Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP Krösamos 2
hur många gånger störtade flygplanen igentligen?
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Ganska många så vitt jag vet Pfft vi hade väldigt svår kontakt med dom då dom bara hade radios i flygen
Vi störtade många gånger, ja. Dock hade vi inget att göra så vi flög bara runt och blev nedskjutna lite här och där.
Beja Hajen
Så ni loitrade över fientligt luftvärn? Klokt!
lol, saknad av självbevarelsedrift?? du ska undvika luftvärn inte tvärt om!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Kul att läsa Tordin!

Jag förstår, och håller med om, din frustration när man inte tar sitt ansvar eller förstår sin uppgift. Men till "allas" försvar tror jag inte många egentligen hade klart för sig vad de förväntades göra i den position de skrev upp sig på. Det var väl rätt länge sen det var ett så här "avancerat" uppdrag där inte alla bekämpar samma mål och alla "pangar" lika mkt hela tiden.

Jag gjorde ett stort misstag och körde första patgb till Sanda för att jag inte hade koll på var vi utgick ifrån. Det var därför vi kom helt fel och förlorade en massa tid och orsakade onödigt strul.
Jag skulle naturligtvis tagit reda på var vi var så att jag kunde följa markerad väg.

Av någon anledning gick det inte att sitta i passagerarsätet fram i patgb. Det hade underlättat för att ha en kartläsare. Nu var det bara gunner som kunde se ut men som inte hade tid med kartan.

Vi behöver uppenbarligen mer träning och jag har hört att ni hade onsdags-träning förut vilket nog vore bra att börja med igen.
Intressant.

Några saker som jag kommer och tänka på.

1. Varför byttes anropssignalerna ut?

2. Zeus fanns med för att fixa buggar (tex se till så att eldledarna hade batterier till sin laser) inte spawna terrängbilar och lvkv.
Om en av de tre mi24 blir närgågna så får man väl bekämpa den.

3. 600s är för lång tid för fordons respawn.

4. Fordon bör ha en abandon distance.

5. Det är ganska uppenbart vad gruppen har för roll om man är den enda SF gruppen samt är de enda som kan belysa mål åt flygplanen.

6. Det finns ingen 6.

7. Folk har en tendens att krångla till det.

8. En 2.1 kommer någon gång framöver.

9. Shilkas ställer till det Wink
@nibbles

fick förfrågan att spawna LVKV90 i basen för att det var hinds som spawn killade folk, visste inte äns att jag hade zeus förrän det tillfället.

edit: Hur folk sedan fick ut AI och tog kontroll själva av fordonet vet jag ej. Om de inte gjorde sig själva squad leaders av dem genom AGM.
Vargen : Jo det är klart, men det stod i Open att Sigurd Var en spanings trupp. Nog om det, folk kanske lär sig till nästa gång Smile
Sedan gjorde väl alla små misstag hit och dit, även jag! och sånt är okej, det är vad vi kan träna på.

Nibbles :
Varför byttes anropssignalerna ut? - Well, det var tack vare mig, tyckte alla hade krångliga namn så jag döpte om det till nått lättare. Men snackade med Q och Tomten om att det tydligen alltid skall vara denna uppsättning så kommer inte byta igen. Har alltid trott att ni tog lite namn ur luften bara för att. Mitt misstag.

Och angående att det är ganska uppernbart om man är enda SF gruppen om vad man skall göra. Ja, för vissa. Som sagt, Rangers1 har nog fått höra nog om att dom kanske inte gjorde allt dom skulle korrekt. Dom lär sig till nästa gång och nästa gång tänker även jag vara 200% tydligare med var en jägare/spanare/sf egentligen oftast gör.

IISwede : Ah, så det var därför LKV90 vart där. borde fått veta att det var pga det. Vart lite lätt att ta Mobförådet med dom tyckte jag :/ sedan fick dom ju slut på ammo och då märktes det en tydlig skillnad!

Annars ser jag fram mot ett nästa uppdrag! Samt att jag kan gärna hjälpa till att köra någon onsdags träning med en mindre grupp.