Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Undersökning
Helluuu

Nu när Anrop blivit lite mera möjligt att besöka igen så ligger lite OP tankar och bubblar. Men tänkte kolla i största allmänhet lite med spelare och höra mig för vad ni tycker å tänker. Så skriv av er lite om frågorna som ställs så hjälper det om möjliga OP spel ifrån min sida.

1) ACRE2, det har varit bara lag och desync -problem för min personliga del och de jag spelat med. Så numera har jag bara kört TFAR med större grupper (30+) såväl mindre, och där har den varit helt utan problem. Numera en helt fungerande koncept som levt längre än ACRE2 så har inte alls samma barnsjukdommar som ACRE2 har nu och säkert ett bra tag framåt för iaf min del.
- Är ACRE2 viktigt eller finns det spelare som kan tänkas köra TFAR ? möjligt också lära sig hur att hantera systemet, kommer finnas guider i spel också..

2) Mina OPn brukar vara ganska nedtonat ifrån hightech sikten och senaste vapensystemet osv.. så är mina tankar även nu. Tänk mera Grenada eller Bosnien -invasionerna och där USA då kastade in soldater. Så mera M16A2 mer än senaste M4an, mera 4-5mag än en hel ryggsäck med ammo.
- Känns intressant att spela ?

3) Addonpacks, jag brukar när jag gör OPs trycka ihop allt till en addonpack som jag utgår ifrån. Sen brukar jag packa allt och dela med mig utav det.
- Då jag inte använder PWS alls och inga planer på att använda det, vill spelare ha tillgång till ett sånt addonpack eller mera bara länkar ?

4) Jag vill ofta få med lite mera immersion än bara racespela, så jag ser det viktigt att man har bra kommunikation och bra hållning i grupper. Jag gillar också rollspelsmoment som använts tidigare såsom tolkar eller VIP spelande spelare.
- Är det något ni tycker ger mycket också ? eller har Anrop mera gillat race ifrån punkt A till B ?

www.rjgeib.com/thoughts/bosnia/us-army2.jpg
Stay frosty !
TFAR: Ja!
Old School gear: Ja!
Addonpacks: Nej! PWS is king
Immersion: Ja!
Safety First, Humans Second
1) Vägrar spela med något annat än ACRE2.
2) Gammalt är bra, mer sånt!
3) Packs är king, gief naow!!
4) Rollspel och långsammare spel är ett plus.

Välkommen åter, Skägget!
1.TFR suger så hårt! ACRE2 FTW
2.Gammalt är gött!
3.spelar ingen roll, så länge man får moddarna
4. samma som fjolltomten
There is no door! make a door! - Carl gustav AT
1. TFAR/ACRE2 bryr mej inte funkar lika för mej
2. Spelar inte så stor roll bara jag får scope. ;-)
3. Tycker packs är utmärkt men använder PWS när jag är lat.
4. immersion helt ok för mej.
Redigerat av HellquistL den 2014-09-15 17:07
Mod, kraft och spänst
1)
Frågan är ju om du vill köra en simulator eller ha ett verktyg för kommunikation.
Får jag välja? ACRE2. Den enda stora jobbiga buggen är att folk kan förbli muteade när uppdraget är över.


2)
Uppdrag utan ammolådor eller rambomängder av ammo alt att det finns reserver i fordon uppskattas.


4)
Somliga tycker om rollspel mer än andra men finns lusten att skriva ett scenario och leva sig in så brukar nog folk inte banga - i alla fall inte jag.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
1) Föredrar ACRE2, känns så naturligt och flyter på rätt fint.

2) Old school är gött.

3) Jag föredrar PWS, då jag inte har plats på hårddisken för modpacks på 3-4 GB som till 90% innehåller saker jag redan har.

