Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
JSRS mördar script(?)
Enligt en källa Falken grävt fram på darknet (typ) har det nu framkommit att JSRS tydligen ska mörda script och vara allmänt elakt överlag. (Källa: http://forums.unitedoperations.net/in...t-release/)

Frågan blir således: Vad ska anrop ha för policy angående detta? Är effekterna märkbara? Vad finns det för alternativa ljudmoddar utan desa problem?
Diskutera.

cdn.phys.org/newman/gfx/news/hires/2012/aharpsealpup.jpg
Förstår jag rätt ifall jag som inte använder JSRS möjligtvis kan få sämre prestanda i ArmA 3 ifall någon annan använder JSRS, även om servern inte kräver att man har modden?

Isåfall så känner jag att det är ganska tråkigt när ArmA 3 redan lider av medelmåttig prestanda i strider.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Testa att kör JSRS på en fredagsmys, stäng av systemet, reboot med Speed of Sound.. se om det är någon större FPS skillnad för dig.
Stay frosty !
Visserligen längesen jag körde själv nu, men borde inte anrop märkt att jsrs buggar med tanke på att vi är rätt många som (vad jag minns) kör med det?
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Läser man den där tråden så verkar det mest vara att jaynus (ACRE2 dev) är sur för att hans patchar inte blev använda.
RPT-loggen är ju svårt att veta vad den berodde på då det inte framgår vilka andra moddar de körde.
Sen som Arch skriver. Anrop borde ju har märkt något för med tanke på att väldigt många kör JSRS redan.

Citera

nibbles skrev:

Läser man den där tråden så verkar det mest vara att jaynus (ACRE2 dev) är sur för att hans patchar inte blev använda.
RPT-loggen är ju svårt att veta vad den berodde på då det inte framgår vilka andra moddar de körde.
Sen som Arch skriver. Anrop borde ju har märkt något för med tanke på att väldigt många kör JSRS redan.

Men är det inte väldigt många som har problem då? Wink
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Tomten skrev:



Frågan blir således: Vad ska anrop ha för policy angående detta? Är effekterna märkbara? Vad finns det för alternativa ljudmoddar utan desa problem?
Diskutera.


När senast hade anrop en policy angående något? Wink
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Min mening var absolut inte att tvinga på Anrop någon form av standard. Tyckte bara att JSRS tydligen är ondskefullt var något som var värt att dela. Dock så blir det ju lite problematiskt om JSRS dödar t.ex. scriptet som reducerar AI's super aim.

Om det är ett problem eller inte låter jag någon betydligt mer kunnig ta reda på.

EDIT: Enligt tester genomförda av 506th Infantry Regiment Realism Unit så resulterade ett ban på alla JSRS i en 300-500% ökning i Serverprestanda
Redigerat av Falken den 2015-02-19 03:31
Safety First, Humans Second

Citera

Archangel skrev:

Visserligen längesen jag körde själv nu, men borde inte anrop märkt att jsrs buggar med tanke på att vi är rätt många som (vad jag minns) kör med det?


AI tenderar att Aimbotta trots scripts. Kan vara pga. JSRS
Safety First, Humans Second

Citera

matheez skrev:

Citera

Tomten skrev:



Frågan blir således: Vad ska anrop ha för policy angående detta? Är effekterna märkbara? Vad finns det för alternativa ljudmoddar utan desa problem?
Diskutera.


När senast hade anrop en policy angående något? Wink

Haha håller med. På tomten låter nästan som att detta är en seriös grupp Pfft
Får jag skriva det här?

Citera

matheez skrev:

Citera

Tomten skrev:



Frågan blir således: Vad ska anrop ha för policy angående detta? Är effekterna märkbara? Vad finns det för alternativa ljudmoddar utan desa problem?
Diskutera.


När senast hade anrop en policy angående något? Wink


Kodord Schnuklie, ringer det några klockor? Wink

Citera

SkaGGet skrev:

Testa att kör JSRS på en fredagsmys, stäng av systemet, reboot med Speed of Sound.. se om det är någon större FPS skillnad för dig.


Tyckte INTE "Speed Of Sound" lät ALLS som i preview-youtube klippet så jag vart grymt besviken på "SoS"
Redigerat av Hagelbocken den 2015-02-19 12:05
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan

Citera

Falken skrev:
EDIT: Enligt tester genomförda av 506th Infantry Regiment Realism Unit så resulterade ett ban på alla JSRS i en 300-500% ökning i Serverprestanda


ZiP som är vår server performance manager kanske borde ta detta beslutet?
Det blir en stor överhalning av ljudet i Arma3 1.40 så det finns en risk att folk förlorar motivationen att köra ljudmoddar. Det har iallafall jag gjort, i och med att jag är på dev-branch. Dessutom blev jag besviken på både SOSP och JSRS Dragonfyre.

Annars har LJ släppt "Lite"-versioner av JSRS som bara innehåller ljud-filer, och helt saknar scripts.
Brisse utveckla gärna lite..
Är ljudet i 1.40 så awesome att ljudmoddar inte längre ger något "värde" eller är det så att 1.40 inte funkar så bra med ljudmoddar och därför blir upplevelsen sämre?
Jag menar att ljudet är bättre, och att en del kanske tycker det ligger på en godkänd nivå, och därmed inte vill hålla på att böka med ljud-moddar.

Denna vecka ska de förmodligen lägga till "environmental effects" så att skotten låter olika beroende på vilken miljö man är i. De la in samples för sånt redan förra veckan, men det är inte konfigurerat än.

Nästan alla vapen har fått nya samples, och man kan höra eldstrider på längre avstånd nu.

De har ett nytt system för "sonic cracks" eller "bullet snaps" också, så nu är de positionerade i tre dimensioner. Innan var det bara två dimensioner. Ljudet spelades upp inne i huvudet på lyssnaren. Nu hör man var ljudet kommer ifrån.
schysst, får ta pröva dev snart, verka riktigt sweet. Kanske så sweet att man borde köra en OP på det också.. men då funkar väl inget Sad
För er som har missat.
Om ni vill pröva den nya ljud-uppdateringen (stable-ish) så finns en ny Release Candidate ute: Arma3Update140RC
Redigerat av Chris_Acrobat den 2015-02-26 00:41
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Environmental effects och attenuation filter hann tyvärr inte bli klart för 1.40, så det finns några saker att se fram emot i 1.42 också. Smile