Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP Freedom call
OP Freedom Call är ett OP där vi ska köra som rebeller som försöker störta sin onda regim. Tanken är att vi ska anfall Pyrgos med fyra skyttegrupper, två grupper som hanterar granatkastare och en grupp som agerar spaning/prickskytte/eldledare.

Jag vill veta om ni vill köra som vanilla rebellerna mot Altiska armén eller ska vi köra middle east conflict modden som kräver RDS Static, RDS Tank, East vs West och NATO Spetsnaz weapons,

Kan göra ett moddpack om någon ger mig tips på hur jag kan får ut det packet till alla. Dropbox fungerar inte för stora filer.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Tycker vi kan köra som FIA mot AAF. Möjligtvis med HLC AK's
Safety First, Humans Second
Spelteknisk info om kommande OP Freedom call.

Uppdraget är att inta Pyrgos och en lite mindre militärbas utanför staden. Målen är tungt försvarade och därför så har vi GRK på vår sida. Tanken är att skyttegrupperna ska anfalla målen medan GRK grupperna ger understöd med hjälp av spanings gruppen som leder in elden.
Viktigast är att vi i alla fall har två fulla skyttegrupper när spelet börjar, spanings och GRK grupperna klarar sig med minst två medlemmar.

Kul om många faktiskt kunde vara med på detta nu. Kan nog bli kul.

Och Tomten, Jag gör gärna ett Moddpack om någon kan säga hur jag bäst kan ladda upp det.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Ny info, GRK grupperna är härmed skrotade och tunga vapen får nu hanteras av skyttegrupperna.

Detta görs eftersom att intresset för OPet är mycket långt.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
https://www.dropb...ny4Ta?dl=0

här är ett moddpack med båda RDS moddarna, East vs West, Middle East conflict och Nato spetsnaz weapons.
Redigerat av Nikke den 2014-11-29 15:00
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
undrar bara vad RHS har som du saknar i East vs west eller tvärtom som gör det nödvändigt att använda båda två.. hur mycket tanks kan det vara på kvällens OP?

hur många t72 behöver man liksom? tycker känns lite onödigt..

Citera

granQ skrev:

undrar bara vad RHS har som du saknar i East vs west eller tvärtom som gör det nödvändigt att använda båda två.. hur mycket tanks kan det vara på kvällens OP?

hur många t72 behöver man liksom? tycker känns lite onödigt..


RDS static och RDS Tank behövs för Middle east conflict modden. jag har inte sagt något om RHS.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
RDS; RHS.. blandar alltid ihop..

men blir lite löjligt tycker jag att tanka ned massor.. rekommenderar att du i fortsätning använder endast RHS + subroc's.. eller bara east vs west.

Citera

granQ skrev:

RDS; RHS.. blandar alltid ihop..

men blir lite löjligt tycker jag att tanka ned massor.. rekommenderar att du i fortsätning använder endast RHS + subroc's.. eller bara east vs west.


I detta OP ville jag använda Middle east confict. Det kräver alla andra moddar som RDS, RDS Tank, East vs West och Massi´s vapen modd.
Eller?
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Sitter nu här och tänker att OPet kan bli lite svårt att genomföra med så lite folk som är uppskrivna. Sedan vet jag att det alltid är två-tre stycken som inte dyker upp. Så jag undrar om vi ska skjuta upp Freesom call i en vecka och se om mera skriver upp sig.

Vad tycker ni?
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Jag tycker vi kan skjuta upp det
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Inte för att jag ska vara med, men du tycker inte att det är lite väl sent att säga att man ska skjuta upp det en timme innan spel?
Tycker att vi ska spela i demonstrativt syfte för att uttrycka vårt ogillande över att folk inte skriver upp sig på bra OP´s
Safety First, Humans Second
Jag sa att jag funderade på det och och frågade vad folk tyckte. Jag har inte sagt ATT vi skjuter upp det, men med så få spelare så blir det svårt att få till en kul upplevelse.

Jag frågade endast vad folk tyckte.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton