Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Missing Addons verktyg
joooo

Hatar du att bli utkickad från en arma server utan att veta vilka addons du saknar?
Vet du inte hur man tar reda på vilka det är?


Fear not!
Jag har nu skapat världens sämsta verktyg för att hjälpa dig med ovanstående problemen!

u.sigkill.me/xealot/addonfinder/screenshot.jpg
http://u.sigkill.me/xealot/addonfinde.../hilfe.exe

* kräver .NET 4.5

Om du har några frågor så kan du PMa ZiP på IRC
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Skitbra!!
Nu är det bara att ställa in servern så den kräver att man har detta installerat (annars blir man kick/bannad) och kör det automatiskt om man inte blir insläppt.Cool
Nice!! :thumbsup:
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to

Citera

Vargen skrev:) och kör det automatiskt om man inte blir insläppt.Cool


om det finns behov av att göra så att verktyget ligger i bakgrunden och övervakar arma loggarna och ger dig en popup när den märker att du blir utsparkad pga fel addons så kan jag nog knacka ihop det.

OBS at när man saknar addons så kommer dess namn från cfgPatches att dyka upp i loggen, de av er som har sysslat lite med addons i arma vet vad jag pratar om, för er andra så innebär det att man inte direkt kan se exakt vad addonet heter som du saknar eller filnamn men det är inte så svårt att lista ut det själv oftast, t.ex. i mitt screenshot så visas aia_misc_config vilket tyder på att du saknar aia som står för all in arma dvs terrängpacket eller mas_vehicleweapons_core vilket tyder på att det har något med massi vehicles att göra så den saknas.

Är man osäker så går det bara att markera allt i textrutan och kopiera in det till teamspeak så kan någon annan hjälpa dig och berätta vad du saknar
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.