Visa ämne
 Skriv ut ämne
Är jag dum?
Hej!

Är jag dum eller är det något fel på mitt SFP?
jag får ingen bild i siktet och samtidigt misstänker jag att eftersom det är arma så kanske det finns någon knapp eller liknande för att slå på det.

i.imgur.com/crL4Wtm.jpg
Det ser ut som om du har stängt av Picture-in-Picture (PIP), sätt på den i inställningarna i Arma.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Det ser ut som om du har stängt av Picture-in-Picture (PIP), sätt på den i inställningarna i Arma.


ArmA 2 har väl inte PiP? Det där ser ut som ArmA II va?
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
det där är arma 2, definitift.

Edit: har inte använt SFP i arma 2 men tror dock inte att du behöver trycka på någon knapp för att kunna använda siktet, skyddet är ju redan avtaget/lyft enligt bilden. Kan vara modden som pajat efter någon update i arma eller sådant?
Så är der säkert.. Jag pajade sista releasen av sfp arma2 för alla skall spela arma3.. Its 2015!
Ops, I did it again!
Så fort jag ser något om Arma så tror jag att det defensivt handlar om Arma 3. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Det är ju det nya siktet, "hardcore pro aim" För att göra spelet lite svårare.
Jag kanske minns fel, men jag vill minnas att en närstående berättade att de blev tränade att skjuta så, med den främre linsskyddet nerfällt. Låter det helt galet? Smile Tror de också skulle skjuta med båda ögonen öppna, men ändå det är knappt så jag tror på det. Då tror jag mer på att jag (som vanligt) missförstod vad som sades till mig. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Båda ögonen öppna stämmer. Det är som när man skjuter hagelbrakare.
Att ha främre delen stängt verkar lite dumt, den kan ju vara bra om man vill vänja ögonen vid rödpunkten (man ska på någotvis se igenom etc osv)
Men det är ju inte så att man aldrig tittar igenom det.
Funderar på om det kanske bara var så under träningen för att de skulle vänja sig med att hålla båda ögonen öppna, men jag vill minnas att jag fick det förklarat för mig att det är för att fienden inte skall se rödpunkten på håll. Vilket jag ifrågasätter, för militärsikten är väl designade att endast reflektera ljut åt ett hål (mot skytten).
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
http://www.aimpoi...tt-skytte/
Perfekt! Jag hade rätt! Grin
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
misstänker att det är Arma2 och siktet saknar _ca textur. Är en gammal fin SFP tradition att Final releasen för varje armatitel är borked Smile
granQ har nog provision på armaförsäljningen i Sverige...?
Fast till ofp blev den bra, det var visserligen innan provisions avtalet...

Citera

Pappak skrev:Är jag dum eller är det något fel på mitt SFP?


Vart laddade du hem SFP ifrån?
Om du kollar till höger på anrop.se när du är inloggad så finns det en vy med två nerladdningslänkar för SFP till A2.
Se till att hämta sfp final först och därefter hämta och applicera patchen.. Se om det löser ditt problem.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
För fyra öl skulle jag kunna lägga en helg på fixa till det.