Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Steal the Vehicles
Steal the Vehicles, symmetrisk 32 vs 32, går ut på att varje lag kämpar om att ha kontrollen över fordon på ön. När ett lag har kontrollen över ett fordon så tickar en klocka och räknar upp tills en förstämd tid har uppnåtts. Det laget som når dit först vinner.
Som hjälpmedel finns MH-9 (Hummingbird), den första är gratis men man kan alltid vart som helst beställa en ny och beroende på vad som är inställt innan matchen startar så dras tid ifrån lagets klocka varje gång en ny behövs.
Spelet utspelar sig på dagen, men nattspel går att ställa in.
i.imgur.com/lchJKad.png

Källa: Steam Workshop
Redigerat av Chris_Acrobat den 2015-04-03 07:13
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Detta uppdrag är i princip klar, men innan jag delar ut den skulle jag vilja testköra den genom att köra den med min dator som server. Är det några som kan tänka sig att vara med innan fredag, så kan jag se till att den ligger på Anrop-servern på fredag!
Skulle samtidigt vilja ha hjälp med att fånga en bra omslagsbild till uppdraget.

Hur många är det som kan nu mitt i veckan? Jag tror att spelet fungerar bäst om man är minst 6 pers.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag har möjlighet denna veckan tror jag.. Har vi möjlighet på torsdagen någon gång?
Beja Hajen
Jag borde kunna vara med. Ska leta bild.
Här är en bild:
http://www.fxguid...jpg?8c65b4
Jag kanske kan hoppa in, om mer folk behövs.
You are unique. Just like everyone else.
Låter jävligt GTA, måste provas! Grin
Som en "unsung hero beta tester" så kan jag rekommendera Chris uppdrag Smile det är sjukt kul
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima

Citera

Tomten skrev:

Låter jävligt GTA, måste provas! Grin

Faktiskt inte en helt felaktig beskribelse. Pfft
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Den hade varit perfekt om den inte såg så copyright ut. Pfft
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

trajanus skrev:

Som en "unsung hero beta tester" så kan jag rekommendera Chris uppdrag Smile det är sjukt kul

Det är såna kommentarer som får mig att underprioritera skolarbete. Pfft
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Citera

trajanus skrev:

Som en "unsung hero beta tester" så kan jag rekommendera Chris uppdrag Smile det är sjukt kul

Det är såna kommentarer som får mig att underprioritera skolarbete. Pfft


Skolan kommer alltid först Smile
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima
Uppdraget är nu släppt och uppladdat på Steam Workshop och Anrop-servern! Smile
EDIT: Även uppdaterat första inlägget. ZiP, varför fungerar inte Steam-bilder? För att de saknar ".jpg"?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Korrekt, släng upp de på imgur!
Fixat! Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag funderar på lite ändringar som skulle kunna förbättra spelet. Jag tänker just på kritiken att den som kommer fram först vinner. Även om jag inte håller med den själv så bör den ändå adresseras.
Jag har två tankar i huvudet just nu, som båda kanske kommer in men endast som valbarhet inte tvång.

Citera

1) Krympande bana
Att ju längre bilen är hållen desto mindre yta har det ledande laget att köra på, så att i slutet kan det laget som är påväg att vinna endast köra omkring flygplatsen och det blir lättare fför det andra laget att ta fordonet och komma ikapp. Skall dock självklart ta hänsyn til vad som händer om det ledande laget får tag på bilen utanför sin zone, men det får jag återkomma med.


Citera

2) Period-spel
När en period är nådd (halvlek?) så flyttas bilen tillbaka till mitten och det ledande laget flyttas till sin spawn. Detta kan hända en gång eller för båda lagen när perioden är nådd.


Ingen av dessa kommer förmodligen in snart dock, för nu har jag annat att fokusera på. Men jag kan ju dock tillägga att jag håller på att kolla om jag kan förbättra reparations-delen och byta ut den mot ett eget skript. Till exempel att alla kan reparera men att bara en kan göra det gratis, samtidigt ska jag fördröja tiden det tar att reparera.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Ny version framarbetad. Hur många är på att köra? Om du är med Tomten så lovar jag att vi kör med ACRE!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Tomten är intresserad, lägg upp en OP så man kan signa. Smile
Har fortfarande inte OP-rättigheter. Pfft
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Men fan, dags att någon ger dig det för i helvete satan!