Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Den stora mysiga Fredagsmystråden
Kommer förmodligen inte komma någon ny Maze Runners innan fredag, men man skall aldrig säga aldrig.
Har annat att fokusera på, och som extra salt så har jag gått och blivit sjuk.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
JA jag kommer och tar med mig en massa pvp =)
Stay frosty !
"en massa pvp" BRA! kan inte fredag komma snabbare?, längtar redan Grin
Tagga. Grin
Seriöst...
This will go down in the histories as the mysigaste fredagsmyset!

BTW 1000 inlägg wow, yolo!
tomten is so swag med 1001 inlägg.. Pfft
För er nyfikna på vad jag fixat ihop, en hel del faktiskt.. mycket gammalt som är fixat men en del nytt också. Så tänkte göra en kort lista:

PVP Kaboom
- Röda ska leta efter en bomb, lasta på bomben på en lastbil, köra till sprängsite A, B eller C och spränga.
- Blåa ska stoppa det och hålla bort tills tiden tar slut.

PVP Derby Crashers 1
- Alla emot alla, kör en lastbil med A10kanon på fronten, ha nitro, åk inte utanför zonen, last man standing.

PVP Derby Crashers 2
- Samma som ettan men lite annorlunda uppbyggt, 2an passar bättre för flera och 1an för lite färre.

PVP Escape
- Röda ska tanka sin helikopter, sen fly, men den tar en tio minuter att tanka, så dom måste campa vid flygfältet
- Blåa är poliser som ska skjuta ut dom farliga röda banditerna

PVP Hotel Showdown
- Röda har en general som använder sina banditvänner som sköldar, de gömmer sig i stora hotellet i Altis
- Blåa poliserna ser detta som sin chans att döda generalen och gör ett taktiskt inbryt

PVP Hunt
- Röda har en AI general som spawnar lite olika stans i ett husomårde, så först; leta upp generalen, sen taktik på hur att försvara platsen
- Blåa soldater kan anfalla ifrån tre olika ställen, har 148 radios

PVP Polis och Tjuv
- Röda är utklädda till civila, ska försöka sno med sig en värdetransport, två stycken tillbaka till sin bas är vinst
- Blåa ska försöka hålla borta tjuvarna, åka runt i polisbilar, säkra civila, söka av dom

PVP SkäggetRoyale
- En gammal goding, alla startar på olika ställen, ska ta sig till Airstation Mike, startar med en karta och kanske ammo till ett vapen, runtom så finns vapenlådor med blandat innehåll, last man standing eller två personer kan vinna också

PVP Traitor
- Alla emot en, alla startar med en pistol, men ibland alla så finns en bad Traitor som har för uppgift att döda alla, och "alla" har som uppgift att döda Traitorn, lite utav en Trouble in Terrorist Town

PVP Tradeoff
- Röda ska byta en låda emot en annan låda ifrån Grön, de har ett antal mötesplatser att välja mellan, väl på plats måste de stå och ha deals i X antal min därefter är det ett race om att hinna hem och lämna in sitt byte först.
- Blåa har som uppgift att när mötet startar slå ut antingen Röd eller Grön och lämna dennes låda till deras dealer först.

PVP Transporter
- Blåa har en Grön General som ska åka runt och säga förlåt till Altis befolkning för allt skit han gjort
- Röda ska stoppa blåa, gärna ta den Gröna Generalen till fånga och köra honom till deras bas.

PVP Wheelrace (sfp)
- Först i mål på mopparna, med nitro som kan explodera om man använder

-----------------

Sen har jag ett par till som inte är helt klara alls. Men försöker göra lite annorlunda och inte bara ett mindset. Gärna mycket taktiktänk och med inslag av rollspel också.
Stay frosty !
Snor denna lista och lägger i förstaposten så folk vet vad det finns för grejer. Smile
Gört Smile
Stay frosty !
Vilken lista med klassiker där va! Om folk undrar hur man snabbast vinner kaboom så kolla igenom tomtens videor! Heliroadblock is tha shit
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
För att citera Armandur:

- Det här fungerar aldrig!
*KABOOOOM!!!*
tomten, samt min general.. jag har ju faktiskt gjort ett mission som brukar uppskattas! Pfft

Gillade Air Station mike också, de där korta team vs team..
Too much broken, och ingen ork att fixa allt. Men trevlig tanke =)
Stay frosty !
Jag ser inget RHS på din lista tomten!
SFP is superior!!1

Förövrigt var ju grundtanken att det skulle hållas väldigt light med moddar på dessa spel.
Förut så försökte vi väl hålla det till CBA och ACRE.

Men det är ju inte så svårt att räkna ut vilka mods alla här har och köra med dem:

CBA, AGM, ACRE2/TFAR, SFP (och kanske AiA Terrain Pack).

Undantagen blir väl om man vill ha exempelvis ett uppdrag där en viss bössa/uniform är ett måste för att sälja känslan, men då får man väl bara för-annonsera det.
Personligen tycker jag man kommer rätt långt på vanilla-utrustningen i ArmA 3 för PvP.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
När jag började med Fredagsevents så var det bara CBA ACRE och inget annat alls. Mest för att det skulle vara så strippat och enkelt att joina. Samt att göra missions var lätt, man behövde inte tänka på alternativa vapensystem eller AGM som tog över saker i PVP tex.. Men det var ju då och bara inriktat PVP; och så behöver det ju inte vara numera. Kanske är suget efter PVP och sån lek; lite över och man numera vill ha lite mera funplay coop.

Men bara för i början var på ett sätt så behöver det inte betyda att nu måste var som gamla tiden Pfft

Det här var det första Friiiday Short Gaming >> http://anrop.se/o...php?id=117
Stay frosty !
CBA, ACRE2, TFAR, SFP och Terrain Pack anser jag vara bra mods till fredagsmys, men inte AGM. Fredagar ska vara mysiga, inte seriösa. Cool
Bäst hade varit om vi bestämt oss för ACRE2 eller TFAR, eller ett rullande schema där de båda delar.
Terrain Pack må vara stor, men den ger också fler möjligheter. Dessutom så så krävs den väl ändå av SFP (islands)?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Det enda som är tillagt utöver de du körde är ju SFP i vilket det finns flera roliga uppdrag. Som sagt, dessa är ju moddar alla har och kan anses vara standardmoddar, därav är det inga problem att köra med dem. Att lägga till fler är dock inget jag tror på.
Tänker inte haka upp mig på det, men jag tycker ändå att AGM inte tar bort något från upplevelsen. Vad den lägger till som jag tycker är superviktigt är just medicsystemet och dess parametrar.

Som exempel i Shady Business så är det mandatärt att respawn inte är påslaget. Men samtidigt så vill man ha en andra chans på något sätt.
Där kommer AGMs "Prevent insta-death" funktion in. Du kan aldrig dö på första skadan, utan du kommer alltid att bli medvetslös först. Om du blir skadad medan man är medvetslös så dör man, eller så förblöder man till döds ifall man är riktigt skadad och det inte finns någon som kan hjälpa en.

Lägg på single-bandage, ta bort medic-requirement och dra ner non-medic timern så har du en icke-seriös AGM som bidrar till mindre respawn (Förutsatt att uppdraget helst undviker det).

AGM behöver alltså inte vara "För seriöst". Bara group management funktionen känner jag är bra Smile
I värsta fall så är modden inte riktigt ivägen ifall man inte vill använda den.
(Jag kommer dock inte gråta blod ifall AGM inte är med heller)

ACRE och TFAR går inte riktigt att bestämma spontant eftersom uppdragen är designade för det ena eller det andra. Nu tar det inte mer än en minut att göra en ACRE och en TFAR version av sitt uppdrag (Om man nu inte har något specialscript för radioapparater), så det är väl upp till uppdragsdesignern att fixa det. Eller så bestämmer värden till OPet, så får man hålla sig till det ena eller det andra.
Redigerat av Echo den 2015-04-03 16:30
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos