Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP Krösamos 2
http://anrop.se/o...php?id=281
Haha, jag gillar addonslistan! Grin
task force radio! wohoo!
samt om du kunde faktiskt sätta in rätta länkar till moddarna med så oss utan playwith six kan ladda ner dem.

Citera

Tordin skrev:
så oss utan playwith six kan ladda ner dem.


Gör följande.

1. Installera PlayWithSix.
2. Installera addons enligt OP-repot.
3. Stäng av PlayWithSix.
4. Starta Arma3 med valfri launcher där du har aktiverat de addons som opet kräver.

Wink
Kan fixa en lista med nedladdningslänkar ikväll
In case ingen annan är villig att ta "Adam Qvintus 1 / Chef" rollen så kan jag ta det in worst case scenario.
här är en massa url till modsen för open, kan inte slänga in dom i open av någon anledning. men go for it.

http://www.armaho...DIFICATION
http://www.armaho...AIN%2BPACK
http://www.armaho...p?id=26835
http://www.armaho...p?id=18767
http://www.armaho...p?id=25381
http://radio.task...
http://www.armaho...p?id=19627
http://www.armaho...p?id=21912
http://www.armaho...p?id=27800
http://www.armaho...p?id=27653
Har fixat det nu.
Tysen tack brushcan!
Jävligt kul OP Nibbles! Smile
Förbättringförslag: AGM inställningar behöver ändras så att alla kan ge blod och ephi pennor också.
Det går också ställa in AGM så att man inte behöver leta vilken kroppsdel som ska bandageras.
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
Finns det bilder eller annan media från fredagens OP?
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Jag vill se en riktig AAR på detta.

Hur många tks det blev, hur många moppar granq o sango krascha.

Hur många bomber som INTE blev lasermålade

Citera

nibbles skrev:

Jag vill se en riktig AAR på detta.

Hur många tks det blev, hur många moppar granq o sango krascha.

Hur många bomber som INTE blev lasermålade

jag var den enda i spaningsgruppen med fungerande laser designator (tror jag) och vi målade inte en enda bomb :/
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
På vilket sätt fungerade dem inte?

Och varför målade ni inte? Det var ju typ eran enda uppgift?

Citera

nibbles skrev:

På vilket sätt fungerade dem inte?

Och varför målade ni inte? Det var ju typ eran enda uppgift?

för jag var den enda med laserdesignator och batteri (tror jag) och jag fick aldrig chansen eller ordern att måla ett mål så då blev det inget
Batterierna till laserdesignator finns inte i några lådor så om dom försvinner av någon anledning får man hoppas att dom finns i ett fordon, och det gjorde det (i en hkp)
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to

Citera

Nikke skrev:

Finns det bilder eller annan media från fredagens OP?


3h twitch, http://www.twitch.tv/bjorndahlgren/b/.../618164473

Springer med jägarna som nedskjuten pilot, ~16 m -> ~41m
Åker CV90, 1h51m -> 2h48m
Jag kollar igenom zip´s twitch nu och kommer ge en full battle report så snart jag kan.
Här är en mirror på Youtube med,



Måste säga att jag hade otroligt kul! Bra jobbat från många!
Det var ju en ganska stor operation och jag märkte att erat användande utav ACRE har verkligen påverkat då folk hade lite problem med att använda TFR kontrollerna! men det löste sig.

Och kanske lite feedback :
När jag spelar, förväntar jag mig att man har valt en roll man kan hantera. Eller är berädd på. I mitt fall så tyckte jag att Ranger nog inte förstod vad deras uppgift var. Eran upgift var att Smyga och Spana för att kanske kunna kalla in eldledning. Men framför allt att raportera in FI. Det ni gjorde var att köra någon slags texas cowboys och sköt på allt ni såg och vägrade att gå flera KM och att Simma för att ta er oupptäckta till era mål.

Det här kan jag förstå, It´s not MILSIM, men jag försökte vara tydlig med att ni har en viktig roll och måste följa den för att alla ska kunna få ut nått roligt.
Tycker man inte det är kul att ligga still i 10-20 minuter, well, då är man inte en ranger Grin

Utöver det så tyckte jag att allt var otroligt bra gjort. Alla gjorde sina uppgifter väldigt bra, och det blev kanske lite stökigt ett tag där med radiosarna i början, men vi lyckades lösa det. och efter ett tag så var alla rutinerade och allt flöt på sådär bra som man vill att det ska.

updraget i sig spelar jag gärna om, det var sjukligt kul Smile
Och här är min raport för er som inte var med.

