Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Arma 3 crashar konstant in-game
Hej!

har försökt söka över halva internet på mitt problem här utan något direkt svar och jag har ingen aning om vad jag skall göra.. Började för cirka 2 veckor sedan.. så fort jag har kommit in på en server/kampanj, laddat klart och ska börja röra mig framåt så kraschar spelet...

har provat följande.

sänka grafikinställningar - kraschar ändå.
utan moddar - kraschar ändå
utan workshop - kraschar ändå
helt "vanilla" - kraschar ändå
avinstallera och ta bort allt som har med arma3 att göra på datorn innan ominstallation - kraschar ändå.
kört sån validiering av fil på steam - kraschar ändå

nu har jag slut på ideér och det stör mig något oerhört då Arma 3 är egentligen enda spelet jag kör..

får alltid 2 olika typer av fel.

Arma 3: arma3.exe - Programfel
Instruktion på 0x0000000041890CEC refererade till minnet på 0x0000000041890CEC. Minnet kunde inte vara written.

Arma 3: arma3.exe - Programfel
Instruktionen på 0x0000000010009E78 refererade till minnet på 0x00000000F926C05E. Minnet kunde inte vara read

dags å byta Ram minnen eller vad skall jag göra?
funderar själv om det kan vara ram minnet, hur mycket har du och kör du mycket i bakgrunden? kolla med aktivitetshanteraren.
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Kör http://www.memtes... och se om du har något fel på RAM.

Testa att installera något annat (modernt, systemkrävande) spel och se om det funkar som det ska.
Windows 7, 8 o 10 har inbyggt memtest, testa att köra den, https://technet.microsoft.com/en-us/m...00221.aspx
har kör igenom memtest vid tre tillfällen nu utan att datorn identifierat något problem, passade även på att installera "witcher 3" å lät datorn belastas ordentligt (grafikkortet fick la det tyngsta lasset).. inga problem där heller med någon crash eller så.. kör lite andra spel med utan några konstigheter. Känns som ätt det bara är Arma 3 som bråkar..
Har du testat att göra en "Verifiera Spelcache"? https://support.steampowered.com/kb_a...&l=swedish
hur mycket ram minne har du?
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Yepp, kört en "verifiera integriteten hos spelchachen" och det verkar inte vara något fel där heller, dock har jag upptäckt att om jag går in i
"den här datorn / dokument / Arma3" och raderar allt innehåll så är Arma spelbart i cirka 2 timmar alternativt till nästa gång jag startar spelet innan samma problem uppstår igen Facepalm

För tillfället har jag 4 tycken stickor ā 4GB, dvs 16 GB.
minnena är ett gäng Vengance LP DDR3 1600Mhz 4GB.
(haft dom sen dem var nya typ.. så dem har ett par år på nacken.)

Citera

Royalfikon skrev:

Hej!

har försökt söka över halva internet på mitt problem här utan något direkt svar och jag har ingen aning om vad jag skall göra.. Började för cirka 2 veckor sedan.. så fort jag har kommit in på en server/kampanj, laddat klart och ska börja röra mig framåt så kraschar spelet...

har provat följande.

sänka grafikinställningar - kraschar ändå.
utan moddar - kraschar ändå
utan workshop - kraschar ändå
helt "vanilla" - kraschar ändå
avinstallera och ta bort allt som har med arma3 att göra på datorn innan ominstallation - kraschar ändå.
kört sån validiering av fil på steam - kraschar ändå

nu har jag slut på ideér och det stör mig något oerhört då Arma 3 är egentligen enda spelet jag kör..

får alltid 2 olika typer av fel.

Arma 3: arma3.exe - Programfel
Instruktion på 0x0000000041890CEC refererade till minnet på 0x0000000041890CEC. Minnet kunde inte vara written.

Arma 3: arma3.exe - Programfel
Instruktionen på 0x0000000010009E78 refererade till minnet på 0x00000000F926C05E. Minnet kunde inte vara read

dags å byta Ram minnen eller vad skall jag göra?


Det är inte fel på din hårdvara, det är sedan Apex kom ut som div. buggar har uppstått. För mig så kan det handla om att få detta meddelande 2-3ggr innan det funkar som det ska och därefter har jag inga fler problem med spelet eller att spelet kraschar.
MSI Mpower z87, Intel Hashwell i5 4670 3.4 @ 4.5ghz, 2x SAPPHIRE VAPOR-X R9 280X 3GB GDDR5, Kingston 16ram, Samsung Pro SSD 120gb (os) Samsung Pro SSD 120gb (games) 4x 500gb hdd, Corsair 750w, Corsair Hydro H90 (Cpu) Antec KÜHLER H2O 620 (GFX),
*3x140mm fans.
Nu har det nog löst sig, inte varit med om någon crasch på ett antal spel tillfällen.. så om någon admin vill städa lite i forumet så går de bra att ta bort detta inlägget.

tack för snabba svar och er hjälp.
Vad gjorde du som löste problemet? kan vara vettig info för andra med samma problem