Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Förslag/idéer till uppdrag
Tjena boys!

Om jag skriver i fel tråd ber jag om ursäkt, så bara att flytta på den isf.

Men tänkte mest bara se vad för typ av uppdrag ni är intresserade av.

Jag har en ca 7 år i ryggraden av uppdragsbyggande i arma 3, så klarar av en hel del.
Kan bygga alla slags uppdrag, RP-PVP, COOP75 pers.


Men för att jag ska kunna göra något roligt, är jag intresserad av vad ni tycker är roligt.

Modernt krig, Vietnamn, WW2 osv. Samt typ patruller, SF, role-play uppdrag osv.

Ge förslag så meckar jag ihop något av allt som typ nämns Smile (inom rimliga ramar! Pfft)
Personligen tycker jag om uppdrag där vi har low-tech gear (iron sights, inga thermals på fordon, rockets istället för missiles etc etc).
Låter grymt! Saknar lite stämningen från OFP och kanske i viss mån Arma 1 med mer basic och gritty kalla kriget. Järnsikten och enklare gear är nice Smile

Tror bästa är om missionet går att skala lite beroende på deltagande men är såklart inte helt enkelt alltid
Imponerande med 7 års erfarenhet av Arma-3 Wink Men jag förstår vad du menar.

MASSIVA KRIG med Flyganfall, Helikoptertransporter, Stridsvagnar och Explosioner.

Jag skiter i tech-nivån så länge det exploderar.

Sen som Dahlgren säger så är det kalas om uppdraget skalar så att det är spelbart med mindre antal deltagare (och mer) än vad som det kanske är tänkt.
All utrustning ska gärna vara förberedd från början också så att man inte ska stå och plocka i lådor.
Synkade frekvenser på TFAR.
Ja, undvik helst arsenal och lådor där folk kan stå o gräva runt, se till att alla har vad de behöver när spelet startar så man kan utgå direkt eller i alla fall sitta upp eller vad man nu ska göra om gruppcheferna behöver ha en snabb brief först.
Håller med om tech-nivå. Nån gång ibland kan det vara skoj att glida runt med värmesikten och superkittade M4or (gärna när man kör som en liten SF-styrka mot en övermäktig fiende) men för det mesta gör begränsningar i utrustningen att uppdragen blir roligare, man tvingas skärpa sig mer osv.

Detsamma gäller sambandsmtrl, tycker det har varit väldigt kul att köra med att endast plutc och gruppchefer har radio t ex. Blir en helt annan utmaning att leda och organisera då.
Och mindre förvirring som gruppchef än när skyttesluskarna står och sjunger på Macarena över kortdistansradion Cool
Verkar som enklare vapensystem och äldre dagar är efterlängtat! Låter spännande!

Och radiosnacket gäller de bara att någon med kraftig röst säger till ordentligt så borde folk lyssna.


Ska se om jag kan leverera något med de förslag som kommit upp! Smile
Vietnamn är alltid uppskatat vad jag har märkt här
"Tryck, Tala, Tänk"
Har alltid velat se något av ett överlevnads uppdrag.

En bataljon har blivit totalt förstörd utav övermäktiga fiender, spelarna är överlevande men det har varit kaos och man har tagit enorma förluster så man har inte någon direkt organisation längre. Man var tagna helt oförberedda så man saknar mycket materiel och vissa saknar tom riktiga vapen och utrustning. För att överleva måste man organisera sig och ta sig bort från fiendens linjer och in i vänligt område.