Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Detector {Redux}
Detector {Redux} min tolkning av BIS deathmatch-uppdraget Detector från Arma 2, med vissa modifieringar. Bland annat så får du endast ett eller två magasin och har endast en liten chans att få en bildförstärkare. Hoppas att ni tycker om den!
i.imgur.com/BXA0q2x.jpg

Källa: Steam Workshop
Redigerat av Chris_Acrobat den 2015-04-03 07:16
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag har ändrat lite och har en uppdatering jag vill pröva med er innan jag lägger ut den. En nyhet är att man kan ställa in så att alla startar med ljuspistol, så nu kommer inte folk behöva fastna i mörka gator och rum. Jag är dock rädd över att det kan bli för ljust och göra NVG onödvändigt. Hoppas vi kan pröva snart!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:

Jag har ändrat lite och har en uppdatering jag vill pröva med er innan jag lägger ut den. En nyhet är att man kan ställa in så att alla startar med ljuspistol, så nu kommer inte folk behöva fastna i mörka gator och rum. Jag är dock rädd över att det kan bli för ljust och göra NVG onödvändigt. Hoppas vi kan pröva snart!


Hur vore det att man spawnar med ljuspistol varannan gång?
Jag funderade på något sådant, men jag lägger ju in pistolen för att vara ett hjälpmedel när man sitter fast i en mörk kordor. Och står man där utan hjälpmedel, så är det ju lika tråkigt som om man aldrig hade fått något.
Så jag hoppas att det inte skall behövas. Vi får se vad som händer på testningen. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Efter igår så ska jag lägga in en blockad över spawn vid bergsområdet. Eller fixa det på något annat sett.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Tyckte vi var för långt ifrån varandra, det var bättre avstånd sist imo.
Jag med. Skall kolla upp det.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Spelområdet blir dynamiskt större när man blir fler spelare, så det jag får göra är att se till att det växer långsammare.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Nu har jag uppdaterat den dynamiska biten, så att den är ännu mer dynamisk!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
men frågan kvarstår, Är den dynamiska dynamiska biten dynamisk?
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
den är absolut dynamisk! den var så dynamisk att jag inte helt kunde veta hur stort området skulle bli! så jag testade och resultatet är nästan försumbart. Så den dynamiska biten måste nog bli mer matematisk och beräkna fakulteter och liknande för att få en effektivare effekt. Men fram tills att den nya dynamiska dynamiken har blivit bevisad effektiv, så har jag lagt in en anti-spawn på klippområdet, så att ingen mer skall kunna fastna i ett berg. Det begränsar även den dynamiska beräkningens yta, så att den dynamiska biten blir mer effektiv. Så tillsammans kanske det räcker för att den dynamiska biten skall vara tillräckligt för att det fortfarande skall vara dynamiskt roligt.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!