Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Träningsdags 101
i.imgur.com/aP3iSGd.jpg

Träningarna kommer vara indelade i 3 omgångar, två rätt lätta moment där man blandar grunderna i spelmekanik med militär tänk. I den tredje delen så knyter vi ihop vad vi har lärt oss med fordon och alternativa taktiker. Dessa taktiker är baserade på svensk militärtaktik, som blandas mycket med Arma3 som spelmotor. Detta för att skapa spelare som kan förstå när någon refererar till "linje" såväl "svärm" såväl "växelvis framryckning" men också tänk på fordonshantering eller radiokom.

Vi kör SFP ACRE2 CBA samt AGM.

i.imgur.com/BGTjyAJ.jpg

AGM menyer, vad man använder, hur att använda.
Radio, vanlig 343 samt 148, kanaler, volym, basic.
Radio kommunikation, hur att ta upp samtal, avsluta, tänk före tala.
Lätt gruppfördelning, skyttepar, framryck.

i.imgur.com/G9VTURY.jpg

Mer ingående på gruppdynamik, formationer och framryck.
Hur att inta områden, skillnad mellan förläggning samt skog tex.
Olika hjälpmedel i strid samt övertagande och rollspecifika uppgifter.
Användande utav GRG AT gentemot fordon.
Om tid finnes även fordon.

i.imgur.com/q1ijeut.jpg
Redigerat av SkaGGet den 2015-03-12 10:21
Stay frosty !
Mycket bra, stor eloge ska du ha!
Redigerat av Tomten den 2015-03-08 00:55
Grymt initiativ Smile
Kommer bli trevligt och förhoppningsvis skapar en starkare grund för spelare.
Stay frosty !
tack skägget. Har tjatat om detta men förstår att alla kanske inte har lust och tid att lära ut. Men perfekt för alla lite nyareSmile
Får jag skriva det här?
Mycket bra Skägget! Det här ser jag fram emot. Smile
Länk till ST Hud som pratades om:

http://www.armaho...p?id=18949
Stay frosty !
Riktigt bra skägget.
Ser fram emot resten.
Mod, kraft och spänst
Bra jobbat Skägget!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Kanonbra genomförande på övningen i måndags.

En liten tanke bara.. iom att vi i onsdags körde/lärde oss ACRE2.
Borde vi inte ta TFAR som radio vid nästa tillfälle? Så man lär sig alla kommandos på de radios Anrop.se faktiskt använder sig av.

/Holmis
----------

Det finns bara ett I5 och det är nedlagt.
God ide men nej Smile

Tanken är att vi hela tiden tar med oss det vi lärt oss, så vi snabbt går vidare med kunskapen. Så att ändra system är ju kontra-produktivt typ. Så vi kör med ACRE rakt genom och kör på det som grundmodell. Sen kanske man kan ta en mera radio-träning om folk vill eller göra en instruktionsvideo likt de gamla jag och Toktotte gjorde:
http://anrop.se/f...ad_id=1981
Stay frosty !
är fortfarande besviken över tiden, onsdag är jävligt opassande! rent utav elakartat.
nej, onsdag e bäst!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Tjo gott folk!
Behöver man signa upp sig för onsdag eller räcker det att dyka upp?
man ska signa upp sig generellt, du tar ingen skada av det! det är inte så värst svårt eller hälsovådligt att göra det! så vet man hur många som kommer!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Är du säker på att du dyker upp ska du självklart ta en plats! Är man däremot osäker eller inte kan planera, ska man inte ta någon och istället bara dyka upp ifall man bestämmer sig för att vara med trots allt.

Citera

matheez skrev:

man ska signa upp sig generellt, du tar ingen skada av det! det är inte så värst svårt eller hälsovådligt att göra det! så vet man hur många som kommer!


Jag hade lite svårt att hitta var man signade upp sig, letade i forumet osv.. Men så var det ju bara längre ner på sidan 😀

Citera

Husky skrev:

Citera

matheez skrev:

man ska signa upp sig generellt, du tar ingen skada av det! det är inte så värst svårt eller hälsovådligt att göra det! så vet man hur många som kommer!


Jag hade lite svårt att hitta var man signade upp sig, letade i forumet osv.. Men så var det ju bara längre ner på sidan 😀

Här registrerar du dig: https://www.anrop.se/operations/opera...php?id=310
Vilket du redan har gjort. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

SkaGGet skrev:

Länk till ST Hud som pratades om:

http://www.armaho...p?id=18949


Citerar det jag skrev, folk som ville ha klient addonet ST Hud; följ länken ovan.
Stay frosty !
Får be om ursäkt för min frånvaro. Mitt sovschema är åt helvete. Ställde klockan till 19 men vaknade inte. Frown
Seriöst...