Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Vad gillade du mest i SFP4?
Enhet, funktion,script..

visst var helheten awesome, men för ha lite bättre koll på vad som bör prioriteras, skriv vad ni älskade mest.

Så skriv, spontant vad ni älskade mest osv.
strf 90B, Inget va så mäktigt som att spöa skiten ur ryskt pansar med 40mm automat, och sen se hylsor flyga i luften Smile
Strb090H...det porrigaste som någonsin flytit i datorspelssfären.
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Att vara fjäll jägare, väldigt go känsla att gå där med sin squad i vintern jämte en vinter camoflerad strf90 Smile
Redigerat av noahwig den 2010-01-21 22:32
Diskbänksrealismen. Jag gillade framför allt Skärgården och de ursvenska miljöerna. De bästa hemgjorda uppdragen vi spelade inkluderade en handfull hemvärnsmän och några enstaka fordon. De var genomgående småskaliga. Vi använde dessutom FDF-modden, för att få svenska röster till gubbarna (det fanns ett par finlandssvenskar med i FDF-paketet). Ett svenskt röstpaket vore guldvärt. (även om det bara innehåller en eller två röster).

Sammanfattningsvis:
* En skyttegrupp med minst ett användbart fordon
* En ö
* Svenska röster
Småskaliga uppdrag på natten på SKärgården när det sköts lys och man låg och tryckte bakom någon gran.

Att kalla in flygunderstöd från Viggen när elaka ryska stridsvagnar körde sönder folkhemmet. Jävlar vad det small Grin
Svenska röster.. är inget tekniskt svårt, men det är många ljudfiler och få som bidrar med röst, men helt klart något sfp vill göra. Så helt klart något som vore uppskattat om vi fick hjälp med.

vad gäller ö, så om någon har intresse så har vi redan en 25% gjord men som behöver mer arbete.. om någon kan bidra där.

Vintersoldater osv.. vi får väl se Smile

nominesine... diskbänksrealism, i love it. Får göra till sfp's motto.. "When diskbänksrealism matters" Wink
Jag önskar att jag kunde göra öar, men jag vet fan inte ens var jag ska börja.

Hur många ljudfiler är det som måste spelas in till rösterna? Vilka ord, osv? Finns det en lista, så att man kan se lite mer exakt vad som behöver bandas för varje röst?
fanns en lista med meningar till arma1, vill minnas att det låg runt 300 fraser/ord
Om någon kan mejla/länka listan till mig ska jag göra ett försök. Men åter till ämnet. Fler grejer jag verkligen gillade med SFP4:
... Kpist m/45, AK4orna och de helgröna hemvärnsgubbarna m/59 med nätade hjälmar
... 80-talsnostalgin och Gåsöfjärdskänslan
... De fjuttiga engångspansarskotten
... Den omladdningsbara GRG:n och möjligheten att samarbeta med en laddare
... Siktet på granattillsatsen (har aldrig kunnat träffa något innan jag prövade SFP)
... Den lite svagare rekylen (kanonkul att skjuta automateld med de nyare grejerna som KSP-90)
... Stridsfordon 90 och Stridsvagn 122 (mycket användbara)

Grejer jag trots allt saknade:
... Svensk eye candy. Kan man inte damma av några grejer från den gamla FDF-modden och lägga dem som tomma skal under Empty >> Objects??? Lite parkerade Saabar och någon enstaka Volvo.

En meningslös addon jag skulle vilja se
... Svensk fågelskådare med kaffetermos, kikare och toppluva. Gärna med egen kanot. Någon måste ju upptäcka ryssarna först när landstigningen börjar. Perfekt för intron Smile
Redigerat av nominesine den 2010-03-17 11:28

Citera

nominesine skrev:... Svensk fågelskådare med kaffetermos, kikare och toppluva. Gärna med egen kanot. Någon måste ju upptäcka ryssarna först när landstigningen börjar. Perfekt för intron Smile


Klockrent Grin


Angående en ö så finns det en som är påbörjad som du skulle kunna kika på om du har lust. Den heter Gåsefjärden och ska efterlikna öarna runt Karlskrona för sfp:s 1981-scenario Smile

Det du behöver för att göra en ö är verktygen från BIS. De hittar du här: http://www.ofpec.com/addons_depot/ind...ails&id=67 Du behöver i första hand Visitor men du kan lika gärna installera rubbet när du ändå håller på.

Guider till hur du installerar och använder Visitor hittar du på denna sida: http://www.ofpec.com/addons_depot/ind...tu&type=is Beskrivningen gäller Arma men det mesta är giltigt för Arma2 också.

Sedan måste du klia granQ under hakan också så att du får ett konto på svn så du kommer åt Gåsefjärden Smile
exakt vi försöker jobba med 1981 scenario (och ett 2015 scenario). så gåsefjärden är ön vi vill ha.


...och du kaffetermosen fanns i SFP4.. om du hoppar in i sambands tgb:n (tgb 1112), så finns det en termos där Smile


Bifogar en bild på hur ön ser ut nu, tyvärr ingen som direkt jobbar med den. Men om du har lust så kontakta mig så hjälper jag dig.

