Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
[OP] USMC AMPHIBIOUS ASSAULT ON PANTHERA
Fråga: "Inga addons" - ingen TFAR?

I såfall, varför? Substitut?
Modsen kommer innomkort. håller på att fixa updraget lite mera. det som ser utt att ändras är AGM till ACE3.
Efter kvällen så kan man väl säga som så här.
ACE3 advanced medical är skithäftigt men man måste verkligen kolla inställningarna i modulerna innan man kör igång om 2 veckor, för det var inte helt uppenbart hur det skulle fungera.
Värt att lägga till är väl att det ser lite klent ut på stab sidan, vi lär komma att behöva lite hjälp där!
Finns det möjlighet att ta del av sambandsplanen för detta mission?
i.imgur.com/aCT29Qe.png
ja det är absolut möjligt, om du har tid så kom in på TS någon dag och snacka med granQ eller mig så kan dom förklara. Nibbles har bra koll med!
Skriv upp den på OP sidan istället Tordin.
det är updaterat i updraget nu.
Redigerat av Tordin den 2015-05-27 12:45
SÅ hur ser bemanningen ut inför söndag? Hur många mer än de 24 från Anrop ska vara med? Vad är de för "typer" (dvs USMC, Sälar? Utlraüber SOCOM?, Gubbar i blåkläder?) Dvs vad har de för beväpning? Så jag vet hur jag kan använda dem.
vi har en 23 st anropare. 22st ssg, samt 10 st swebat. alla dessa är usmc.
SOD141 har inte gett klara nummer än, men jag väntar mig kanske en 6-8 st som är specops. vi har ju även en anrop späjal fårcses snajper grupp.

grupperna har samma utrustning som innan, så infanteri med lite pang pang kapacitet. du kan ju ge special vapen till grupperna när vi väl har startat.
Ok.

Då kommer det bli 2 Plutoner med USMC som kommer att kriga. SOD141 får springa omkring och reca som förra gången.

USMC1 C GranQ (inkl Swebat)
USMC2 C "Någon SSG"

USMC2 kommer att meddelst båtar samt beväpnade till tänderna med AA och AT landstiga på Panthera på samma ställe som förra gången och skyndsamt Ta,Rensa flygplatsen.

USMC1 kommer att lasta upp så många Bradleys som det går och på snarast möjliga sätt att understödja USMC2 i tagandet av flygplatsen.

SälGrupp1 kommer att landstiga tillsammans med USMC2 men kommer inte att delta i tagandet av flygplatsen utan kommer att framrycka till "nästa" mål och agera eldledning åt flygunderstödet. SälGrupp1 tillser att C Log (aka Storage Master) fixar fram en LaserDesignator till dem om de saknar sådan.

Flygunderstödet kommer att "ligga bakom fronten" och skjuta ner de mål som SälGrup1 målar alternativt de som blir anmälda som "extra viktiga" från Marken.

Beroende på hur ACE3 fungerar så kommer sjukvårdarna antingen att gå med respektive PlutC eller att åka med varsin Transporthelikopter för att kunna flygas in och sköta medicinerandet i dessa.

TP-Helikoptrarna kommer att så fort luftrummet vid flygplatsen är hyfsat säkrat att bistå C Log med att transportera fordon över till Panthera. Deras huvuduppgift är dock att transportera skadade eller övrigt.

Prickskytte gruppen underställs SälGrupp1.

När Flygplatsen är säkrad så kommer USMC1 att framrycka med hjälp av Bradleys och Appostlahästarna till det mål som SälGrupp1 anser vara lämpligast (typ det närmsta med minst Fi)

USMC2 kommer att så fort som deras pluton är återställd efter "invasionen" följa på USMC1 och bistå dem i Tagandet av nästa punkt. Finns det Bradleys att tillgå så används dessa annars används de lättare fordonen.

Sedan växelvis framåt.

Då vi inte har folk att säkra flygplatsen under operationen så kommer vi inte att använda Flygplatsen som FOB el liknande utan den USMC pluton som inte ligger längst fram tillser att det finns ett område som kan användas för att transportera in och ut skadade/förstärkning
Redigerat av nibbles den 2015-06-04 10:05
Uppdaterat Tordin på våra siffror.

Vill du ha någon genomgång med PltC innan Op Nibbles?
Vänta, är det Joint-OP med 3 (4?) organisationer? Shock Man kanske skulle se över om man har tid att vara med ändå..? Frown
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Chris> Ja är du inte med här så missar du något.

Carlbark> Njae. Se bara till så att ni har alla på plats med rätt Addons osv så blir det nog bra. Ni kommer att få sköta plutonerna väldigt fritt så länge som ni överlag går dit jag säger så det kommer inte vara konstigheter.
Check. Vi har i nuläget 3 Skyttegrupper enligt egen organisation, vi var ute efter en Bradley (har en dedikerad vagnsbesättning som gärna tar tillfället i akt.) Går det att fixa tro? Den behöver inte vara underställd vår egna pluton.
Det finns 6st så så fort som Flygplatsen är säkrad och de är överkörda så kan ni få.
Men första "smällen" blir utan.
Känns som om jag har ett mycket större ansvar helt plötsligt Pfft
Jajemän, mycket ansvar! Alla som sitter i crew har vädligt mycket ansvar över att få sina saker att fungera felfritt!
Tordin, skaffa irccloud på mobilen..folk försöker nå dig.
Kommer det något uppdrag så man kan 100%a sina mods innan spelstart?