------------------------------------------------------------------------- ICM ---------------------------------------------------------
After Action Report - OP Krösamos 2

- Breifing :
Plutonsledningen gick snabbt igeom alla call signs och vad respektive grupp kommer ha för övergällande uppgift, samt delar ut radio uppgifter.

Alpha Och Bravo har följande övergripande upgift : att, ta och försvara terräng. med hjälp utav Patgabs och vid nödfall luftunderstöd.
Ranger1 har blivit tilldelade laser designatorer för att kunna hjälpa till med bombning. Deras huvudsakliga uppgift har blivit att spana för att kunna vidareinformera till ledningen.

Carbon och Ghostriders kommer att hjälpa till på alla möjliga support som kan behövas, deras roll är att kunna vara i standby och vara redo att dra ut när det behövs.

Start :
Alpha, Bravo och Ranger1 har uppställning utanför respektives barack och ombes att förberda sig för uppdraget.
Rangers1 kommer att få första upgiften utan ledningen snarast.

Rangers1 uppdrag :
A ) Att landasätta sig på gäddholmen utan att bli upptäckta utav FI, att sedan raportera in hur gädholmens närliggande områden ser ut.

B ) Att med sitt mobila tält dom har med sig, sätta upp det på 071 230 för att kunna hjälpa till med eventuela förluster och se till så att spawning kan hända från ett säkert ställe på inlandet.

C ) att oupptäckt ta sig till Skällenäs brohuvud för att kuna ge intel om FI positioner och styrka, Så att Strids gruppen skall kunna ta området till bästa förutsättning.

Carbon 1 kommer att landsätta Ranger1 medans carbon 2 följer som support.

Alpha och bravo är uppsitna och strids klara i sina patgabs och börjar rulla mot knarholmen som är deras första delmål.
Alpha och bravo har med sig ledningen.

Alpha och Bravo inklusive ledningen är numera refererade som "Task force ( TF1 )" för raportens underlättnad.

TF1 har anlänt till sitt första delmål som är knarrholmen. Rangers1 har undertiden förlorat carbon1 och har en pilot med sig i sitt sälskap. Rangers1 har satt upp ett respawn-tält på 073 224.
Rangers1 raporterar in en siktat hind som är på väg mot TF1 position.

Ledningen kallar in Ghost riders för att kunna förgöra hinden.
Rangers1 ber om flygunderstöd vilket inte finns närvarande. Rangers1 lyckas tappa moralen och påstår sig inte kunna "bekämpa pansar", då deras bestyckning inte inkluderar det.

Rangers1 kallar in flygunderstöd på kordinaterna 072 231, "Mitt i smeten utav alla hus". Ledningen ber igen om en ny kordinat då förra var väldigt vag och inte 100% säker. Samt att rangers dåvarande position var 073 224, vilket är förlångt bort från målet för att kunna ha någon insyn. Rangers1 påstår sig att dom inte kan måla pansar då dom har massa pansar mellan sig och målet.

Rangers1 är ombedda att röra sig mot Skällenäs för att kunna ge information om FI.

TF1 fortsätter att röra sig mot Skällenäs vilket är deras nästa delmål.
TF1 kommer under kontakt innom kort ungefär en 200M ifrån skällenäs brohuvud.
TF1 lyckas att bekämpa FI och tar tyvärr en större förlust ur BRAVO.

Carbon ombes att hämta upp nya rektyer och transportera till AO´n.

Alpha lyckas försvara brohuvudet medans deras Team leader är medvetslös. Tyvärr stupar deras Team leader utav blodförlust.

Efter att Alpha och Bravo har lyckats få förstärkning så ombes dem att Ta brohuvudet och röra sig över till skällenäs.
Rangers1 rapporterar att dom kommer in från Syd och vill inte hamna i korseld.

Alpha lyckas ta sig över brohuvudet utan förluster och kort där på följer Bravo.

Rangers1 får en ny uppgift efter att ha återanslutit sig till TF1-
A ) hämta en extra Longrange radio så dom kan ha direkt kontakt med Flygunderstöd.
B ) Att hämta information om Gasstationens situation och raportera in all FI.

TF1 har uppsitning i sina patgabs och börjar röra sig mot Gasstationen.

TF1 kommer till ett öppet fält och råkar på ett bakhåll. FI lyckas träffa första patgaben och Alpha lyckas hoppa ut mestadels oskadda och bekämpa FI. Bravo är tätt på och lyckas göra det samma.
Alpha och Bravo avancerar framåt för att bekämpa de resterande FI

Vid det här laget har TF1 fått upp momentum och moral och verkar väldigt effektivt.

