Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
NATO eller SFP?
NATO NATO 44%[8 Röster]
SFP SFP 56%[10 Röster]
Totalt antal röster : 18
 Skriv ut ämne
NATO eller SFP på OP?
Jag gör ett OP och funderar på vad vi ska spela som.
Det utspelar sig på Stratis där CSAT har invaderat och tryckt tillbaka NATO som nu endast håller flygplatsen. AAF strider också mot CSAT men ser helst att även NATO lämnar deras ö så de kan även rikta bössorna mot NATO.
Vi är inkallade som förstärkning till NATOS styrkor och anländer till Stratis med USS Nimitz.

Nu är frågan om vi ska komma som NATO-soldater och använda deras utrustning eller som svenska soldater med utrustning från SFP?
Alternativ 3: Spelar ingen roll.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Skulle vara kul med ett vanilla OP som NATO
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
i detta fall nato. Tycker att funktionaliteten är viktigt också, är det många olika element som ska samverka så är det viktigt att de alla funkar, alla apc fungerar osv....
Om vi ska slåss mot CSAT så borde vi spela som Vanilla NATO. SFP soldaterna ser bara konstiga ut i kontrast mot CSAT.
Safety First, Humans Second
inte för jag är objektiv.. men vi kör alldels för lite med SFP 2035 style.

Finns ju samma som nato fordon (förutom huntern typ) och vår stealth drönare användes för lite i OP.
Jag är själv rätt sugen på SFP-grejer och hade inte ens tänkt på att det finns 2035 där också. Ska kolla på det! Cool
Drönare kan vi absolut ha nytta av i mitt OP.
RHS US med ett SFP SOG team som rekogniseringspatrull man stöter på under missionet? Wink
ja, varför inte RHS??
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to