Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Operation Höst Dimma
Tankar och funderingar om Operation Höst Dimma.
http://anrop.se/operations/edit.php?i...php?id=326

Är som sagt ett uppdrag som vi körde 2012 i arma2 som får en totalt renovering från grunden.
Historien var bra då och håller förhoppningsviss ännu.

De finns en film men tänkte undvika att länka den för att inte förstöra för dom som inget vet om uppdraget.
Fanns även ett uppföljande uppdrag Operation Höst Storm och jag kan avslöja att jag personligen dog mycket dramatiskt i de ca 5m från räddningen.

Tidsschema
Tisdag den 7/4 kl 18:00, Platserna låses upp för alla som vill delta.
Fredagen den 24/7 kl2000, Uppdraget börjar...
Redigerat av Grip den 2015-03-30 07:56
Trevligt, ser jag fram emot! =)
Hoppas vi använder SFP ryssar eftersom att de känns mer 90 tal.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Platserna har nu öppnats upp även för dom som inte var med förra gången.

Ta en roll som passar dig! Jag rekommenderar inte nybörjare att ta ledar roller på detta OP.
Är sugen på att leda, dock sist jag tog en sådan roll blev befäl till radio på nått sätt. Så jag tänkte bara säga vad jag planerar och om platsen är ledig på fredag efter jobbet och ingen här sagt åt mig att inte välja den platsen så plockar jag den. Så blir alla glada ^__^
Altså, det kan ha varit jag!
Bra jobbat allihop. Trots att de inte fanns någon respawn tog sig över hälften igenom hela uppdraget och 3/4 tog sid till de sista riktiga uppdrags delen. Bra jobbat och trevligt att anrop visar att vi kan köra lite svårare spel med. Ska försöka göra en uppföljare då så många klarade sig och jobbade på bra för att de skulle bli en bra spel upplevelse.

Den första lilla incidenten var väntad vart exakt samma sak när vi körde uppdraget i Arma2. Men jag tror att läxan gick in och både kommunikation och seriositeten vart bättre.

Om gruppcheferna kunde ta sig några minuter att skriva ner vem som ingick i vilken grupp och i vilken roll(vart lite ändrat från slots sidan) så vore de uppskattat så ska vi se om de blir samma grupper nästa gång med...
Dunder (som det står på OP sidan)

Gruppchef: granQ
Stf.Gruppchef: ZiP
PK-Skytt: Vort
RPG-Skytt: HellquistL
PK-Laddare: Armandur
RPG-Laddare: IISwede
Tor
Plut Chef: Dokuro
Medic/Radio: Grip
Skarpskytt: Nicke (Som blixtrade och dundrade lite också)
Altså, det kan ha varit jag!
Blixt
Chef: Niklas
stf chef: lonewalker
Pk skytt: Sango
pk laddare: davidholims
rpg skytt: trajanus
rpg laddare: soodis
lallar runt/skytt: Victor (voze?)
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima