Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Optimera arma3
Tjena, hur får ni ut så mycket grafik som möjligt utan att det laggar?

Jag sitter på en

i5 4690k - vattenkyld
gtx970 g1 4gb
ssd120
8gb i ram


skärm ACER - GN246HLB 24 144hz
arma 3 finns utan lagg.... kodningen är från helvetet själv
Får jag skriva det här?
ok, hur gör ni för att reducera lagget?
jag har 770 och ligger runt 50 och droppar till 30 men kör på nvidia egna program som får fixa inställningarna så får du bästa möjliga. Men med ett 970 så kör på ultra. Lagg i arma är oundvikligt. tyvärr
Får jag skriva det här?
ok, drog ner på drawdistance till 2603, har runt 120 i fps, droppar till 45 - 50 ibland.
Kollat runt lite på tuben hur folk gör för att få ut så mkt som möjligt grafikmässigt. Nu när jag gjort detta så hamnar jag på 321 fps i menyn (har ingen betydelse ) men 150 - 160 fps ingame när inget händer, men annars runt 75 - 90 när det händer grejer. Vad jag har gjort är följande:

-cpuCount=4 -exThreads=4 -high -maxMem=4096 -noPause -noSplash -world=empty klistrat in detta i steam,

ändrat i cfg:n GPU_MaxFramesAhead=1; GPU_DetectedFramesAhead=1;

Nästan ultra på allt.
Eftersom risken att man dör i CQB är betydligt mindre än att en patrull på 5km ser dig o lägger ett mästerskott precis under hjälmkanten så hade jag gjort allt för att hålla min viewdist så hög som möjligt och dra in på annat. Har jag en fps på 60 så är jag lycklig som ett barn i en godisaffär!
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
vill själv testa fps, om den klara när skit spränger, är enda att hitta / köra ett scenario eller kan man bara spawna massa skit i editorn? för att se hur den blir när skiten träffar fläkten
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Det är väl det enklaste sättet. Sen får man ju betänka att FPS:en blir ännu lägre i MP.
För mig funkar det med att sätta allt på Standard, sedan stänga av ATOC och alla typer av AA helt. Detta ihop med nedstänging av alla onödiga processer brukar ge mig runt 60 fps.

Kan vara värt att pröva att sänka Bloom och andra effekter också t.ex Roation blur och Motion blur. Jag sänkte Bloom från 100 till 50 och tjänade 4 - 5 fps på det.

Kör just nu på i5 4670K @ 3.9 GhZ, nVidia Geforce GTX 760 med 4 GB VRAM och 8 GB RAM @ 1600 MhZ.
You are unique. Just like everyone else.
ska nog höja distance iaf. sänka allt annat ist.Smile