Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP-Oversized bull

Citera

Sandberg skrev:

Citera

Tomten skrev:

Har inget emot avsaknaden av medics. Att dö ska ge lite straff.


Att ligga utslagen på mitt på slagfältet, för att man oförsiktig (läs dum i huvet) är också ett straff.
Medics skapar ju lite dynamik, när man måste transportera, skydda o plåstra sina fallna kamrater.

problemet blir när gruppchefen är den som är oförsiktigt och tar död på en hel grupp eftersom dom vill lyda order :/
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Mycket bra OP!

Men som vanligt önskar jag, sämre väder o att det inte alltid är mitt på dagen vi ska "kriga".

Jag vet att det inte är så lätt med gryning o skymning. Eftersom man inte vet hur lång tid allt tar.
Impossible Solum Provocatio - Det omöjliga är bara en utmaning.

Citera

matheez skrev:

Citera

Sandberg skrev:

Att ligga utslagen på mitt på slagfältet, för att man oförsiktig (läs dum i huvet) är också ett straff.
Medics skapar ju lite dynamik, när man måste transportera, skydda o plåstra sina fallna kamrater.

problemet blir när gruppchefen är den som är oförsiktigt och tar död på en hel grupp eftersom dom vill lyda order :/


Ja, då kanske han/hon lär sig något. Det ät inte kul att ha en hel grupp på sitt samvete.

Det får även OPet att gå i lagom takt framåt o straffar tokrusningar direkt mot fi.

Allt detta även ökar behovet av planering och samarbete mellan grupperna och ledningen. Det är ju heller ingen nackdel.

Med tiden kommer folk lär sig, att vi spelar Arma inte CS.
Impossible Solum Provocatio - Det omöjliga är bara en utmaning.
Sant. Vissa behöver lära sig att det inte är cs med fordon. Fixar det sig så hade det mycket roligare att spela ihop med anrop Smile
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to

Citera

matheez skrev:

Sant. Vissa behöver lära sig att det inte är cs med fordon. Fixar det sig så hade det mycket roligare att spela ihop med anrop Smile


Ja, man kan ge en Anropare ett stycke granatspruta med massor med ammo utan problem.

Men sätt han bakom ratten och han blir direkt en mindre katastrof. Och bil f-n är inte ens växlad.
Impossible Solum Provocatio - Det omöjliga är bara en utmaning.

Citera

Sandberg skrev:

Mycket bra OP!

Men som vanligt önskar jag, sämre väder o att det inte alltid är mitt på dagen vi ska "kriga".

Jag vet att det inte är så lätt med gryning o skymning. Eftersom man inte vet hur lång tid allt tar.


Går att fixa ganska simpelt i MCC, man kan sätta så att tiden går snabbare. Tex att på 2 h har det gått 24 i spelet. vilket gör att man kan åka på t.ex. patrull på morgonen och komma tillbaka till basen mitt i natten osv
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Tycker att tiden kan gå i normal hastighet, men har man OP:s på kvällen så har man först en schysst solnedgång och sedan märker man att det är dags för NVG. Eller tvärtom.
våga vägra så mörkt att det krävs NVG!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Ni får väl se hur jag gör inför "the patrol" Grin
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"