Carbon1 ombes att spana på gasstationen på ett bra avstånd från Norr.
Carbon1 raporterar strax in att det finns tyngre fordon och infanterin.

TF1 rör sig för att ta gasstationen.

Rangers1 antas vara först vid gasstationen och har redan börjat bekämpa FI.

TF1 anländer och bekämpar FI, Vid antagande gick slaget bra då någon raporterade förlust.

Vid tagandet utav Gasstationen ger ledningen chansen till att plocka upp personell och logisitk till alla grupper.
Samt att en lång distans radio har levererats till rangers1 då dom inte ville hämta en.

Lite omdirigering görs. Alpha kommer att köra och hantera alla PATGABS medans Bravo kommer att traspoteras och agera som infanteri stöd.

Ranger1 får i nytt uppdrag :
A ) Att spana fram längs TF1 angivna rutt. För att slutligen spana på AMob förrådet och raportera in FI positioner.

Ranger1 tycker inte det är nått roligt.
Ranger1 får i nytt updrag :
A ) att spana på FI runt Amob förrådet och sedan raportera in positioner till ledningen.

Ranger1 får stöd utav carbon.

TF1 börjar organisera sig för den nya planen.
TF1 rör sig mot Amob förrådet.

Ranger1 vekar ha blivit eliminerade och står vid spawn.

TF1 kommer i kontakt och Plutonledaren blir utslagen.
Följande vad som händer, kan jag inte riktigt fylla i till fullo med all information jag har.
Men vad som händer är ungefär följande :
Alpha och bravo pushar fram till håla och försöker bekämpa så mycket FI dom kan.

Ledningen ber Alpha och Bravo att säkra en LZ nära hålan.

Helikoptern Ledningen och Ranger1 flyger i verkar få strul och kör en RTB.
Efter en långt om och men så anländer Ranger1 och Ledningen till LZ hålan.

Åter på plats kan jag följa vad som händer.
Lednigen försöker organisera up så att vi kan utgå.
Rangers1 blir bedda att återupp ta sitt updrag. Rangers1 Dissbandas och formas in till Charlie.

Efter uppsittning och på nått vänster har 2 x LVK90 anlänt till uppsamlings platsen.
Större moral dipp verkar ha gått rakt igenom hela Plutonen.

TF1 är nu slagfärdiga igen.
Carbon blir ombedda att scouta längst färdvägen till AMob.
Ghostrider blir ombedda att bomba AMob för allt dom har.

TF1 består nu utav 3 patgabs och 2 lvk90 i kolon.
TF1 närmar sig AMob och tar genast eld. Alpha understödejer medans Bravo Och chalie anfaller till fots.

TF1 rör sig närmare AMob.

Alpha har börjat att säkra söder om AMob och Bravo följer på.
Charlie har fått order om att börja säkra norr om AMob.

2 x LKV90 vaktar nord och väst om AMob.
Ledningen ger order om att säkra gruppernas positioner och vara beredda för motanfall.
Nästan ingen grupp hinner att verkställa innan dem börjar bli överrumplade utav FI.

Alpha verkar ha blivit avskuren och behöver omedelbar hjälp. Bravo skickas för att hjälpa Alpha.
Bravo själva är under beskjutning och har ett par av deras medlemar avskurna och försöker hjälpa till så gott det går.
Alpha försöker få mer hjälp och blir tillsagda att bravo är på väg och att dem måste hålla ut.

Charlie har återvänt till Amob platsen och lämnat sina poster. Dem har sett panser och är bara två kvar i gruppen.
Charlie saknar nu Ledare och eldkraft. Charlie blir tillsagda att dem nu är spanings trupp. och ska med alla medel dom kan förstöra pansar dom sett. Charlie Lyckas.

Allt eftersom slaget blir värre och värre, så är förlusterna högre och högre, Ledningen och De tre resterande från bravo sitter ihop trycka vid ett hus med skydd utav en LKV90 som pansarvägg.
Gruppen tar stora förluster och blir beskjutna från alla håll.
Plutonledaren blir beskjuten och tuppar av.
Ställföreträdande lyckas hålla ställnigarna otroligt bra.

I unnans tid lyckas Carbon1 landsätta En otrolig mängd personel och lyckas faktiskt vända slaget.
Alpha och bravo är nu återstälda. som direkt börjar rensa runt i området och säkra alla positioner.

Efter en god tid med att slicka såren har nu TF1 lyckats ta amob förådet.
Vid det här läget är alla såpass trötta efter allt krig och moralen verkar väldigt låg.

TF1 beslutar att dom inte kan utföra sin uppgift och tar och skjuter varandra och stänger av.

------------------------------------ EOM --------------------------------------------------------------------------------