Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP For the Queen
Detta OP är inspirerat av Falklands kriget men jag har bytt Argentina mot Altis och Falklands öarna mot Stratis.

Klockan 04:30 kom de första rapporterna om att luftburna styrkor landsatt sig på den brittiska kolonin Stratis. Efter år av diskussioner har nu till slut regeringen i Altis beslutat att ta Stratis med våld. Invånarna på Stratis ser sig skälva som britter och har genom folkomröstningar uttryckt detta.
Altis agerande ger nu den brittiska regeringen inget val än att gå till motanfall, Stratis ska återtas.

Vi ska spela som SAS, vårat uppdrag är att på natten innan motanfallet inleds förstöra den kraftiga radar som finns på ön samt att förinta två luftvärns ställningar och ett fientligt högkvarter.

Minna herrar, Who dares Wins
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Fråga nummer ett

Jag funderar på att sätta AGM på att man blir medvetslös om man blir träffad. Om alla blir träffade så att ingen kan heala så blir det misson fail. Är detta något som låter intressant?
(Slipper jag lära mig nya respawn grejor)

Fråga nummer två

Är det någon som vet hur man använder/aktiverar AGM:s AI modifier. Jag hittar inga moduler för det i editorn?
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Ja, gör så att man blir medvetslös även om man detonerar ett kärnvapen i sin egen mun. Mycket bättre än respawn.

Btw, lägg till fler grupper, folk kan ju tro att det är ett mini-OP!

Citera

Tomten skrev:

Ja, gör så att man blir medvetslös även om man detonerar ett kärnvapen i sin egen mun. Mycket bättre än respawn.

Btw, lägg till fler grupper, folk kan ju tro att det är ett mini-OP!
Tack för din feedback Tomten. Detta är ett mindre OP då vi kör som special styrkor, fast om alla platser blir fulla så kanske jag lägger till mer ändå.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Btw, SAS använder fyrmannagrupper. Femmanna är dock korrekt om vi spelar som Australiensiska SASR. Wink
Okej, har nu ändrat till fyra manna grupper. Har också lagt till en prickskytte/spanings grupp på två pers
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Lägg till den här init.sqf i din missionmapp(samma mapp som mission.sqm ligger i) och spara sedan missionet till multiplayer(satt det blir en pbo-fil).

Då sänks skillen på ai, ifall du vill kan du även döpa en ammolåda i editorn till "krate" så läggs det till 12st stora radios i den.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1...9/init.rar

Citera

Vort skrev:

Lägg till den här init.sqf i din missionmapp(samma mapp som mission.sqm ligger i) och spara sedan missionet till multiplayer(satt det blir en pbo-fil).

Då sänks skillen på ai, ifall du vill kan du även döpa en ammolåda i editorn till "krate" så läggs det till 12st stora radios i den.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1...9/init.rar


Med andra ord, jag behöver bara lägga in det i min redan existerande init.sqf fil ?
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
ja ifall du redan har en sqf så kan du kopiera över det du vill använda.
Tack Vort men jag har redan ett AI script som är inlagt. Kanske prövar med ditt nästa gång.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton

Citera

Vort skrev:

ja ifall du redan har en sqf så kan du kopiera över det du vill använda.


Tack Vort för ditt Script. Jag hade ett annat men det gav jätte mycket lagg. Ditt script får spelet att flyta på fint. Tack så mycket.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
inte jag som gjort det, snodde av någon anropare
Jätte bra OP Nikke
simpelt, tydligt och lagom motstånd för antalet spelare Smile

Stor "tummen upp"
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
Suveränt OP Nicke.
Inledningen var faktiskt riktigt bra (Brittiskt)!
Spaning/Sniper gruppen var helt ok kanske inte utnyttjad till max men funkade.
Synd på alla dessa som dog, Att respawn kommer upp som ett val är väl inte optimalt men hade alla varit medvetna om att de borde ha väntat på medic istället så kanske vi varit en större grupp på slutet. Grin
Mod, kraft och spänst