Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Hjälp Grip uppgradera datorn om ni vill se Rosö.
Hallå Anropare
Den här tråden är till för att jag inte har en aning om hur jag bäst gör för att uppgradera datorn. Den nuvarande är från hösten 2009 och klarade sig bra fram till A3 men nu går de inte längre.
De som står här nedan är vad jag har i min burk just nu och som ni nog kan gissa räcker de inte till att dra runt A3 på en acceptabel nivå trots stora ord från bis om att alla som kunde spela A2 skulle klara av A3...
Så finns de något sätt för en annan att uppgradera burken och få upp fps så man slipper bildspelet eller är de bara att börja om på en ny burk?

Antec Twelve Hundred Big Tower Svart
Fläkter: 3x 120mm Front, 1x 120mm Topp, 2x 120mm
Bak, Blå LEDs, Fönster

Chieftec Super Series 650W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin
PCIe, 6x SATA, 140mm Fläkt

MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3
DDRIII, ATX, 1xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan(Winki), OC Genie,
DrMOS

Intel Core# i5 Quad Processor i5-750
2,66GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed m/fläkt

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9,
Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Gainward GeForce GTX 260 896MB PhysX
PCI-Express 2.0,"Golden Sample", DVI, native-HDMI,
HDCP, Graphics Plus, 625MHz

Western Digital Caviar® GreenPower# 1TB
, Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

All hjälp uppskattas, självklart vill jag komma undan så billigt som möjligt men man måste ju kunna spela med.
dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/I31_Ros%C3%B6_liten.png
Jag har haft samma dator sen 2006.. Dock finns det inte en enda del som är densamma längre, successiv uppgradering av datorn är det enda rätta! Så länge modermodemet håller är det ju egentligen mest att slänga på nytt grafikkort, mer minne och ny processor. Även om du behöver nytt modermodem så behåll hårddisk, låda och annat användbart.
utan att vara någon expert så hade jag satsat på i första hand en SSD disk.

http://www.netonnet.se/art/dator/komp...0623.7072/

Tråkigt att uppgradera hårddisk kanske, men det gör stor skillnmad
Skaffa en I7a, uppgradera dit gfx, fixa ssd och sedan kräma in 16 gb. så är allt klart sedan. Grin

För en seriösare bedöming dock, satsa mera på din Cpu, i5an är en seriös flaskhals när det kommer till spel. speciellt eftersom alla vill kunna köra så många trådar som möjligt och ha så mycket olika "job" exekverade. Samt att ditt grafikkort är i något utav en lower range end. Jag har ett 470 och en i7a och kan få mitt spel att ligga på 30-40 fps. och då är det nästan det flesta på high förutom alla Post Effects och dylikt.
Jag hade köpt ny dator grip, går ju komma undan rätt billigt. 6-8tusen så får man en som räcker i ett par år.

Citera

Vort skrev:

Jag hade köpt ny dator grip, går ju komma undan rätt billigt. 6-8tusen så får man en som räcker i ett par år.


*till alla spel förutom arma som inget räcker till...

Citera

Vort skrev:

Jag hade köpt ny dator grip, går ju komma undan rätt billigt. 6-8tusen så får man en som räcker i ett par år.


Jag håller med, även om jag smyguppgraderar väldigt ofta.
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
iofs, går ju använda mycket av det du har. Som Tordin skrev, köp processor, grafikkort, mer minne och en ssd