Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
SFP genomgång inför patchen
|
|
Publicerat 2011-10-24 10:41
|
|
Skulle behöva lite försökskaniner. Vad göra. På ena delen av kartan står ALLA sfp fordon. Steg ett är att pröva alla platser, (inklusive cargo positioner). Därefter kör ner fordonet till annan del av kartan. Under tiden kollas animationer, snurrar allt rätt. Funkar det fint köra osv. När man kommer fram parkerar man antingen till höger eller vänster. Beroende på om fordonet känns som "klart för spelas med" eller inte. Detta för att sen i patchen "dölja" de fordon som inte känns så hundra i releasen. Sen ta teleport tillbaka, nytt fordon. OBS: Vill att ni skriver ned vilka fel och brister som fäller avgörandet. T ex Tgb 40 Cabin (saknar textur på hytten) Vill någon "tjuvstarta" och börja så vore det också bra ![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-10-25 10:28
|
|
Bristen på friviliga är total![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-10-25 10:40
|
|
jag kan nog kanske kolla lite också.... Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2011-10-25 12:35
|
|
Gör en test av alla tvåhjuliga fordon nu. Motorcykel 258, okej: Föraren sitter för långt till höger, samma med passageraren, dock inte lika mycket, hjulen verkar ocentrerade och skakar lite. Cykel m/42, inte okej: Föraren verkar som han sitter för långt bak på sadeln, ser ut som han skitit ner sig. Framgaffeln ser lite konstig ut, sitter inte ihop med hjulet. De ser också lite ocentrerade ut. Verkar som cykeln är lite tunn och liten också? Redigerat av Emperor Archaeon den 2011-10-25 23:10 Galaxens räddare.
|
|
|
|
Publicerat 2011-10-25 13:17
|
|
Notera vill hellre ha listan i form av: Bra för släpp | Kassa Cykel m/42 | Mc 258, skakar, ful osv. |
|
|
|
Publicerat 2011-10-25 16:46
|
|
Jag kan testa lite. Men vilken version är det som ska testas, är det sfp_26th_august eller är det nån nyare version? | |
|
|
Publicerat 2011-10-25 18:07
|
|
ah, "tyvärr" får den väl duga tills vidare även om hänt en del. Vet inte om någon har länk till "senare". Men en första uppskattning på bra/dåligt vore bra ![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-10-25 18:55
|
|
gjort litet test mission för fordonen (skall fixa för flyg osv). Ni som inte har senaste kommer få en del error på typ tgb 40 men tja, all feedback är bra. Hel del grejer kan man ju döma ut direkt, typ Bkan 1C, för ful helt enkelt. |
|
|
|
Publicerat 2011-10-25 19:10
|
|
Lite tester: Patgb 203A + Patgb 203A Ambulans. Ok Framljusen lyser även i en kil under fordonet. Bakljusen är halvvägs skymda rakt bakifrån. Patgb 203A Ok Kanonen träffar snett ner åt höger. Kanonen kan sänkas så mycket neråt att den sticker in i fordonet. Ikv 91 Ok. Saknar bakljus, har endast bromsljus. Bromsljusen tänds fast belysningen är släckt. Kan ta bort helt, annars skriv till BIS tror jag.. Instabil och välter nästan när man svänger. granQ: Fixat Yttre tornkulspruta kan inte användas. granQ: Fixat Pbv 302 Ej ok Välter för lätt vid svängar eller påkörning av hinder. granQ: Fixat Vid turn out för föraren så animeras inte luckan. Föraren får utsikt från en plats bakom föraren lucka. granQ: Fixat Vid turn out för vagnchefen animeras inte luckan. Vagnchefen får utsikt som ovan. granQ: Fixat Turn out/in saknas för skytten. granQ: Fixat Kanonen träffar snett ner åt höger. Redigerat av Granquist den 2011-10-26 11:42 |
|
|
|
Publicerat 2011-10-25 22:06
|
|
Nya 59texturen skulle behöva bli bli lite ljusgrönare. Om de fixas så blir de perfekt att släppa den nya. | |
|
|
Publicerat 2011-10-26 01:05
|
|
Här kommer mitt lilla strå till stacken... ![]() Jag kollade efter förbättringspunkter hos de 4 svenska stridsvagnarna, 103 B o C, 104 och 122. Den här listan hinner säkert inte fixas till patchen, och problemen är väl egentligen ingenting som gör någon av vagnarna ovärdiga att synas i editorn. Jag har varit petig och listan är ganska utförlig men den kan säkert göra nytta vid senare tillfälle. Strv 103B och C (många gemensamma saker) Förare B+C: - Intern vy upp till höger, man ser igenom taket. - Siktet är samma som gunnerns sikte, ska det vara så? granQ: Nja, på riktigt är skytten/föraren samma person. funkar inte i ArmA 2 så bra. Är öppen för nya förslag - Vid turn out syns fötterna utanför stridsvagnen. - Skuggor från bl.a. kanonröret visar sig i interiören. Gunner B+C: - Vid turn out hamnar "kameran" mitt under vagnen <-Prio granQ: Fixat