Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP-Oversized bull
OP Oversized bull

Background info: The 1st Cavalry has been on Sahrani for over 2 months now showing presence in the towns and villages. A newly formed terrorrist cell called "taurus" has emerged on the island, they have so far been able to get funding and supplies from a bigger unknown terrorrist organisation.

Facts: We know so far that "Taurus" has been kidnapping civilians from nearby towns. we have also found out by CIA operatives working undercover on Sahrani that "Taurus" has build atleast one concentration camp for the civilians. And that they have set up a HQ close to the town of Eponia. Late last night a couple of our humvees were stolen. We have intel about where they are being held.

Assumptions: We asume that the motive behind "Taurus" is Jihad, and that they are trying to clense the island from non muslims. The unknown supporter of "Taurus" is assumed to be Al-Qaida, but no evidence towards this has been found.

Course of Action:

"Taurus" HQ
i57.tinypic.com/28wl3iw.png
Search and destroy "Taurus" supporters within the compund


"Taurus" Concentration Camp
i59.tinypic.com/2lwxaid.png
Search and destroy "Taurus" supporters within the compund and rescue any civilians held there

Humvees location
i57.tinypic.com/woxk.png
Recover stolen humvees

In what order this is done makes no difference just make it happen!

Transportation:

You will have Choppers standing by to fly you to the AO's (Area of operation)


Good luck gentlemen!



Hoppas detta låter spännande och att folk anmäler sig Smile
Redigerat av Soodis den 2015-01-21 04:06
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Detta kommer förmodligen att bli en kampanj med fler uppdrag på ön Sahrani och US 1st Cavalry. Allt beror på feedbacken jag får utav er när OP:et är över
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Tackar Smile bara för att du är så snäll och gör ett uppdrag så ska jag nog inte skjuta huvudet av dig under nästa op Smile
Får jag skriva det här?
Tjenare. Har varit medlem på Anrop sidan ett tag nu men inte skrivit upp mig för någon OP än, så tänkte det var dags! Har sett på någon stream då och då när ni spelat och ser väldigt nice och trevligt ut Smile Har spelet med en brittisk community förut vars vi också hade OPs liknande era så har iaf lite erfarenhet i spelet Grin

Citera

Kvarnlof skrev:

Tjenare. Har varit medlem på Anrop sidan ett tag nu men inte skrivit upp mig för någon OP än, så tänkte det var dags! Har sett på någon stream då och då när ni spelat och ser väldigt nice och trevligt ut Smile Har spelet med en brittisk community förut vars vi också hade OPs liknande era så har iaf lite erfarenhet i spelet Grin



KUL! Smile behövs alltid flera. välkommen Grin

Tyvärr Soodis så kommer jag inte kunna delta då det krockar med andra förbokade planer Sad
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
HAGEL! du är med på mitt OP va? Grin
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Perfekt, blev en plats ledig. Är som kvarnlöf ny när det gäller OP med anrop. Lirade med SSG förut men hade inte riktigt tid så slutade för drygt ett år sedan.
fixa addons i tid bara Geowas, så om det blir strul så finns det tid att ladda ner eller fixa diverse problem! trevligt med nytt folk Wink
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Yes det håller på att laddas genom Playwithsix, det har blivit mycket smidigt måste jag säga
Jävligt bra OP! ett av de bättre jag spelat på ett tag!

Enda negativa var avsaknaden av medics.
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!

Citera

Megadeth skrev:

Jävligt bra OP! ett av de bättre jag spelat på ett tag!

Enda negativa var avsaknaden av medics.

samma här! grymt jobbat soodis! fortsätt med det, längtar till ditt nästa redan Smile
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Har inget emot avsaknaden av medics. Att dö ska ge lite straff.
sen dör den enda medicen och allt skiter sig ^^
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Kul att det är massiv positiv kritik mot OP:et kommer bli fler uppdrag med Taurus och US 1st Cav
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Jodu, blev lite stressigt att leda flyg och langa Epi-pens samtidigt Pfft Bästa söndagen på länge för mig, kan knappt vänta till nästa Soodis! Grin
You are unique. Just like everyone else.
Stabilt och gött OP!
Jobba lite mer med attackera och försvara till nästa op.
När vi hade tagit HQ så skulle de varit perfekt ifall vi blev attackerade från höjderna i syd och öst.
Zulu Bravo


Ber om ursäkt för att jag bailade på så kort varsel. Vaknade 19.00 och hade inte tid att sätta mig vid datorn. Kom inte på att det var op förens jag hörde att Tomten ringde på skype vid 20:00 och jag börjar jobba 20:30 på Söndagar så tänkte väl lite snett när jag skrev upp mig. Facepalm
Seriöst...

Citera

Muppetlord skrev:

Ber om ursäkt för att jag bailade på så kort varsel. Vaknade 19.00 och hade inte tid att sätta mig vid datorn. Kom inte på att det var op förens jag hörde att Tomten ringde på skype vid 20:00 och jag börjar jobba 20:30 på Söndagar så tänkte väl lite snett när jag skrev upp mig. Facepalm

Kanske var så att du skrev upp dig när det var tänkt att OPet skulle vara på lördagen. Det blev ju flyttat till söndagen sen och det kan man ändå förstå att man missar i sin planering.

Jag ser också fram emot nästa!!Grin

Citera

Tomten skrev:

Har inget emot avsaknaden av medics. Att dö ska ge lite straff.


Att ligga utslagen på mitt på slagfältet, för att man oförsiktig (läs dum i huvet) är också ett straff.
Medics skapar ju lite dynamik, när man måste transportera, skydda o plåstra sina fallna kamrater.
Impossible Solum Provocatio - Det omöjliga är bara en utmaning.