Steg 1 är att fylla på med objekt, steg 2 är att få till fler svenska grejer för få den som skärgårdsön i ofp.
Granquist bifogade följande bild:bild:
gasefjarden.jpg
Okej, jag tar mig säkert vatten över huvudet (avsiktligt skämt), men jag är beredd att ge Gåsefjärden ett försök. Får väl lära mig göra öar genom trial end error metoden. Jag laddar ner Visitor och de andra prylarna och börjar mecka lite med grunderna i början av nästa vecka. Min mejladress är nominesine(a)hotmail.com, om det behövs koder och annat stuff för att ta hem de påbörjade öarna.

Snackade dessutom med Laggy, som är en av Ofpecs mest hängivna uppdragsmakare. Han var sugen på att låna ut sin röst till SFP. Om vi bara hittar en ledig helg borde vi kunna få ihop två röster på svenska. Återkommer när jag har något mer konkret att leverera, än ovanstående fagra löften.

Fler meningslösa 80-tals addons jag skulle vilja se. Listan kan egentligen göras hur lång som helst...
... Flakmoppe
... Volvo 240 med plyschtärningar i framrutan
... Raggare/moppekille med fjunmustach, träskor och jeansjacka. Gärna med ryggmärke som det står Saxon eller Eddie Meduza på (kan således användas i såväl bilen som på moppen)
... Kärring med konsumkassar
... Fyllo
... Orange telefonkiosk (ur funktion)
... Magnumrevolver till fyllot
orange telefonkiosk.. kan vi val fixa till on Smile

flakmoppe forsokte jag och ugga med till OFP men da det var daligt stod med animeringar sa gav vi upp.. nu finns det gott om stod for animationer Wink

Jag mailar dig imorgon med everything you need to know.. forutom just om visitor Smile
Allt som jag gjorde/jobbade med men som ingen brydde sig om ^^

Typ Tp47 (kom den ens med?)
Remington 11-87, Psg90
Hkp10, Hkp4

Gillade dock helheten i allting. Även om det tog fucking forever att få klart skiten och att det tog mycket energi och var emotionellt påfrestande.

Absoluta favoriten är dock Ikv91 som även är favoriten i A1 upplagan Smile
Redigerat av ugga den 2010-03-18 05:47
Behöver ni hjälp med att texturera lite objekt och dylikt till en skärgårdsbana, typ gula hus med vita knutar, skyltar annat svenskt skit man gärna vill se, så hojta till Wink En sån här bana ligger nog i allas intresse att få se i ArmA2! Grin

Citera

ugga skrev:
Allt som jag gjorde/jobbade med men som ingen brydde sig om ^^

Typ Tp47 (kom den ens med?)
Remington 11-87, Psg90
Hkp10, Hkp4

Gillade dock helheten i allting. Även om det tog fucking forever att få klart skiten och att det tog mycket energi och var emotionellt påfrestande.

Absoluta favoriten är dock Ikv91 som även är favoriten i A1 upplagan Smile

Evigt bittra Ugga.. av dina grejer är det bara hagelbössorna som jag aldrig varit fan av.... sen tyckte jag väl att tgb 30 med Luftvärnskanon var lite "orealistiskt".. men synd vi inte la in de..

Hkp10, hkp4 gillade nog alla.. har tom kollat på möjligheterna lägga in hkp4 i arma2 men den behöver mycket kärlek. Tp47 tror jag inte vi la in för den blev inte riktigt klar?


men håller med dig.. ikv91, vilken beauty Smile älskade uppdraget på skärgården när man var tvungen simma Smile

Citera

Tobe skrev:
Behöver ni hjälp med att texturera lite objekt och dylikt till en skärgårdsbana, typ gula hus med vita knutar, skyltar annat svenskt skit man gärna vill se, så hojta till Wink En sån här bana ligger nog i allas intresse att få se i ArmA2! Grin


yes ju mer dessto bättre.. första steget får ju någon börja placera ut objekt och rensa bort arma1 objekten mot arma2... men vi får väl se nästa vecka när nominesine kommer hem om han lyckas lista ut något Smile

Citera

granQ skrev:
hagelbössorna som jag aldrig varit fan av....


ARMRÖJBÖSSA! Typ enda Ingenjörsmtrl som fanns med ffs! Måste ha bredd på grejerna jue!! Smile

Citera

granQ skrev:
sen tyckte jag väl att tgb 30 med Luftvärnskanon var lite "orealistiskt".. men synd vi inte la in de..


Jo tjena, var en Brotgb-something-something och inte en tgb30 iirc (som faktiskt användes under försök -86 någonting för att öka eldkraften i broläget mot bla. inkommande flyg typ Su25)

Citera

granQ skrev:
men håller med dig.. ikv91, vilken beauty Smile älskade uppdraget på skärgården när man var tvungen simma Smile


Får bli mer sånt då!

En grej till jag kommer ihåg var hur man alltid valde pbv302 över strf9040 då 90-vagnen var felkodad och ai inte använde kannon... pebban ägde skiten ur allt vad BMP hette meddans 90:ian fick storstryk