Modell/Motorik B+C - Hjulen går genom larvbanden som inte rör marken. - Tornproblemet som ger bredsladdseffekten, kanske svårfixat? - Yttertexturerna (camofärgen) är väldigt ljus jämfört med t.ex. strv 104. - Gunnern kan inte vrida vagnen ens 90 grader åt sidan, ska det vara så? - Om gunnern avfyrar kanonen i freelook-mode vrider kanonen tillbaka sig själv till 0-läge. Modell C - De extraplåtar som finns på vagnens sida vid larvbanden (som ser ut som bensindunkar) har något som inte följer med vagnen när Gunnern vrider på den, dock följer de med när föraren vrider på vagnen. granQ: Fixat, och ja det är bensindunkar. Extra skydd+extra bränsle Strv 104 Förare: - Vid Turn out hamnar kameran för långt ner och inuti vagnen. granQ: Fixat Commander: - Kan inte vrida sitt sikte/periskop. granQ: Fixat - Vid Turn out hamnar kameran under luckan. Modell + Övrigt. - Inga skuggor. - Vem ska använda kulsprutan på taket? Strv 122 Loader: - Inget Ironsight på Ksp94 på taket vid turn out, endast zoom. - Vilken funktion har platsen vid turn in-läge? Ska man kunna välja ammunition t.ex? Commander: - Ingen Internvy som de övriga platserna, endast sikte och turn out. Modell + Övrigt - Larvbanden har inte samma avstånd till hjulen överallt, särskilt inte lägst fram. - Antingen har försvaret satsat extra mycket på ljudisolering till just denna stridsvagnstyp, eller så är ljudnivån extremt när det gäller internvyerna för de som sitter i stridsvagnen. Inget mysigt muller här inte. ![]() Redigerat av Granquist den 2011-10-26 18:06 |
|
|
|
Publicerat 2011-10-26 01:32
|
|
toppen post iggy ![]() Återkommer med bättre svar på dina comments om en stund, håller på fixa till en del av grejerna på Strv 103 nu (gunner out). |
|
|
|
Publicerat 2011-10-26 01:48
|
|
jag tar och kollar alla helisar. Kan redan nu säga att i gammla relasen så satt alla förlågt i 3&4. hkp2 hkp3 Sitter för lågt med rumpan i cargoläge ser ut som man har glidit en dm igenom sättet. granQ: Bis modell, har bara bytt texturer Ai kan inte hitta höger gunner säte granQ: BIS igen.. hkp4 Sitter för lågt med rumpan i cargoläge ser ut som man har glidit en dm igenom sättet. Den märkliga står upp i cargo händelsen från i lördags uppstod inte när jag testa med ai så jag tror att några har/hadde en äldre/deffekt version av hkp4. Redigerat av Granquist den 2011-10-26 11:45 |
|
|
|
Publicerat 2011-10-26 02:36
|
|
Känns som jag bara borde lägga fokus på soldaterna imorgon... En del trillar ned på marken. (saknar selection) Blodtexturer Skugga Minst 2 lods till. I övrigt är detta listan jag tänkt mig hittils. Skall försöka hinna fixa de buggar som ni nämnt som mest kritiska (just nu känns mest som pbv302 då). Armor: Pbv302 Ikv 91 Strv 103B Vehicles: Tgb 1111 Tgb 11 Tgb 11 (Ksp 58) Tgb 1112 Tgb 13 Tgb 13 (Repair) Tgb 20 Tgb 20 (Ksp 58) Tgb 40 Tgb 40 (Cabin) Tgb 40 (Ammo) Tgb 40 (Fuel) Helicopters: Hkp 2 Hkp 3 Hkp 4 Ships: Tpbs 200 Tpbs 200 (Ksp 58) HMS Norrköping Airplanes: Sk 60 Ja 37 Aj 37 Tp 84 Crew serverd: Pvpjäs 1110 Rbs 55 Rbs 77 Osäker på hur göra med 2015 grejerna och volvo bilarna.. så ojämna texturer. En del har fått nya "fälgarna" men inte alla, subroc hinner du kolla på det imorgon någon gång? Redigerat av Granquist den 2011-10-26 16:43 |
|
|
|
Publicerat 2011-10-26 11:46
|
|
fortsätt hitta buggar, har inte mycket tid kvar nu ![]() har redigerat tidigare postat och lämnat kommentarer direkt, går snabbare än sammanställa fint. |
|
|
|
Publicerat 2011-10-26 13:48
|
|
vad sägs om att göra två patcher, en för anrop med ra145 och ra180 i och en public utan dom satt de inte krävs acre för dom som bara vill testa modden | |
|
|
Publicerat 2011-10-26 13:56
|
|
Tar en koll på mer saker i em när jag är hemma efter jobbet | |
|
|
Publicerat 2011-10-26 14:30
|
|
Citera Julvoert skrev: mm, tänkte också på det.. måste dock plocka bort acre för alla fordon och sånt också ![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-10-26 14:31
|
|
ahhhhh kanske lite ovärt | |
|
|
Publicerat 2011-10-26 16:44
|
|
TGB 40, när du lastar av en ammolåda hamnar den 90 grader fel så den sticker under bilen och du måste köra över den. < PRIO Wheeldamage model för patgb6 + tgb40 som jag kommer ihåg nu rakt av, har lite för mycket annat förmig så hinner inte kolla alla tgb versionerna men tror det gäller de flesta av dem, de ger en varning i RPT filen när du skjuter ett däck. slöben och lite kod knackare
![]() |
|
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |