Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Sturkö Warfare

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Citera

matheez skrev:

som sagt, tomten är en ideologisk militant motståndare som allt TFR har rört.... kan själv säga att jag inte kommer, men det är av andra anledningar Grin

Du menar "ACRE2 inte har rört"? Smile

Både och Grin

Citera

Tordin skrev:

[quote]Vi kan väl ändra helt enkelt till Lördagen den 13 kl 19:00?


Vill bara påpeka att operationen är just nu lagd kl 18:00.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Sant! verkar bli 18:00 istället, folk kan ju även droppa in så det kanske är lungt.

Funkar det att vi kör från eran Teamspeak och server då det verkar bli fler folk än vad vi brukar kunna hantera ( 10 max typ ).

Är det även möjligt att testa från eran server i veckan? så vi slipper sista minuten kaoz?
Ni får det att verka som det bara är tomten som är militant motståndare till TFAR! Min dator tvärvägrar att ens befatta sig med det. Trevligt att folk fortsätter att dyka upp för att lira med Anrop. Så TFAR aversionen till trotts så hoppas jag ni får trevligt
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Verkar som att nästa operation får ha ACRE efter så mycket hat ;P Själv tycker jag nya versionen utav TFR är ASBALLT. eftersom man kan lägga ut radios på marken och fortfarande höra vad folk snackar om. Ni borde ge det ett vettigt "sista gången test" Grin

Citera

Tordin skrev:

Verkar som att nästa operation får ha ACRE efter så mycket hat ;P Själv tycker jag nya versionen utav TFR är ASBALLT. eftersom man kan lägga ut radios på marken och fortfarande höra vad folk snackar om. Ni borde ge det ett vettigt "sista gången test" Grin

Det går även i ACRE. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Härligt, Tordin! Jag är jättegärna med då! Jag ska även tvinga Arch mfl!
Inga problem! Men ni är ju helt klart skyldiga en jävligt bra historia för varför ni inte gillar Task force Radio. Smile Och jag hoppas fan den är helt sanslöst rolig!
Jag ska leta upp videon på den gången vi använde TFR när jag kommer hem. Minns dock inte om jag klippte bort det mesta av frustrationen och krånglet. Wink
det var ett kaos i början då ingen visste hur det fungerade och det blev skit och pannkaka av allt Grin
hahahaha.... vadå visste datorn vägrar ju ens existera att TFAR finns.
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Matheez, det har inget som helst att göra med att vi inte förstod hur det fungerade. Vi förstod mycket väl hur det var tänkt att fungera, men det var en buggig röra med uruselt 3D-ljud och radioapparater som klippte en fem sekunder innan man släppt radioknappen.

Btw, här är videon, märkte dock att jag klippt bort nästan allt strul med fanskapet:

Redigerat av Tomten den 2014-12-08 18:18
Med tanke på att vi nu helt plötsligt börjat spela det här lite oftare, så tänkte jag att folk kan skriva lite requests och bugar med mera här för att få det lite ballare!

Det jag själv börjat fixa nu är att lägga in stöd för agm ( 90% klart redan ).
Samt försöka fixa Sturkö kartans alla fel ( broar och ai´ns vägnät. eventuellt inget fel på men dom går helt bananas på det där. )
Försöka ställa in ai´n så att dem är mera realistiska och inte rambo. Det kan ha att göra med att servern kör StruköLite, eftersom den antagligen simulerar allt där, då verkar det finnas så mycket mindre foliage och dylikt som kan bidra till att dem har supervision.

allt annat är välkommet!
Snabbt och spontant så går det inte att spawna in norrköping så den är såpass stor att den spawnar på btggnaden och sprängs direkt. Vore uppskattat om det gick att lösa Smile
Sedan går inte aaf uppgraderingen in när man producerat sen, kanske är i kombination med sfp?
Det vore rätt bra att försöka få in något AT förmåga på helikopter, Ai lyckades få fram en hkp9 med AT men vi kunde inte finna hur.
Bugg rapport (vet ej om en del av dessa fanns innan):

.1: Införandet av AGM har medfört att man inte kan nyttja nummer tangenterna för att styra sina Ai i mer detalj
(dubbelmappning av tangenterna kan nog vara orsaken till detta, men att "mappa bort" i AGM löser inte problemet)

.2: Har några gånger nu suttit i en vagn (tror att det varit Strv 122an varje gång men osäker) och helt plötsligt blivit teleporterad till "ingen-mans-land"
och kan där inget göra annat än att respawna. Och kan då ibland bara respawna "vid närmsta byggnad" som dock inte finns på kartan.

.3: Vid .2 tillfällena har också ljudet till ArmA stängts av i ena eller båda hörlurarna och kräver oftast omstart av ArmA (TS ljudet påverkas inte)

.4: Ai "skill" nivån uppfattas vara ganska väl utjämnat nu
(lite för dålig aim men med tanke på att Ai definitivt ser igenom buskage och spawnar prickskyttar så blir det ändå balanserat)
Ai beter sig annars "annorlunda" både på gott och ont.

.5: Byggnationer av FOB och försvar runt en repair truck funkar sporadiskt för commandern.

.6: Siktet i vagnar stämmer dåligt eller inte alls med vart man träffar (har märkt det i liten utsträckning tidigare i ArmA över lag men nu var det mer extremt) vet inte om det då har med CTI eller just SFP att göra. Laser mätningen för skytten har dessutom slutat att fungera ibland.
Redigerat av Hagelbocken den 2015-02-20 19:22
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
3. Prova att återställ ljudet till default i inställningarna i spelet. Råkade ut för detta förut och är troligen inte knutet till just denna bana.

Citera

Steel rat skrev:

3. Prova att återställ ljudet till default i inställningarna i spelet. Råkade ut för detta förut och är troligen inte knutet till just denna bana.


Har testat det och ett flertal andra grejer men som jag skrev så behövs det OFTAST omstart av ArmA.

Kan ju också tillägga att jag aldrig fått just denna bugg förut men som du skrev så är det inte säkert att det gäller just denna bana, SFP eller CTI
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan
Råkade ut för det tillsammans med en kompis i måndags för första gången. Vi spelade vanilj-ARMA, verkar vara en ny bugg.