, få man 500 versioner av jolly green får man väl städa en gång i månaden och ta bort dubletter men gör ju ingen skillnad.
för att det är väldigt ofta som jag blir ombädd att uppdatera en redan existerande bana, detta går inte att göra via FTP eftersom filen används när servern är på.
ja men då döper man om filen "Jollygreen_2100.sfp_sturkp.pbo", sen kan man säga vilka som skall slängas efteråt.
men då är det det, då måste jag ändå in och göra allt manuellt iallafall, eftersom att fylla en server med tre utgåvlor av varje uppdrag ser ju bara fult och oprofessionellt.
vilka vill och ska ha tillgång till att lägga upp missions på servern? jag tänkte att jag gör ett eller flera konton, beroende på vad som passar best för programmet, och så ger jag det till gQ så får han ha ansvaret för att banorna håller en fin namnstandard. Smile
glöm inte bara att ta bort de banor från servern som läggs in i SFP-moden så vi slipper tråkiga dubletter.