Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Ny M90 Uniform till soldaterna [SFP]
Hejsan det här är första gången jag skriver på forumet, jag har nyligt börjat modda Arma, och började redigera m90 uniformen till soldaterna med hjälp av bilder från min egen.
Jag har lagt ner mycket tid på den och är mycket nöjd. Jag skulle vilja veta vad ni tycker om den? Och så undrar jag ifall det är möjligt att ändra ansiktena på karaktärerna, de vill säga redigera dit camo färg eller något Smile

img692.imageshack.us/img692/3176/60700732.jpg

MVH
Ulfen

UPDATE:
Mer bilder och nedladdnings länk Grin

Nedladdning:
http://rapidshare...s.zip.html

img20.imageshack.us/img20/4705/m90test1.jpg
img121.imageshack.us/img121/8093/m90test.jpg
Redigerat av Ulfen den 2009-12-25 21:33
Ansiktet kan man ju fixa själv att man har facepaint, om man tankar ner ett sånt ansikte.
går göra så de har speciella ansikten och namn, behövs kodas till nya identiter bara.

Går även göra så de pratar svenska eller coolare, engelska med svensk brytning.. svåra där är få voice actors.
svengelska, skojar du?

Citera

granQ skrev:
går göra så de har speciella ansikten och namn, behövs kodas till nya identiter bara.

Går även göra så de pratar svenska eller coolare, engelska med svensk brytning.. svåra där är få voice actors.


Har du möjligtvis någon länk till nån tutorial kanske? Grin
nix, men vi har en chatt med hjälpsamma individer, inklusive jag. Där vi gärna hjälper till.. kanske inte så mycket på julafton och denna veckan men annars så.

Det du behöver göra för ansikten är att definera nya "identities", och sen säger du att dina soldater endast skall använda dem. Så vi gjorde asiater till vietnam modden. Så när jag har möjlighet kan jag ta lägga upp koden så får du se.

Du kan ju gå med och hjälpa oss med SFP.. så blir det lättare, roligare och bättre för världsfreden Pfft

Citera

granQ skrev:
nix, men vi har en chatt med hjälpsamma individer, inklusive jag. Där vi gärna hjälper till.. kanske inte så mycket på julafton och denna veckan men annars så.

Det du behöver göra för ansikten är att definera nya "identities", och sen säger du att dina soldater endast skall använda dem. Så vi gjorde asiater till vietnam modden. Så när jag har möjlighet kan jag ta lägga upp koden så får du se.

Du kan ju gå med och hjälpa oss med SFP.. så blir det lättare, roligare och bättre för världsfreden Pfft
Ja jag hjälper jätte gärna hjälpa till med texturer osv Grin
Ulfen, du har möjligt vis inte lagt upp ditt infanteri någanstans så att man får pröva?

Citera

BernhardEwers skrev:
Ulfen, du har möjligt vis inte lagt upp ditt infanteri någanstans så att man får pröva?
Nej inte än men jag kan kanske ladda upp dem på Rapidshare eller någon annan sida lite snabbt senare ikväll nån gång. Är inte hemma just nu har firat jul hos flickvännen, men nog ska det nog gå an Grin

Citera

Ulfen skrev:

Citera

BernhardEwers skrev:
Ulfen, du har möjligt vis inte lagt upp ditt infanteri någanstans så att man får pröva?
Nej inte än men jag kan kanske ladda upp dem på Rapidshare eller någon annan sida lite snabbt senare ikväll nån gång. Är inte hemma just nu har firat jul hos flickvännen, men nog ska det nog gå an Grin


Super!Grin
Sådär ja, här har ni en rapidshare länk till soldaterna. Bara att snöra in i sfp addons mappen Grin skriv gärna vad ni tycker, t.ex ifall de är något som behöver ändras osv Smile

http://rapidshare...s.zip.html

Citera

Ulfen skrev:
Sådär ja, här har ni en rapidshare länk till soldaterna. Bara att snöra in i sfp addons mappen Grin skriv gärna vad ni tycker, t.ex ifall de är något som behöver ändras osv Smile

http://rapidshare...s.zip.html


Skitbra prövar nu (Y)

Citera

Ulfen skrev:
Sådär ja, här har ni en rapidshare länk till soldaterna. Bara att snöra in i sfp addons mappen Grin skriv gärna vad ni tycker, t.ex ifall de är något som behöver ändras osv Smile

http://rapidshare...s.zip.html


Jag fick tyvärr inte dina addons att fungera, dom är till arma1 va? jag har iaf prövat till både arma 1 & 2 men får inget resultat.

Citera

BernhardEwers skrev:

Citera

Ulfen skrev:
Sådär ja, här har ni en rapidshare länk till soldaterna. Bara att snöra in i sfp addons mappen Grin skriv gärna vad ni tycker, t.ex ifall de är något som behöver ändras osv Smile

http://rapidshare...s.zip.html


Jag fick tyvärr inte dina addons att fungera, dom är till arma1 va? jag har iaf prövat till både arma 1 & 2 men får inget resultat.

Jodå dom är till arma 1 släng in dem i
Bohemia Interactive\ArmA\@sfp_revision15 Grin

Citera

Ulfen skrev:

Citera

BernhardEwers skrev:

Citera

Ulfen skrev:
Sådär ja, här har ni en rapidshare länk till soldaterna. Bara att snöra in i sfp addons mappen Grin skriv gärna vad ni tycker, t.ex ifall de är något som behöver ändras osv Smile

http://rapidshare...s.zip.html


Jag fick tyvärr inte dina addons att fungera, dom är till arma1 va? jag har iaf prövat till både arma 1 & 2 men får inget resultat.

Jodå dom är till arma 1 släng in dem i
Bohemia Interactive\ArmA\@sfp_revision15 Grin


ok men jag har sfp-dc,gör det någon skillnad?
Ah jadu det vet jag faktiskt inte, jag har själv bara sfp15, Vet inte riktigt vars man får tag på modden om jag ska vara helt ärlig hade nog problem med att hitta SFP15 :s
Redigerat av Ulfen den 2009-12-26 14:02
sfp för arma1 blev lite tokigt.. håller jag med om.

och ACE splittrade allt.. sorry, men för svara på frågorna. Ja det spelar roll.

Vad Ulfen gjort är ju byta texturerna på några filer, därför måste det vara sfp 15 för kolla. SFPGrinC har andra filnamn.

Citera

granQ skrev:
sfp för arma1 blev lite tokigt.. håller jag med om.

och ACE splittrade allt.. sorry, men för svara på frågorna. Ja det spelar roll.

Vad Ulfen gjort är ju byta texturerna på några filer, därför måste det vara sfp 15 för kolla. SFPGrinC har andra filnamn.


ok men kan man få tag på revision 15 någonstans?

Citera

BernhardEwers skrev:

Citera

granQ skrev:
sfp för arma1 blev lite tokigt.. håller jag med om.

och ACE splittrade allt.. sorry, men för svara på frågorna. Ja det spelar roll.

Vad Ulfen gjort är ju byta texturerna på några filer, därför måste det vara sfp 15 för kolla. SFPGrinC har andra filnamn.


ok men kan man få tag på revision 15 någonstans?


Jag skulle vilja veta vars man kan få tag på nyaste versionen av SFP: Distant Conflict, så att jag kan köra en version till det också Grin
revision 15 innehåller ju typ 80-tals soldater och hemvärn och så som inte finns i DC