4) Det jag tycker att Anrop behöver är mer OP som skapas utanför lådan. Vi har sett hela Altis och vi har slagits i alla städer och byar, därför blir det lite svalt intresse för OP som består utav att åka från ett flygfält A för att anfalla stad B och sammanstråla för slutstöt mot stad C. Jag vill se OP som består utav en serie taktiska reträtter ifrån en överlägsen fiende, OP som går ut på att få en konvoj av förnödenheter genom rebellkontrollerat territorium, eller kanske ett OP där man spelar som fyra fristående sabotörgrupper som ska smyga in i fientligt territorium och förstöra en radaranlägning/luftvärnsanläggning/spaanläggning.

Själva rollspelandet kommer naturligt för de som vill rollspela, om scenariot tillåter.
Redigerat av KaptenKilt den 2014-09-14 17:07
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
1) Som det är nu så simulerar inte acre2 något annat frustration. Men visst, jag tänker inte vägra spela för att OP skaparen har valt Acre men TFAR är klart en fördel.

2) Du brukar kunna lösa det ganska bra oavsett.

3) Gör det så enkelt som möjligt. Fördelen med PWS är att uppdateringar sköts hyfsat enkelt.

4) Försök att blanda in Rollspelaren lite tidigare så att de vet lite mer hur uppdraget funkar för att kunna rollspelare bättre. Annars kör hårt.

Var hittar du communities som kör 30+ med TFAR? *Hint hint wink wink* Wink
1) Jag föredra Acre 2, mest för jag vet hur allt fungerar och TaskForceRadio är lite nytt och underligt,vet inte alla keybinds och hur man ändra kanal mm. men kan man få in allt på vana då borde det går det också med tfr!
2) Ja! oldscholl är bra
3) addonspack nej, om det inte är alldeles för många nya addons, har haft problem att förstå PWS så om jag får det att funka köra jag gärna med det, om alla client sides moddsen finns!
4) föredrar immersion & rollspel mycket mer!
Redigerat av matheez den 2014-09-14 20:40
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
1) ACRE2 tror jag vi kom fram till att det var TS serverns fel. Jag kan absolut byta till TFAR även om jag skulle föredra att inte göra det.
2) Absolut!
3)Addonpack är najs att erbjuda om det är grejer vi sällan använder. Dock är länkarna bra att ha ifall det bara är ett addon man saknar.
4) Inlevelse är trevligt. För att bygga vidare på Kilts kommentar om att smyga: Det skulle vara trevligt med 1-3 "övningsledare/b-styrka" utöver game-mastern som kan vara fiender/spanare. Det blir då krav på spelarna att ta sig fram försiktigt och inte hojta och lalla för mycket. Inte för att man säger det till spelarna, blir inte lika roligt då Wink
Jag är i högsta grad frivillig Smile
Först o främst är det kul att du är tillbaka Skägget.

1) ACRE2 helt klart!!! Kan inte räcka upp händer nog för det. Har bara haft mindre buggar med acre överlag medan jag va nära att slänga ut datorn genom rutan med TFAR.
2) Håller med flocken här...
3) Kör inte heller med pws så addonpack till folket! Går ju att plocka bort när man är klar.
4) Även här så följer jag flocken o säger more immersion Grin

EDIT: T o m Tipp3Rage har lyckats får ACRE2 att fungera vilket ju säger en del PfftPfftPfft
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
1. ACRE 2, mest för att jag är lat och inte vill lära mig något annat.
2. Bara jag får leka soldat så är jag nöjd.
3. PWS är inte min grej.
4. Har inget vettigt att säga här. Follow Your Hart, Skägget.
1. ACRE2!! När jag väl fått ordning på det Pfft Så har jag aldrig haft några problem.
2. Håller med övriga talare.
3. Addonpacks. Lätt och smidigt
4. Jag hänger bara på, men det låter bra Skagget.

Som Arch skrev, kan jag få ACRE2 att funka ska det inte vara några problem för andra Wink
"Stay your blade from the flesh of an innocent"
1) Spelar ingen större roll för mig, antar att de är likvärdiga?

2) Omväxling förnöjer tycker jag, sen kändes väl något pack vi körde med lite väl mycket.

3) Det är väl smidigt ifall allt bakas ihop till ett addonpack, samtidigt är det smidigt att själv kunna välja vilka moddar man vill/behöver ladda ner, varför inte köra på båda, så får slutanvändaren själv välja vad som känns smidigast för denne.
Huvudsaken är att det blir tydligt vilka moddar som skall användas, och vart exakt man kan hämta dem tycker jag.
Själv kör jag inte med PWS heller och gillar dagens system med länkar direkt till moddarna.

4) Personligen hade jag velat se mer immersion och mycket mycket mindre skitsnack från spelare, men alla är ju olika och dagsformen lika så, men tror man hade kunnat köra mer immersion ifall folk ryter ifrån lite oftare.
Visst, sitter man i ett transport fordon är det ju en grej, men att springa runt och fula sig när man smyger runt på natten eller befinner sig på toppen av ett berg en mörk natt under ett stealthmission när man har krypit fram sista biten för att ta upp kikare och spana ut över dalen känns inte så kul, kunde knappt förmedla det jag såg till plutC som stog brevid mig för folk muppade för mycket under ett OP nyligen, helst hade man ju velat viska liksom Wink

En lösning kanske hade varit ifall OP skaparen säger att, detta OPt ser jag gärna att det är mer känsla/immersion i, då har ju andra "rätt" att säga ifrån ifall det blir för mycket, känns lite besserwisser å grina åt folk ifall det är så dom vill spela och man inte tidigare har kommit överens om hur man skall lira, typ.
Jag är nöjd bara uppdraget funkar.
Få addons och ACRE2 brukar bli bra.
BLÄ!
1) Tycker TFAR funkat bra de gånger vi kört med det, inget mig emot att köra med. Nu när ACRE2 är ute är det dessutom mindre problem att byta mellan de. Ser inget problem med att köra TFAR.

2) Mer järnsikten åt folket, mindre hightech drone warfare! Applåder!!

3) Addons pack är uppskattat, bra med separata länkar för de som redan har det mesta och bara vill komplettera. Gör det enklare för mig dessutom att skapa PWS-listan åt de som vill köra med PWS. Smile

4) Rollspela är bra skit, mer immersion Smile
TFAR/ACRE2: Tidigare hade jag sagt TFAR men nu fungerar även ACRE 2 för mig (reload plugins hjälpte efter start), så vilket som.
Old School gear: Gärna M79.. vietnam! skulle jag gilla.
Addonpacks: SFP.. love SFP, och gärna att OP:en går lägga in i SFP_missions för bli del av releasen.. egoistiskt kanske, men va fan lägger så många timmar på SFP vill få "utdelning".
Immersion: som någon sa, mer variation än bil till staden x och sen avsittning. Ogillar när "zeus" tar över och blir någon Gud... t ex en bil sprängs för tidigt men spelledaren skapar en ny bil out of the blue och vips kan man köra ifatt. Jag alltid gillat ofp/arma "deal with it".. större OP där man helt plöstligt måste lösa problem som att ett fordon behöver repair trucks osv. (Hellre att finns sånt i basen som standard, beroende på OP) eller att vanligt mission helt plöstligt blir "jolly green"..

Körde ett OP för någon vecka sen som jag hade gjort.. och folk pratade hela tiden om zeus (förstör min stämning) och det fanns inte ens någon zeus. Zeus dödar "slumpen".. så spelar OP med zeus, men helst inte och isåfall väldigt diskreta spelledare där det mesta är klart ändå.
Radio: TFAR eller ACRE2, spelar ingen stor roll för mig.
Old School gear: Ja! älskar old school
Addonpacks: Addon packs 4 life! PWS för buggigt/slött (för mig i alla fall)
Immersion: Ja! alltid fint med lite immersion. Så länge det inte drar ut för mycket och dödar gamplay dock (e.g små prata med civila i 30 minuter)

Citera

IISwede skrev:

Så länge det inte drar ut för mycket och dödar gamplay dock (e.g små prata med civila i 30 minuter)


Några av bästa stunderna med GK OPen var ju just när tolken var framme o allt man gjorde var att sitta o vänta på om det skulle smälla Grin
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
31. Nej
42. Nej
124. Nej
9123. Spräng allt.