Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
Använder ni playwithsix?
Ja Ja 32%[9 Röster]
Nej Nej 68%[19 Röster]
Totalt antal röster : 28
 Skriv ut ämne
Använder ni playwithsix?
Bara utav ren nyfikenhet så undrar jag hur många på anrop som använder playwithsix. Smile och motivea gärna varför ni använder / inte använder pws
Redigerat av Foxmaner den 2014-10-28 21:26
Får jag skriva det här?
Jag använder inte PWS eftersom att jag helt enkelt tycker att luncher är enklare och ger mig mer kontroll över mina addons. Sen så har jag kört med luncher sedan jag började med ARMA och ja, Old habits die hard.
Alla addons med ett klick. Att inte använda PWS är att göra nånting betydligt mer komplicerat än det behöver vara.
Safety First, Humans Second
Att använda PWS och en annan launcher utesluter inte varandra, Jag använder PWS för att hantera moddar (ladda hem / uppdatera) och en annan launcher för att starta spelet med de addons jag vill ha.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
använder båda, pws så jag vet att jag har alla addons för ett op. Men har kvar launcher för op och andra spel som inte har repos
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
ok varför jag undrar är mestadels för att jag använde pvs då det var i tidig beta och det funkade inte alls bra. Men är det värt att testa igen???
Får jag skriva det här?
Som xealot
Uppdaterar alla addons på både stationära, laptop och mina servrar med PWS. Hade varit ett helvete utan det. För att starta Arma3 har jag ett par vanliga genvägar för de vanligaste modsen annars startar jag via PWS.
Jag har tidigt avskytt PWS och nu på senare år blivit mera av ett mörkt hat.. så jag rör det inte med en tång.

Blivit en omvänd person däremot när det gäller Arma3Sync, sjukt bra program som möter det behov av exakt allt sånt.. däremot gäller det ju att servern använder det; annars blir det inte lika "effektivt bra".
Men det jag själv kör och hostar; så använder jag endast repon skapat av just A3S. Det är så klockrent.
Stay frosty !
Jag använder inte PWS, för varje gång jag installerat det så har det alltid varit något problem. Och så svårt är det inte att hantera moddar manuellt, så länge man får rätt lista med vilka moddar som skall användas. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Tills man missat den där uppdateringen som kom igår till mod X eller att mod Y kräver mod Z för att fungera korrekt. Jag tror de enda som har up to date CBA när vi spelar är de som kör PlayWithSix. Om servern får addon validation påslaget skulle nog inte hälften kunna ansluta längre.

Hurvida man använder PlayWithSix för att starta spelet eller ej är ganska irrelevant, det är inte den bästa featuren med PlayWithSix. Det stora är att den faktiskt har koll på att du har uppdaterat alla dina addons och laddar ner bara de ändringar som skett sen senaste versionen, t.o.m. delta-uppdateringar av binära filer. Då hade vi sluppit massa folk som 5 minuter efter operationen frågar om det kommit en ny east vs west eller inte...
Har råkat ut för att inte ha senaste CBA en gång sedan jag börja lira på anrop. Sätter jag upp mig på OP så ser jag till att kolla alla aktuella addons direkt när jag skriver in mig och en gång till ett par timmar innan OPet startar. Heads launcher ftw! Pfft
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
gick och installerade pws nu och får se om det har blivit bättre och att modden faktiskt funkar......
Får jag skriva det här?
Kanske zip kan släppa sin klient lite half-officiellt med ett fint GUI till ;-)
foxmaner, man behöver bara veta var man ska trycka så får man igång det. säg till om du behöver hjälp och välkommen in i ljuset av Moddar som är den senaste versionen
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Jag har tidigare bara testat PWS, men tyckte det var skit, omständigt och krångligt.

Efter att ha läst allt här ,låter det som ett klokt beslut att i alla fall testa igen.
Redigerat av Sandberg den 2014-10-30 11:06
Impossible Solum Provocatio - Det omöjliga är bara en utmaning.
Jag använder det för att det är ett smidigt sätt att tanka ner alla addons och en hel del addons finns bara på PWS nuförtiden.

Nackdelen är att det är segt som fan, UIt är skit och man får aids i hjärnan av att använda det.