Visa ämne
SFP-bloggen
|
|
Publicerat 2015-07-21 16:53
|
|
Awesome Echo!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
|
Publicerat 2015-07-22 19:34
|
|
![]() Aimpoint CS highpolyn är nästan färdig. Här går den att bevittna ovanpå Ulfens läckra AK5C. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-22 22:54
|
|
nu är jag kanske jäkligt petig, i något som i övrigt ser skit bra ut. måste främre luckan vara fälld uppåt? jag har alltid i stort sätt den stäng på mitt egna men har vridit främre så om jag öppnar det så står det ut på hö sida så det inte blockerar sikten. som sagt annars sjukt najs! |
|
|
|
Publicerat 2015-07-22 23:15
|
|
Citera Runnan skrev: Jag har funderat kring det där. Det är väldigt lätt att ändra, så det är inga problem. Just nu öppnas den uppåt då nästan alla referensbilder jag har visar den med luckan vikt uppåt. Vad tror du är den bästa balansen mellan 'ser snyggt ut' och funktionellt? YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-22 23:54
|
|
Citera Echo skrev: Du kan ju vänta och kolla hur det ser ut ingame i Arma. Om den inte är ivägen, så låt den stå upp. För, även om jag också tycker att ha den åt sidan låter bättre, så finns det ju risk att spelare kommer störa sig. ("Men så där ser det ju inte ut på alla bilder och filmer jag sett när vapnet ligger på ett golv!" ) CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 00:34
|
|
Jag är öppen för förslag. Speltekniskt så hade det ju vart bäst ifall den var vriden neråt och vikt efter rälsen. Då är den ivägen så lite som möjligt. Men den försvinner i princip helt från spelarens synfält. Man kan argumentera ifall detta gör något eller inte. ![]() Med luckan vriden åt sidan så är den inte ivägen för siktena, men den är fortfarande lite ivägen när man tittar längs med vapnet. Synpunkter? Vad ser bäst ut? YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 00:52
|
|
Neråt ser snyggt ut! Undrar dock om jag någonsin har sett någon bild som är sån? Funderar på om det finns risk att skyddet blir smutsigt och i sin tur skulle kunna smutsa ner linsen. ![]() EDIT: Är det fjäder på linsskydden? Kanske är risk att den stänger sig om den inte är helt öppen? CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 10:04
|
|
Chris, i vanliga fall har du luckan stängd och skjuter med båda ögonen öppna för att ha så brett synfält som möjligt. Bilden där det är lite åt sidan funkar ju åt båda hållen. Luckan syns men är inte i vägen för för varken ordinarie eller reserv riktmedlet samt syns utan att skapa större blindspots. PS finns ingen fjäder på locket. |
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 10:26
|
|
Citera Runnan skrev: Förstår jag det rätt att du har en Aimpoint alltså? Är det samma modell som det jag modellerar? Kan du isåfall skicka bilder på hur du menar att den bör vara? YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 12:30
|
|
Citera Runnan skrev: Tror vi redan har pratat om det här, men varför inte ha luckan öppen och ändå skjuta med båda ögonen öppna? Tycker det låter som en fara för att skjuta snett om ögonen korsas. ![]() CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 16:29
|
|
Citera Runnan skrev: Vänta nu.. vänta nu.. Skjuter du i vanliga fall med luckan stängd? |
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 16:40
|
|
vad fan ska du ens ha aimpointen för om du tänker ha luckan stängd när du använder den, då kör du ju bara på "gut feeling" ändå. | |
|
|
Publicerat 2015-07-23 16:45
|
|
Citera IISwede skrev: Reflexoptik som aimpoint funkar alldeles utmärkt även om du inte ser rakt igenom. Man sitter inte och tittar med ett öga som det upplevs i arma. Har du båda ögonen öppna även om luckan är stängt i ditt reflexsikte så kommer hjärnan ändå att mixa ihop bilderna från dina ögon så det ser rätt ut och du kommer ha en flytande punkt i ditt synfält. Det blir lite svart distortion i bilden också beroende på hur pass dominant ditt öga är på sidan du skjuter med.. Med det sagt så ser jag absolut ingen vinst i att ha luckan stängt när du är ute i fält. The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 16:47
|
|
Är skjutinstruktör för FM irl Man lär ut att ha luckan stängd och skjuta med båda ögonen öppna för att du får ändå upp rödpunkten i mål utan att blunda och därmed begränsa ditt synfält. Finns svårigheter med de som har ett dominant öga i osync med om man är höger respektive vänsterskytt men är generellt inget problem. Kan förklara grundligare på ts eller i pm. Ps: kan skicka bild hur jag menar när jag kommer hem imorgon echo. Men i korthet så har jag monterat så luckan öppnas åt höger i förhållande till vapnet då jag är högerskytt, men låter det stå rakt fram ist för rakt ut åt sidan. På så som du gav smakprov på tisigare där luckan syns lite på sidan är en snygg balans mellan hur mycket som syns och att det syns, samtidigt kan man använda reserv riktmedlet då ![]() |
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 18:10
|
|
Vi hade den diskutionen lite i en annan tråd. Aimpoint har en fin beskrivning på sin sida. http://www.aimpoi...tt-skytte/ |
|
|
|
Publicerat 2015-07-23 18:17
|
|
Jag är helt med på att det går att skjuta med luckan stängd men Runnan varför skulle man göra det "i vanliga fall"?
Redigerat av Vort den 2015-07-23 18:23 |
|
|
|
Publicerat 2015-07-24 17:14
|
|
Jag brukar ha luckan vikt halvvägs uppåt så den sticker ut "rakt fram". Det finns en gummikant på locket som håller det kvar i det läget. Annars är nedvikt som i echos senaste bild populärt. | |
|
|
Publicerat 2015-07-26 01:37
|
|
![]() Nästan färdig! Behöver snickra på texturerna. Runnan, glöm inte att skicka bilder ![]() YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-07-26 10:04
|
|
En fundering. Borde gå att animera luckan på aimpointen beroende på om man använder "CQB" siktet eller inte. kanske inte är praktiskt att man stänger luckan varje gång man använder irl men är en liten cool feature att ha | |
|
|
Publicerat 2015-07-27 00:02
|
|
Citera subroc skrev: Jag hade dessa tankar förut, men det skulle nog ändå se lite konstigt ut. Jag börjar luta åt att luckan är vänd neråt. Det känns mest praktiskt för spelets ändamål. Det kanske går att göra två versioner om GranQ ids muppa med det. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
Gå direkt till forum: |