Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP STEEL FURY (testkarta online)
i.imgur.com/Hxafytj.jpg

1987 Dag 1
Vi har tagit flygfältet och säkrat omgivningen, nu skall vi bara säkra samt upprätthålla närliggande omgivning. Till vår hjälp har vi de amerikanska styrkorna med deras logistik samt pansar. På agendan så ska vi dels göra en patrull men även en gemensam insats för att få igång radiomasten. När den är upprättad så kommer vi sätta en halv pluton som får försvara masten. Resterande plutondel får påbörja att sätta upp värn samt skapa vaktposter runtom. Än så länge på vår första dag så märker vi inte av direkta hotbilder men dom kommer nog öka ju längre in i på ön vi rör oss.
- Slut


SWE
Kommer ha en mera soldatroll och inte mycket fordon.
Objective Xerxes
- Undersöka samt få igång radiolänk på ön, i första steget mål Xerxes.
- Placera ut förnödenheter i by markerad David
i.imgur.com/cmE9Z5H.jpg

USA
Kommer ha en supportroll, lite soldater men mer fordon.
Objective Xedios
- Agera med tyngre fordon skydd samt front för SWE
- Med luft vara behjälplig samt slå ut angivna mål ifrån markgrupper
images.politico.com/global/news/110515_ronald_reagan_605_ap.jpg

Joint Mission
Object Xanthus
- Se om målområde Charlie är säker att upprätta som FOB område
i.imgur.com/kBcV1sM.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------

Detta är en fiktiv kampanj där USA och Sverige gör en invasion av Sahrani (tänk Grenada-invasion som inspiration http://en.wikiped..._Grenada). Spelet börjar precis dag 2 där de två grupperna åker ut och ska säkra samt upprättahålla nyckelpunkter. Som spel så är detta lågnivå på vapensystem, utrustning, man har inte mycket ammo och det gäller att hantera situationer. Det kommer finnas en stabsledning och alltid en möjlighet att rapportera uppåt. Svenska styrkorna kommer mestandels vara grunts, alltså bara soldater och några signalister. De amerikanska styrkorna kommer vara lite mera blandat med bepansrade fordon samt helikoptrar, så en mera logistikgrupp samt finnas behjälpliga.
www.tanks-encyclopedia.com/coldwar/USSR/BTR-60/photos/BTR-60PB_ex_Urgent_Fury.jpg

Spelet kommer ha mycket redan gjort, men även köras med Zeus och MCC för att få AI som är mer dynamisk med GAIA i grund. Det är dock inget som heter "en ny bil" när något går sönder. Utan detta är en kampanjide där det finns en viss mängd fordon och utrustning, går det sönder så gäller det att reparera eller så blir det en förlust. Samt går något sönder helt så kommer det bli färra fordon nästa omgång av spel (om en del till blir av dvs).
www.history.com/s3static/video-thumbnails/AETN-History_VMS/21/137/History_US_Invasion_of_Grenada_Speech_SF_still_624x352.jpg

Utrustningsmässigt så kommer det finnas AK4-KSP58 för svenskar och M16A2-M60 för USA. Fordon kommer vara TGB11, HUMMWV, UH1H Huey, HKP9, UH1Y Venom, samt några lastbilar. Samtliga fordon är samma under hela kampanjdelen. Några fordon kommer kanske läggas till.. är inte hundra än.
Radiohantering.
Det kommer bara finnas "stora" radion, dvs inga gruppradios. Så stor vikt att gruppchefen har koll på sina soldater, ser vilka som stupar och räkna in dom ofta. De flesta grupper får tillgång till 1st 148 radio där trafiken ska vara begränsad till endast information rörande uppgiften.

Vapenmängd
Du kommer ha ditt huvudvapen samt 7+1 magasin för svenskar samt 5+1 magasin för amerikaner. KSPvapen har mycket mindre ammo mängd. Detta är inte en pangfest utan skott räknas. Man kommer kunna fylla på ammo väl vid avslutad uppgift, dvs möjlighet att återvända hem. Som spelare kommer man inte ha ryggsäck eller kunna fylla fordon med ammo, utan det är i ens stridsselse samt på uniformen man kommer kunna ha magasin.

Understöd
Kommer finnas helikoptrar med KSPvapen på, men även tyngre helikkoptrar som kan förfrågas in. Men det är upp till plutoncheferna att godkänna användandet utav detta. Det kommer finnas en mortarcrew i basen som kan understödja med sina granater. Men dessa räknas också in som ett godkännande innan man får använda det. Tanken är också att varje mortar räknas till det totala antal bomber som finns för kampanjen.

Förhållningsregler
Jag drar igång servern klockan 20.00 (tänker inte vänta på nån), kommer se till att det finns en testserver igång att se till att ens addons funkar på under OP dagen, om man är osäker. Efter jag dragit igång server så drar jag en sista briefing vid kartan, där alla är tysta och lugna. Vi kommer köra utan chatkanaler ingame, så inget chattande över Global osv.. all trafik skall rapporteras uppåt; soldat -> gruppchef -> plutonchef -> kompanichef. Det finns inga "små radios", så håll koll på varandra.
Vid säkrande av områden så kommer möjligheten finnas att det är spelare som är Fientlig styrka. Vilket betyder; håll en skarp nivå och snacka inte onödigt snack då de kan höra och anpassa sig.
Ett par moment har en AI scroll addaction meny, men se det som immersion och möjlighet att spela på det. Om du inte vill; behöver du inte; enkelt.
Ta spelet seriöst, lyssna på din chef. Men absolut; Ha roligt ! Wink

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c6/AH-1S_firing_cannon_Grenada_1983.JPEG/1280px-AH-1S_firing_cannon_Grenada_1983.JPEG

Det finns ett slut på kampanjen, får se om vi kommer dit.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Explosion2_during_Grenada_invasion_1983.JPEG
Redigerat av SkaGGet den 2014-09-26 08:21
Stay frosty !
Verkar kul, jag ser fram emot detta!
lördag inget bra. har 10 000 namnunderskrifter från folk som vill ändra, fredag, måndag.. whatever, men inte lördag!
Lördag är en dag jag aldrig jobbar så det passar ju mig iaf
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
Jag lägger in mitt veto (Jag har väl ett Wink ) Kan inte i helgen och detta verkar VÄLDIGT intressant. Kanske nästa vecka?
Äsch vad ni ska vara petiga då, hitta en dag som passar alla som kan och inte kan Pfft

Själv kan jag inte på Söndagar numera, annars rätt öppen för förslag..
Vi körde ju Onsdagar som en sorts OP-dag förr, kanske att ta upp igen ?
Stay frosty !
NEJ! Det ska vi fan inte göra, för Onsdagar kan inte jag! Grin
Fredagar eller Lördagar verkar logiskt
Safety First, Humans Second
Fredag eller lördag önskar jag så jag kan va med.

Men skägget sno inte min ö!!!
Eller jag får väll publicera mitt mission kanske Wink
Grip > Du gör ju din egen ö, håll dig på den och muttra !! Pfft
Stay frosty !
onsdagar är sköna dagar.. får du mer tid att förbereda OP:et också, eller kanske nästa lördag?

Om vi inte kan köra igång så tidigt på lördagen så klar vid 19.30 Pfft
Extremt taggad på detta, Själv kan jag tyvärr inte på lördag (bara denna som kommer) men alla andra dagar passar mig.
Det får bli nästa Fredag, då har jag gott om tid att se över och provtesta Smile
De som har saker planerade då; Tufft !
Ska försöka få ut roller inom kort, tänkte mig redan ikväll vid 20.00 så det är klart och ute i god tid.
Stay frosty !
Attans, tillbaka i Sverige först den 1 oktober. Får väl önska er andra en grym operation och hoppas jag kan vara med nästa gång!
Awesome Smile
Har man fått lön också.
Men...
http://liseberg.s...september/
gillar detta starkt, synd att man inte kan ha ak4 och jobba i logistik samtidigt utan att sno den Pfft
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
27:e är dock en lördag. Wink
Nibbles > NEJ, bra men NEJ.
Tomten > Japp 26 skulle det ju stå, börjar bli gammal..
Stay frosty !
Radiohantering.
Det kommer bara finnas "stora" radion, dvs inga gruppradios. Så stor vikt att gruppchefen har koll på sina soldater, ser vilka som stupar och räkna in dom ofta. De flesta grupper får tillgång till 1st 148 radio där trafiken ska vara begränsad till endast information rörande uppgiften.

Vapenmängd
Du kommer ha ditt huvudvapen samt 7+1 magasin för svenskar samt 5+1 magasin för amerikaner. KSPvapen har mycket mindre ammo mängd. Detta är inte en pangfest utan skott räknas. Man kommer kunna fylla på ammo väl vid avslutad uppgift, dvs möjlighet att återvända hem. Som spelare kommer man inte ha ryggsäck eller kunna fylla fordon med ammo, utan det är i ens stridsselse samt på uniformen man kommer kunna ha magasin.

Understöd
Kommer finnas helikoptrar med KSPvapen på, men även tyngre helikkoptrar som kan förfrågas in. Men det är upp till plutoncheferna att godkänna användandet utav detta. Det kommer finnas en mortarcrew i basen som kan understödja med sina granater. Men dessa räknas också in som ett godkännande innan man får använda det. Tanken är också att varje mortar räknas till det totala antal bomber som finns för kampanjen.
Stay frosty !