Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
A-mob för arma3 tankar
En tråd för feedback och ideer till amob.

Min första fundering, skall det finnas flera olika deluppdrag, objektives med arma3 stilen. Tex säkra mobförråd, minera bron. Eller bara ett "ta tillbaka sturkö""
Du menar att göra det till ett semi-Domination?
Spänga broar låter awesome! Personligen tycker jag inte att det ska bli uppgifter, utan snarare rekommendationer när man är många spelare (alltid? Smile) som underlättar spelet och helst då också påverkar fiendens framfart på något sett.
Redigerat av Chris_Acrobat den 2014-11-26 08:01
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
+1 på Chris förslag!
Tycker det låter utmärkt det som Chris föreslår.
Blir inte så linjärt då, kunna välja bort ett objekt om man saknar något för att slutföra det.
Mod, kraft och spänst
Taget, då lägger jag in information i briefing under egen tab men inte som objectives.

Jobbar även på en signalpistol för bättre stämning och Julvort har filat på GRG lys så även den skall fungera bättre. (Glöm NVG). Sliter hårt för att försöka få in BV206:an till A-mob också.. men på fredag kanske blir för tight Sad

En feature som jag tänkt på är respawn..
default så respawnar man på mobilseringsförrådet, men likt en ryggsäck finns det ett tält. Detta tältet ligger i tgb20 i mobförrådet.
Sätts det ut så respawnar alla där, plockas det bort så respawnar man återigen på mobförrådet...

Varför vill man spawna på tältet istället för mobförrådet är så klart för ryssen kommer försöka slå ut det.

Skulle behöva göra om ammo scriptet så finns agm, acre, tfar grejer beroende på vad man har startat servern med.

Funderar på momentet att ta på sig uniform, antingen när man vaknar "i sängen" eller att man hämtar ut sin uniform på förrådet... får se, kanske blir långtråkigt i längden.
gör som chris säger. låter riktigt grymt!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Man har ju oftast sin uniform hemma granq så man kanske ska ta på den i början
I might not have a soul.. But in my ginger hair the magic is stored
nu tänker jag mig dock inte livet som hemvärnare främst.. för då borde man bara åka och stå vid mobförrådet och invänta the cool guys.
de cool guys som jag känner har iallafall en uniform hemma men dom kanske har fler än en
I might not have a soul.. But in my ginger hair the magic is stored
whatever, låt oss inte fastna i en onödig möp debatt.. vad är roligast ingame är frågan.
Förslag angående spawn:
Man spawnar "hemma" från början.
När man kommer fram till mobförrådet så flyttas spawn dit med hjälp av en trigger.

Alternativt: Gör så man kan välja spawn från början med hjälp av en parameter när man startar uppdraget.

Motivation: Halva poängen för mig med Amob på Arma2 var att ta sig till förrådet utan att bli dödad till skit av ryska fallskärmsjägare. Smile


Edit: Jag gillar tanken att man börjar med civila kläder, förutsatt att man inte spawnar direkt vid förrådet då.
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
instämmer med sebastain!
yeye noggy
yay för Bv206! kämpa på granQ!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
1-0 till amob vs anrop.

Tankar;
Sänk ai skill.
Fixa ammo vid första samt markers på övriga förråd.
Respawn alltid satt till första mobförrådet.
Låter toppen!
Ta bort Nvg på både svenskar och ryssar som inte är spetznas?
Flytta mobförråd Hål så de inte är staket utanför portarna till förrådet och att de inte sitter ihop med något annat hus.
Kanske lägga till mer fordon runt om på banan än de var nu, både så man kan förflytta sig och så man kan bygga barrikader.
Undersöka hur lång Ai ser på Sturkö och om dom ser igenom vissa SFP objekt.

Citera

Grip skrev:
Undersöka hur lång Ai ser på Sturkö och om dom ser igenom vissa SFP objekt.


Kan behöva hjälp med detta.. om ni märker att ni blir skjutna igenom eller ni vill bara vara säkra. Skjut ett skott på huset och se så det inte går igenom, finns en del objekt som inte fixade. Ta sen ett screenshot på det, idag har vi i vår sfp_objects mapp 345 st "objekt", vilket inte är helt lätt hålla koll på alla gånger.

övriga kommentarer, working on it Smile
Changelog:

* Spelarna börjar som "civilla", inga vapen, inga uniformer. Åk till mobiliseringsförrådet och invänta order.
* Finns nu tillräckligt med ryggsäckar osv i förrådet
* Södra förrådet fixat.
* Sänk ai skill.
* En viss sannolikhet att det landar ryska fallskärmssoldater i början
* Inga nvg's längre.
* Spelarna respawnar i basen
Låter som det blir amob på fredag igen då! Hoppas du lyckas få in den mobila spawnpunkten också! Kommer man hamna som bluefor när man plockar upp vapen så man inte lallar omkring som civil och kan gå fram och strypa Ryssen långsamt utan att de gör något?
ryssen ser en som fiende direkt.. är man ute och kör 04.00 på morgonen och det är invasion så får man räkna med bly. Smile

Däremot bör man snabbt byta till uniform för att göra motstånd (och få mer fickor att lägga mag i)

Är inte säkert jag kan vara med på fredag.. fortfarande oklart om kommer ha en inneboende eller ej.