Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP Krösamos 3
http://anrop.se/o...php?id=291
spawnar vi på samma ställe?
Japp.
Är inte detta ganska likt förra op krösamos??
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Detta är i princip krösamos 2 med lite fixotrix för att anrop inte lyckades slutföra det missionet.
Står det RBS90 i basen nu? Smile
Nä dem skjuter ju inte så jag använder det här istället:

http://forums.bis...ial-script
Funderat på att vara med som pilot.... nu när det finns respawn; )
Det var en del som nämnde att det laggade. Jag personligen hade inga sådana problem så jag tänkte vi kunde undersöka vidare.

* Vilka hade problem med att det laggade (mer än vanligt då alltså)
* Var det hela tiden eller bara ibland?
* Vilka moddar körde ni med mer än de som stod i listan (dvs clientside som jsrs osv)
Jag hade otroliga problem med lagg. Allt började fint, men ju mer jag närmade mig "inlandet" så började det lagga mer och mer. Ibland släpte det efter en stund och allt gick på som vanligt. vid flera tillfällen blev jag utkastad från TFR Kanalen i TS och sedan omplacerad igen. Oftast så krashade även arma.
Lagget kom i stundvis, kändes som att det var nått skript som kördes igång och då jävlar skulle allt hängas.

Jag körde med de moddar som stod i opet + sthud.

förövrigt kändes det som att denna omgång var bra! jag gillade att det vart lite mera motstånd. Tyvärr saknade vi ju folk för att fylla grupperna och folk kunde ha lite ADHD ibland, men sånt händer!
hm vi hade ju något ospelbart på a-mob i fredags också.. vad kan detta bero på? Servern borde ju inte ha några problem (a-mob har vi ju kört i flera år utan att det krånglar?)
A-mob tyckte jag personligen gick bra fram tills vi började möta fiender. Min hypotes av det är att de började skjutas och jag började lida av andra med JSRS började dränka mig. Om JSRS är att beskylla har jag naturligt vis ingen aning om, men om allt flyter på bra, fram tills man möter fiender och skott börjar flyga så är ju det inte helt otänkbart iallafall.

Igår tyckte jag att det laggade mest hela tiden, men jag kom också in sent och kan ha undkommit lunget före stormen.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Hade ni rätt (samma version som servern) av addonsen? Dvs RHS 0.3.6?
Tog ner dom ifrån Arma3Sync innan jag kom in, så ja. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
kan vi inte göra ett op där jsrs är verboten och testa? då kan vi se om det är jsrs som tar död på allt eller inte. alternativt att endast den oscriptade versionen av jsrs är tillåten och inte standard versionen
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Hur många var det som körde med jsrs igår då?
Tordin gjorde det inte (Hade lag och krashad ofta), Jag gjorde det inte (Krashade inte och hade ingen lag)
Jag kollar på att låsa ner vilka mods som är tillåtna på servern så det kommer finnas möjlighet till det för de som önskar på sikt
Jag ska precis testa ett script som slänger ut än om man använder JSRS. För det behöver jag dock ta ner just JSRS och det tar tid. Återkommer om en liten stund.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
tror inte det är clientside nibbles, det är snarare servern som inte 'tål' JSRS pga att det tär på systemet när strider kommer upp och scripts ballar ur då den försöker ta reda på vad för ljud den ska spela upp
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
om det hade varit jsrs så borde det:

1. Ha uppkommit förut
2. Varit mer konsekvent över de ansluta klienterna.